|
|
Bekijk resultaten poll: Ingrijpen? | |||
Ja, hoe dan ook |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 29.55% |
ja, alleen via de VN |
18 | 40.91% |
Nee |
10 | 22.73% |
Nee, dit is een goede ontwikkeling voor de regio |
1 | 2.27% |
geen mening |
0 | 0% |
anders |
2 | 4.55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ja mensen, Iran is HET voorbeeld van een mooie democratie, daar kunnen we nog iets van leren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daar hebben zij kenneljik behoefte aan.. |
![]() |
||
Citaat:
mag ik je eraan herinneren dat er na alle zogenaamd 'democratische' besluitvorming ook nog eens de 'raad van wachters' komt, die elke hervorming afschiet. En als hier en daar rellen uitbreken, spontane protesten en er demonstraties zoals in 1999 waren uitbreken noem ik het niet bepaald een feit dat mensen het regime steunen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij een oorlog vallen ALTIJD onschuldige slachtoffers..en al die levens zijn mij meer waard dan alles wat anderen DENKEN over Iran. Ik heb daar overigens een vriendin wonen en ja, die is erg tevreden over het Iraans beleid. Zij heeft niets te klagen en wij moeten dat wel.. ? WIJ als BUITENSTAANDERS? Kom op zeg, wie geeft ons het recht om zomaar binnen te vallen in een land waar wij niets mee te maken hebben.. Precies, niemand niet, Bush niet, Blair niet en al helemaal geen Balkenende.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
en anders hun paramilitaire extremisten wel.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij doet net of iedereen de Sharia verwerpt. ![]() Iran is nog altjid een islamitische staat en bij een Islamitische staat hoort een Islamitische wetgeving... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op zo'n moment wordt een democratisch genomen besluit (want de Iraniërs wilden destijds zelf de sharia, dat is zo) uit zijn verband gerukt en verkracht. Als de overgrote meerderheid van het volk dat democratisch genomen besluit weer wil terugdraaien, dan moet dat mogelijk zijn. Anders is gewoon sprake van platte tirannie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kon er niet eens ongesluierd over straat ![]() Ik wil wel leven in een Islametische staat maar meer richting Turkije. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
blablabla ik hou mijn mond wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar Iran lijkt me niet prettig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
moslim + kernwapens + niet op de hand van Amerika = binnenvallen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() er zijn heus wel positieve dingen binnen de sharia, maar die wegen imo niet op tegen de negatieve ![]() vooral niet als ze de sharia gaan opdringen aan niet-moslims ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan wel kloppen van die 'jonge Iraniers', maar als zij een nieuwe regering willen, stemmen zij toch bij de eerst volgende verkiezingen gewoon weer op een ander partij..? Een partij wat het dichts bij ze staat.. Net zoals in andere (Europese) landen.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dat is dus het probleem en eigenlijk een veel abstractere vraag. Als een volk nou democratisch besluit de democratie af te schaffen, kan dat besluit dan later ook democratisch legitiem worden teruggedraaid? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ik kan niet echt een land opnoemen waar ik zou willen leven, maar als er dus wel een land komt (misschien in de toekomst, wie weet) die de Sharia uitvoert zoals de Soenna/Koran dat hebben voorgeschreven...waarom niet.? Graag zelfs! Maar ik zie het eerlijk gezegd, niet zo gauw gebeuren, helaas.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar opdringen van geloof is niet Islamitisch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar om nou de hele wereld zo in te richten..? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In Sudan geld trouwens de islamitische wet, of mensen het er mee eens zijn of niet. een zaak waarbij een christelijke vrouw die geen sluier droeg 40 zweepslagen kreeg haalde het nieuws...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran RepsaJ Neretgun | 207 | 15-04-2007 19:42 | |
V sponsort terroristen in Iran (seminieuws) Joostje | 53 | 02-03-2007 12:17 | |
Iran basis voor Terrorisme (Al Qaeda) Skyrise | 69 | 03-08-2004 17:22 | |
Iran moet bewijzen dat nucleair programma voor vreedzame doeleinden is. Gatara | 34 | 26-09-2003 20:30 | |
Volgend doel: destabilizeren regering Iran Gatara | 36 | 28-05-2003 16:42 | |
Iran test ballistische raket! Mujahid | 32 | 27-05-2002 22:40 |