Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2010, 10:46
Verwijderd
Ja, zie topictitel. Het plan is om uiterlijk 8 september klaar te zijn en 20 of 21 oktober officieel af te studeren. Voor de officiele datum mag ik nog niet als arts werken omdat ik de eed dan nog niet heb afgelegd. Maar hoe ver van te voren is het verstandig om te beginnen met solliciteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2010, 11:02
WAT
WAT is offline
ik denk zo snel mogelijk, een beetje je naam bij ziekenhuizen of wat dan ook bekend maken en misschien als arts assistent alvast wat rond lopen, of kraam ik nu onzin uit?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 11:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk ook zo snel mogelijk, want je kan dan altijd afspreken dat je vanaf 21 oktober pas gaat werken.
Oud 20-04-2010, 11:28
Daboman
Daboman is offline
Zo snel mogelijk. Je kan immers op je sollicitaties de startdatum noemen. Besef wel dat ze misschien sneller nee zeggen als ze zo snel mogelijk iemand nodig hebben, maar jij kan altijd uitgaan van het principe niet geschoten is altijd mis. Bovendien ben je ook gelijk aan het netwerken als je solliciteert, waardoor ze je nog kennen als dat meisje (okee, vrouw ) die al zo snel solliciteerde en dat ze toen niet konden helpen maar nu misschien wel.
Oud 20-04-2010, 12:54
Verwijderd
Citaat:
ik denk zo snel mogelijk, een beetje je naam bij ziekenhuizen of wat dan ook bekend maken en misschien als arts assistent alvast wat rond lopen, of kraam ik nu onzin uit?
met dat laatste stuk wel ja
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Zo snel mogelijk. Je kan immers op je sollicitaties de startdatum noemen. Besef wel dat ze misschien sneller nee zeggen als ze zo snel mogelijk iemand nodig hebben, maar jij kan altijd uitgaan van het principe niet geschoten is altijd mis. Bovendien ben je ook gelijk aan het netwerken als je solliciteert, waardoor ze je nog kennen als dat meisje (okee, vrouw ) die al zo snel solliciteerde en dat ze toen niet konden helpen maar nu misschien wel.
Mjah maar is het niet raar als ik nu ergens solliciteer en ze wijzen me af omdat het te vroeg is en dan kom ik in augustus nog een keer solliciteren op dezelfde vacature? want sommige vacatures staan altijd open omdat er zoveel doorstroom is. Die van de baan die ik het liefst wil in elk geval wel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 13:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Mjah maar is het niet raar als ik nu ergens solliciteer en ze wijzen me af omdat het te vroeg is en dan kom ik in augustus nog een keer solliciteren op dezelfde vacature? want sommige vacatures staan altijd open omdat er zoveel doorstroom is. Die van de baan die ik het liefst wil in elk geval wel.
Als de vacature snel vervuld moet worden en je wordt daarop afgewezen, is de vacature hoogstwaarschijnlijk allang vervuld als je het in augustus weer zou proberen. En als de vacature niet snel vervuld moet worden is er best een kans dat je ze zullen aannemen.

Maar als de vacature altijd open staat is het misschien weer anders, daar zou ik je niet zo goed op kunnen adviseren omdat de vacatures waar ik op solliciteer meestal geen doorstroom kennen. Misschien in dat geval eens kijken wat je medestudenten doen of hebben gedaan in die situatie.

Sowieso: reken er maar op dat het sollicitatieproces in de zomervakantie heel erg star verloopt (er is altijd wel weer iemand op vakantie die bij het proces betrokken moet worden), dus tel juli en augustus niet mee als maand als je gaat bekijken hoeveel maanden van tevoren je moet beginnen. Dan ziet je situatie er al heel anders uit. Dan heb je nog mei, juni, september en oktober.
Oud 20-04-2010, 17:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben in november afgestudeerd en in augustus begonnen met solliciteren. Ik wist toen wel al op welke banen ik wilde solliciteren. Zoeken kan nu natuurlijk al en vaak staat in de vacature ook wel vermeld of ze gauw iemand nodig hebben of niet. En als ze jou echt graag willen hebben moeten ze maar een beetje geduld hebben.
Oud 20-04-2010, 19:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je kunt nu al best beginnen met solliciteren. Soms geven werkgevers ook aan dat ze je op dit moment niet kunnen gebruiken (omdat er geen vacature is of omdat ze nu iemand nodig hebben die per direct beschikbaar is), maar houden ze je brief met cv in portefeuille. Als ze later nog iemand nodig hebben, kijken ze de gekregen brieven nog eens door en nemen ze contact op met sollicitanten die hun interesse hebben gewekt.
Bovendien kun je natuurlijk altijd ervaring opdoen in het solliciteren. Ik weet niet hoe snel 'de afgestudeerde geneeskundestudent' gemiddeld genomen een baan vindt?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:37
Nona
Nona is offline
Ik geloof dat ik begin juli afstudeerde en ergens in mei mijn sollicitatiebrief de deur uit deed? Ik weet het niet meer zo goed, ik ben in ieder geval op 1 september begonnen. Het ligt er een beetje aan of je ergens gaat solliciteren waar je eigenlijk al gevraagd bent of niet, of ze je überhaupt kennen, hoe populair de positie is etc. Hoe kleiner de kans dat je de baan krijgt, hoe eerder je moet gaan solliciteren en hoe meer brieven je de deur uit moet doen.
Oud 21-04-2010, 13:13
Verwijderd
Vacatures bekijken doe ik inderdaad sowieso wel.
Gemiddeld gaan mensen volgens mij binnen vier weken aan de slag, en ik ben een gemiddelde student, dus wat dat betreft heb ik weinig te vrezen .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 17:08
Verwijderd
gefeliciteerd

ik zou nu al beginnen. Baat het niet, dan zal het ook niet schaden denk ik.

ik zou echter eerst mijn verjaardag vieren
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 21:10
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Reken wel op een aantal afwijzingen ivm nog niet afgeronde opleiding, vooral als ze met spoed iemand nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 05:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Reken wel op een aantal afwijzingen ivm nog niet afgeronde opleiding, vooral als ze met spoed iemand nodig hebben
Dat is logisch, want:
Citaat:
20 of 21 oktober officieel af te studeren. Voor de officiele datum mag ik nog niet als arts werken omdat ik de eed dan nog niet heb afgelegd.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 06:38
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Zo snel mogelijk inderdaad. Als ze nu iemand nodig hebben zeggen ze misschien nee, dat is te laat. Maar wellicht denken ze dan ook het nu op te vangen met wat extra over uren, en dan jou in dienst te nemen. Zeker in deze tijden moet je snel solliciteren. Ik weet dat als accountancy student je 3 jaar geleden ongeveer twee weken van te voren kon solliciteren voor een stage en dat prima was, nu moet je minimaal 5 maanden van te voren zijn. Geen idee of dat bij ziekenhuizen ook zo is, omdat deze toch bijna niet failliet kunnen gaan, maargoed.

Als je snel/eerder solliciteerd heb je exact dezelfde kansen als dat je dat later pas doen, plus wat extra meer omdat je aantal anderen te snel af zult zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 08:23
Verwijderd
Ik ga dan dit weekend maar eens mijn CV updaten enzo, bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 07:52
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Toevallig is mijn broer ook rond die tijd klaar en die is afgelopen week aangenomen. Dus je kunt al beginnen
Oud 23-04-2010, 09:30
Riiccardo
Riiccardo is offline
Citaat:
Ja, zie topictitel. Het plan is om uiterlijk 8 september klaar te zijn en 20 of 21 oktober officieel af te studeren. Voor de officiele datum mag ik nog niet als arts werken omdat ik de eed dan nog niet heb afgelegd. Maar hoe ver van te voren is het verstandig om te beginnen met solliciteren?
Er is mij vertelt in een sollicitatie training van de rijks universiteit groningen dat je gerust een half jaar van te voren kan gaan solliciteren....

men heeft altijd begrip voor studies en opleidingen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten