Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2010, 23:32
ricardo68
ricardo68 is offline
Vroeger op de basisschool was ik echt een bewegelijke jongen die echt geen zin in leren had. Toen de meneer iets uit zat te leggen zat ik in droomland, zo ging het toen verder, na groep 5 moest ik naar een speciale basisonderwijs want ze dachten dat ik problemen had met het begrijpen enzzzz ,terwijl ik gewoon geen zin in school had... Dus oke ik ben naar die school gegaan daar zijn de groepen ook heel anders ingedeeld en ik moest groep 5 daar opnieuw doen. Ik ging toen over naar groep 7-8 daar hebben ze mij toen geen cito toets laten maken die laaiers dus ik kreeg de advies dat ik vmbo basis moest gaan doen, ik heb hier echt trammeland mee gehad. Dus ik heb nu pas spijt dat het zo afgelopen is ik hoop dat het nu verder goedkomt. Had ik toen maar inzet en wat meer motivatie getoond was het niet zo afgelopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2010, 16:49
honkballertje
honkballertje is offline
conclusie?
vraag waar wij antwoord op kunnen geven?
dit is meer een mededeling waar we niks over kunnen zeggen. alleen dat het balen is dat je nooit je best hebt gedaan. maargoed achteraf terugkijken op wat er fout is gegaan moet je nooit doen. kijk naar de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 16:59
Henck
Henck is offline
Tja, je hebt het er zelf naar gemaakt. Je kunt uiteraard altijd nog doorstromen naar een 'hoger' niveau
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 08:57
arPos
arPos is offline
achteraf kijkt men een koe in z'n reet,

dat je vmbo advies hebt wil overigens niet zeggen dat je je niet op de havo mag inschrijven.
Oud 22-04-2010, 16:41
Yasminalove
Yasminalove is offline
Beste ricardo,

Ik herken je in mezelf, alleen niet zo precies, ik had ook nooit zin in leren(ik haalde enen), maar toch, ik vond rekenen en wiskunde wel leuk, ik zit nu op vmbo-t.. ik spreek echt van geluk, dat ik niet lager ben gezet..

ik weet hoe dat voelt als mensen je zo, beoordelen.. ze proberen hier op de speciale school waar ik zit, ook mij op lager niveau te krijgen, echt vreselijk!

Op de basischool had ik dat ook, ik besefte nooit dat het zoveel gevolgen zou hebben,
als je nog kinds bent dan leef je niet echt zo met school, dan besef je het nog niet zo goed.

maar vergeet niet, als je iets heel graag wilt, gaat het jou lukken
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 11:41
ricardo68
ricardo68 is offline
Dank je wel dat je me begrijpt, want ik kon niet als een kind leven ik was echt met andere dingen bezig toen ik als kind bezig was. Maar nu haal ik 7 en 8ten voor examens op niveau 2 het is echt makkelijk als je maar leert, behalve wiskunde is mijn vak niet helaas ik hoop dat ik over kan naar niveau4.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 15:35
Yasminalove
Yasminalove is offline
ookal zeggen ze dat je niveau 4 of iets niet kan halen, als jij gewoon wat harder je best doet,
je leert wat langer, en je schroeft eventueel je nederlands of engels wat bij(of iets anders wat je moeilijk vind),
dan kun jij dat zeker!

laat je nooit de grond induwen door met wat anderen zeggen, zij geven niet om je en denken; als ik(die mensen) maar alles
voor elkaar krijg. het is natuurlijk erg lastig als je wat trager van begrip bent, maar ik vind niet dat dit
je niveau mag beinvloeden...

tja.. bij mij hebben ze een iq test gedaan op school en ik had zoveel faalangst, dat ik iq 77 heb gehaald. ze wilden me op praktijk onderwijs zetten op vmbo-b.. toen later, toen had ik beter geslapen en had ik geen faalangst meer, hadden ze alsnog een test gedaan en kwam en iq 100 uit, dat betekent mavo niveau(vmbo-t).. en dat is mijn niveau, zoals ook bewezen bij schooladvies en cito(tja ik doe al 3 jaar de mavo met goede rapporten)..
zo zie je maar... niet alles wat iedereen zegt hoeft te kloppen..

als ze zeggen dat je laagbegaafd ben kan dat heel veel pijn doen.. dat heb ik ook ondervonden,
maar gelukkig hebben ze nog eens getest, en dat is een bewijs dat iknormaal begaafd ben..
(gewoon belachelijk wat mensen met je doen allemaal)

ik vind het echt gemeen dat je de cito niet mocht maken.. waren ze bang ofzo dat je hoger ging scoren dan zij dachten?.. mensen kunnen zo gemeen zijn mischien zat je al wel op kader of t niveau als je die wel mocht maken.

weetje wat ik daarvan vind.. het zijn mensen die verdienen een hoop centen en ja ze doen hun werk maar half, ze denken, ach, ik doe het, en dan verdien ik toch wel me geld.. ook juffen en meesters kunnen heel erg zijn(niet allemaal natuurlijk, je moet net pech hebben)..

Laatst gewijzigd op 25-04-2010 om 15:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten