Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2010, 13:47
boet
boet is offline
Hallo,
Over een jaar gaan wij verhuizen naar Leiden (of iig daar in de buurt),
en dan moet ik natuurlijk ook een nieuwe school uitzoeken.
Ik doe op het moment TVWO, en daar wil ik dan ook graag mee doorgaan.
Nou had ik even gegoogled en ik kwam uit op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest.
Nou wou ik van jullie weten of dat wat is,
en eventueel natuurlijk nog over andere TVWO scholen in (de buurt) van Leiden.
Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2010, 21:18
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Laat je ouders fijn je school uitzoeken, je bent 12. Ze kunnen het vast beter kunnen beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 23:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kan niks zeggen over de school zelf, maar ik woon in Oegstgeest en het is een erg relaxt dorp en de school ziet er netjes uit.
En volgens mij kwam ik ooit op youtube een filmpje tegen van een schoolmusical van hun. Ze deden de driestuiversopera. Een school die een opvoering doet van Brecht heeft bij mij al een streepje voor.

@Mr.Mark: Natuurlijk zijn het de ouders die de uiteindelijke keuze maken, maar als boet alvast kan rondkijken op andere scholen kan hij voor zichzelf beslissen waar hij zich het prettigst voelt. Het is toch fijn als je die keuze hebt, ipv dat je zonder inbreng op een school wordt geplant waar je je niet thuis voelt?
Oud 01-04-2010, 08:51
Stff
Stff is offline
Even wat links van andere scholen in Leiden:

Visser 't Hooft Lyceum
Bonaventura College

Zelf op het Visser gezeten en moet zeggen dat het gewoon een zeer goede school is
Oud 03-04-2010, 13:51
MizZoo
MizZoo is offline
Ik zit erop en doe TTO (6VWO nu). Ik kan zeggen dat ik erg tevreden ben. Goede docenten, erg goede organisatie, en het TTO is ook gewoon goed geregeld. Er is nog nooit iemand gezakt voor het IB English A2 examen, en ze geven al 17/18 jaar TTO. Leuke reizen, de TTO klassen gaan zowel in de tweede als in de derde klas naar Engeland, en in de vijfde heb je ook nog een reis, waarbij ik naar Venetďe ben gegaan met muziek. We hebben een 75 minuten rooster, wat ik zelf (en met mij eigenlijk alle andere leerlingen) erg prettig vind.
De schoolmusicals zijn ook een lange traditie, en erg leuk. Ik heb zelf ook meegespeeld in de Driestuiveropera.

Mijn broertje zit op het Visser 't Hooft in Rijnsburg, en daar hoor ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen over. M'n ouders hadden hem achteraf absoluut op een andere school gedaan. Het schijnt in Leiden wel beter te zijn overigens, maar daar kan ik niks over zeggen.

Als je specifieke vragen hebt: ik beantwoord ze graag.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 09:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Laat je ouders fijn je school uitzoeken, je bent 12. Ze kunnen het vast beter kunnen beoordelen.
Nee, dat vind ik echt geen goede zaak. Ik heb op m'n 11e zelf de middelbare school uitgekozen. Ik moest er immers les hebben en 6 jaar rondlopen, dus het moest me wel aanspreken. Tuurlijk heb mijn ouders wel de kwaliteit beoordeeld, maar er waren meerdere scholen die goed waren en mijn oude middelbare school was gewoon de leukste vond ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten