Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2011, 20:10
MrsssNeversonn
MrsssNeversonn is offline
Ik doe nu Vmbo-kader en ik sta gem. een 8 voor al mn vakken, ik wil tolk worden maar als ik alles goed heb begrepen moet je daarvoor of vmbo t of havo hebben..
Moet ik dan na vmbo -k naar roc gaan en dan mbo 4 doen? of is er een andere oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2011, 20:54
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
het is ff de vraag in welk leerjaar je nu zit, meestal kun je nog wel naar vmbo-t als je in de 1ste of 2de zit, daarna niet meer volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 21:15
MrsssNeversonn
Citaat:
het is ff de vraag in welk leerjaar je nu zit, meestal kun je nog wel naar vmbo-t als je in de 1ste of 2de zit, daarna niet meer volgens mij.

ik zit nu in de 3e
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 21:24
MrsssNeversonn
oh en ik doe Ict&multimedia
Met citaat reageren
Oud 25-11-2011, 11:10
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Dan vrees ik dat het niet meer gaat,
de 3de telt al als examenjaar en mag je dus niet missen.
of je moet ervoor kiezen met je school te overleggen of je de 3de dan 2keer mag doen, 1keer op kader niveau en 1 keer op tg, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je dan al aan je 5 jaar vmbo zit en je dus ook niet meer mag zakken met je examen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2011, 12:40
MrsssNeversonn
Citaat:
Dan vrees ik dat het niet meer gaat,
de 3de telt al als examenjaar en mag je dus niet missen.
of je moet ervoor kiezen met je school te overleggen of je de 3de dan 2keer mag doen, 1keer op kader niveau en 1 keer op tg, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je dan al aan je 5 jaar vmbo zit en je dus ook niet meer mag zakken met je examen ofzo.

ik word dan volgens mij niet toegelaten want, in de 1e had ik frans en ges en ak & bio in de 2e duits ak frans gs bio ,, maar in de 3e kader heb ik geen bio geen frans en geen duits en ak en geen gs,, ik weet van mezelf dat ik dit alles wel in kan halen maar mag t wel volgends de regels?.....
Met citaat reageren
Oud 25-11-2011, 13:53
Verwijderd
Volgens mij is de opleiding tot tolk op HBO niveau. Dat betekent dat je een HAVO-diploma of MBO-4 diploma ervoor nodig hebt. Als je MBO niveau 4 mag gaan doen met je vmbo kader diploma, zou ik dat dus gaan doen. En dan een opleiding die relevant is voor de opleiding tot tolk, bijvoorbeeld MBO toerisme&recreatie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2011, 14:35
Verwijderd
Ik doe nu mbo ict op niv. 4, hiervoor vmbo kbl gedaan. Heel goed te doen (too easy in reality).

Waar een wil is, is een weg, go for it!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2011, 18:38
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
ik word dan volgens mij niet toegelaten want, in de 1e had ik frans en ges en ak & bio in de 2e duits ak frans gs bio ,, maar in de 3e kader heb ik geen bio geen frans en geen duits en ak en geen gs,, ik weet van mezelf dat ik dit alles wel in kan halen maar mag t wel volgends de regels?.....
Ik zou echt even met je mentor/decaan/school overleggen wat de mogelijkheden zijn, want inprincipe zou het volgens de officiele regels volgens mij wel mogen, maar dan raak je je 5de jaar vmbo wel kwijt, en volgens mij is het dan dus zo dat je 3vmbo ook nog op tg niveau moet doen, dan doe je dus al 5 jaar over vmbo en mag je niet meer zakken voor je examen, dus dat is een risico wat je moet overwegen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten