Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 12:55
shy girl
shy girl is offline
Ik eet de laatste tijd volgens mij te veel snoep. Met name chocola. Misschien is het wel normaal..maar moet ik het gewoon onder controle houde, maar het voelt gewoon lekker als ik zoveel snoep. Wat kan de oorzaak zijn ?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 14:21
DarkCat
DarkCat is offline
De meeste vrouwen die veel chocolade eten missen iets Chocolade geeft namelijk een lekker gevoel door de stofjes die erin zitten. Als je wilt minderen, kun je gewoon een bepaalde hoeveelheid met jezelf afspreken en proberen vol te houden. Bijvoorbeeld een reep per week.. en daar kun je dan elke dag een stukje van nemen, maar je kunt het ook bewaren of op een rotdag in zn geheel opeten Zolang je jezelf maar niet gaat verbieden om chocola te eten! Sommige vrouwen schijnen het 1 keer in de maand zelfs echt 'nodig' te hebben.

En als je chocolade eetlust er niet voor zorgt dat je je gezonde eten laat staan of belachelijk aankomt.. wat is er dan mis mee? Owja, slecht voor je tanden misschien.. ach ja..
Oud 04-08-2002, 15:42
tacidvs
tacidvs is offline
Incorrect. Lees de 'Kijk!' maar. Het is gewoon lekker, er zitten geen verslavende stoffen in.
Oud 04-08-2002, 19:07
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Incorrect. Lees de 'Kijk!' maar. Het is gewoon lekker, er zitten geen verslavende stoffen in.
Verslavend niet.. in ieder geval niet in verslavende hoeveelheden.. maar er zit wel degelijke stofjes in die je lekker laten voelen, behalve alleen de smaak.
Oud 04-08-2002, 19:11
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
shy girl schreef:
maar het voelt gewoon lekker als ik zoveel snoep. Wat kan de oorzaak zijn ?
stress, eenzaamheid, verdriet. Dat soort zaken. Je zegt dat het lekker voelt, is dat echt zo? Als je wat verder kijkt denk ik niet.
Oud 04-08-2002, 20:08
shy girl
shy girl is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:

stress, eenzaamheid, verdriet. Dat soort zaken. Je zegt dat het lekker voelt, is dat echt zo? Als je wat verder kijkt denk ik niet.
stress zou misschien wel een oorzaak kunnen zijn. zit al een tijd niet echt lekker inme vel. En uit verveling ga ik dan ook vaak veel snoepen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 21:05
DarkCat
DarkCat is offline
K denk dat je dan beter wat anders tegen je verveling kunt zoeken
Oud 05-08-2002, 13:37
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
K denk dat je dan beter wat anders tegen je verveling kunt zoeken
ik denk dat dat wel waar is , want ik heb dr ook wel last van gehad. ik ben bijna altijd alleen en soms weet ik ff niet wat ik moet doen. dan ga ik maar eten, veel eten soms. als het thuis niet genoeg was ging ik naar de winkels om nog wat te halen. en dan geen appel ofzo, maar chocola ja. en daarna voelde ik me altijd schuldig. nu ga ik steeds meer leuke dingen met anderen doen waarbij ik helemaal geen tijd heb om te snoepen, en het is zelfs zo goed dat als die anderen snoep mee hebben, naar de bios ofzo, dat ik daar dan helemaal geen zin meer in heb. want ik raakte gewend aan minder eten.
je moet echt een hobby zoeken ofzo of iets waarbij je gewoon lang bezig bent, en als je dan zin hebt in eten, ook gewoon nee durven te zeggen. het voelt lekker als je snoept, maar ook als je weet dat je niet hoeft te snoepen..
succes!
Oud 07-08-2002, 14:02
BELLEKE
BELLEKE is offline
Ik heb de neiging veel te eten als k verliefd ben... als k me erg goed in mijn vel voel en ... als t examens zijn.. 'k weet niet
Oud 07-08-2002, 15:52
Verwijderd
als vrouwens chocola eten maken ze dezelfde stoffen aan als ze verliefd zijn, wetenschappelijk bewezijn, lees de Kijk! maar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:00
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Nou ik snoep veel de laatste tijd . Ik weet niet of het is omdat het vakantie is, maar ik moet gewoon iets in me mond hebben, vroeger had ik altijd kauwgom in me mond, dat hielp want dan snoepte ik minder, maar ik heb altijd pijn aan me kaak als ik te veel kauw . Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen, waarschijnlijk gewoon karakter hebben en eraf blijven, de meeste dingen die ik snoep is chocolade en snoepjes met veel suiker aan. Mmmmmm , ook ijsjes zijn lekker . Maar niet gezond, ' kweet het.

xxx
Faith
Oud 11-08-2002, 09:57
Bauduin
Bauduin is offline
Tsja, ik eet ook gewoon veels te veel snoep. Chocola eet ik meestal als ik me gewoon niet goed voel of ongesteld ben en dan niet zo'n heel klein beetje maar best veel
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 15:16
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Verslavend niet.. in ieder geval niet in verslavende hoeveelheden.. maar er zit wel degelijke stofjes in die je lekker laten voelen, behalve alleen de smaak.
Suiker en vet, is alleen nog maar een theorie over. Je lichaam heeft deze stoffen nodig, dus waardeert het ze ook. Zitten toevallig in chocola, maar ook in veel andere dingen.

Spoken, allemaal spoken...

Regels voor berichten