Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ohh, daar wil ik al zo lang een gedicht op maken! Maar het worden meestal vertalingen. Toch maar proberen:
Houthart Ik denk niet dat ik ooit heb gehouden van mensen met gebroken harten of mensen met een hart van hout. Überhaupt niet gehouden van een ander. En dat breekt mijn hart, mijn hoop, mijn leven, liefhebben - dat breekt mijn hart. Ik kan wel drinken met mijn oma of zelfs spreken met mijn broer: onder elkaar, zullen we zeggen, onder elkaar met gebroken hart. Het breekt mijn hart. Ik kende een meisje met een hart van hout van loof dat groen en krullend trilt; ik kende een meisje met een appelbomenhart en zij heeft mijn hart gebroken. Volgend liedje: Joe Jackson - Number Two |
![]() |
|
![]() |
Hmm ik had te snel gelezen en de bedoeling opgevat als "schrijf je eigen gedicht bij een bepaald liedje" dus dat de inhoud ongeveer hetzelfde moest zijn, maar dan door jou verwoord. Dat heb ik dus gedaan. En ook al slaat het nu ik beter kijk dus eigenlijk nergens op, ik post m toch, omdat ik hem best goed gelukt vind als eigen opdracht. Maar zonder het liedje erbij is het toch wel minder en vandaar dat hij hier staat
![]() Ons bed was vannacht weer veel te klein voor jou en mij en zij daartussen liggend op een derde kussen, want jij hield toch van veel kussen in bed. En jij haalt adem alsof het vanzelf gaat, je slaapt alsof je ‘s ochtends niet hoeft op te staan en je hebt lief alsof er niemand is die je verlaat. Maar jij ligt daar op de tweede plek. En ik wil je zachte lichaam zo graag raken maar haar laat ik meer niet los, ze is nog steeds tussen de lakens en ze zal zo weer ontwaken als het meisje dat ze was. En ik raak haar maar niet kwijt in die zoete tijd, die niet heelt of verveelt maar hooguit het geloof uit mij steelt, ik blijf vinder van mijn herinneringen. En ik wil je alles geven wat ik heb, maar dat is niet meer dan een tweede plek. Compleet onnuttig: eigenlijk ben ik te kinderachtig om een gedicht getiteld Number Two te schrijven ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je misschien ook een liedje dan voor me? Want ik ben niet echt into de piano muziek. (maar ik vind het wel super mooi!)
||
Citaat:
Verder is het meer wat je zelf mooi vindt, ik klik altijd gewoon de aanbevelingen van youtube door, dan hoor je vanzelf wat je leuk en niet leuk vindt. Ik krijg er altijd onwijs veel inspiratie van ![]() (Heb je nog een nieuw nummer voor de volgende?) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen Inspiratietopic Dingaantouwtje | 40 | 14-02-2010 22:30 | |
Verhalen & Gedichten |
The End [deel 1] Mozes' Schaap | 6 | 11-08-2004 21:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |