Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2010, 17:22
degewonestudent
degewonestudent is offline
Er is een meisje op mijn school die ik leuk vind.
Vorig jaar zag ik haar als gewoon een vriendin.
Alleen wij tween doen examen dit jaar in hetzelfde profiel.
We hebben dagelijks mailcontact en we dollen ook vaak met elkaar.
Later begon ik steeds meer voor haar te voelen en later heb ik dat ook gezegd op de mail. Helaas zei ze dat het helaas niet meer kan worden. Dat was zo'n 3 maanden geleden.
Dat was in een periode dat ik veel pijn had en ook niet lekker op mijn gemak voelde.

Maar onze vriendschap lijdde er niet onder.
Sterker nog, we gaan steeds beter met elkaar om.
We hebben afgesproken om bij elkaar thuis samen te studeren.
Ik zit ook lekkerder in mijn vel, omdat ik steeds minder last van pijn heb vanwege medicijnen. Zo kan ik makkelijker mezelf zijn op een leuke manier.

Maar later begon ik weer hetzelfde gevoel voor haar te krijgen.
Ze is slim, leuk, sociaal en behulpzaam enz.
Ik heb het idee dat ik haar ook had verrast met dat mailtje.

Ik begin een beetje te merken dat ze een beetje verlegen is als ik in de buurt ben en soms als ze naar mij kijkt en ik m'n hoofd een beetje draai zie ik dat ze de andere kant dan opkijkt.
Ook gaat ze steeds vaker naast mij zitten en af en toe probeer ik een klein beetje te flirten.
Alleen ik heb geen flauw idee of dat iets betekent, want ze zei tegen een vriendin dat ze niemand eigenlijk op het oog heeft. Ze is meer een type dat eerst denkt over het afronden van examens dan aan relaties en zo

Na de examens in midden Mei ben ik van plan om haar eens een keertje uit te vragen om het te vieren en daarna wil ik haar een keer vragen of ze met mij naar de bios wil gaan of zoiets.

Maar aan de andere kant voelt het niet prettig, omdat ik bang ben dat onze vriendschap wordt beschadigd.
Maar ik kan het maar niet loslaten zonder het ooit nog eens te proberen.

Wat denken jullie en is dit het beste wat ik kan doen?

Thanx

Laatst gewijzigd op 31-03-2010 om 18:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2010, 18:57
keepdreaming
keepdreaming is offline
Altijd een lastig probleem dit. Als ik jou was zou ik alles even goed doornemen. Destijds zei ze dat het een vriendschap was en niet meer zou worden. Dit betekent als eerste dat ze op het moment dat jij zegt: ''Ik vind je leuk'' waarschijnlijk als het nee is nog gewoon vrienden wil blijven. Ik begrijp dat je in een verwarrende situatie zit, maar ga gewoon even voor je zelf na of al die signalen die je ziet, of die er drie maanden terug ook waren? Keek ze toen al af en toe naar je? Daar heb je vast wel opgelet..

Verder voor nu,probeer voor het examen ook samen te leren, dan kun je er vast wel iets meer achter komen of ze jou toch ook stiekem leuk vind. Maar pas op dat je niet te veel met haar in je hoofd zit en grof gezegd je examen verkloot. Zeg ik uit ervaring, wel is waar voor een toetsweek (school examen) maar toch!

Succes kerel!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 20:22
degewonestudent
keepdreaming@
Bedankt man.

Je hebt gelijk! Ik moet gewoon geduld hebben en ook die momenten oppakken.
Sinds 3 maanden terug is er toch wel een paar dingen veranderd, maar ik moet gewoon ook zoveel mogelijk vertrouwen in mij zelf hebben en wie zal het zeggen.

Vandaag moest alles worden opgestuurd om de examens te kunnen doen.
Ik had nog tussendoor een 1 april grap uitgehaald samen met een leraar waarin ze dacht dat ze een opdracht kwijt was. Dat was lachen!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 20:28
Verwijderd
Ik zou nu wat ondernemen. Na de examens scheiden jullie wegen misschien wel en zul je elkaar misschien minder vaak zien. Smelt het ijzer wanneer het heet is! Heter kan het denk ik niet worden, misschien dat je de komende maand nog even flink wat kolen op het vuur kan scheppen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:00
degewonestudent
Commando@

Nou, ook na deze examens zijn we nog niet klaar en dus zal ik haar zowieso nog vaak zien. Dus er is nog tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten