Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2010, 08:47
supergirl#1
supergirl#1 is offline
ik vroeg me af.. is lactacyd nou slecht voor je vagina of niet? ik twijfel namelijk of ik het zal gaan gebruiken..

maar ik lees allemaal verschillende dingen.. de één zegt dat het goed is en dat de huisarts dat ook zegt, en de ander zegt weer dat het slecht is en dat de huisarts dat ook beaamt.

en hoe moet je je vagina dan wassen?
want de één zegt weer dat je het alleen met water moet doen, en de ander zegt weer dat, dat het niet schoonhoudt, omdat je niets echt schoon kunt maken met enkel water..

weer een ander zegt dat je een zeepvrij middeltje moet gebruiken..

weten jullie wat nou goed is om de boel lekker fris en schoon te houden?

en hoe doen jullie dat?
Oud 14-05-2010, 09:01
Verwijderd
De binnenkant van je vagina was je toch sowieso niet? Die houdt zichzelf wel schoon. En de buitenkant krijg je prima schoon met water.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 11:28
Verwijderd
Volgens mij is het prima om alleen met water te wassen. Lactacyd is niet slecht, maar dat kan je bv. gebruiken nadat je seks hebt gehad oid, als je dat prettig vindt. Voor iedere dag is het echt niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 11:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht ooit begrepen te hebben dat je twee soorten lactacyd hebt: een drogist-versie en een apotheek-versie. Die van de apotheek heb ik ooit eens op recept gehad van de huisart na een schimmelinfectie dus die zal echt niet slecht zijn maar ook niet nodig voor dagelijks gebruik. Het voelt wel heel lekker schoon. Die van de drogist heb ik nooit gebruikt maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die heel anders is.
Oud 14-05-2010, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht ooit begrepen te hebben dat je twee soorten lactacyd hebt: een drogist-versie en een apotheek-versie. Die van de apotheek heb ik ooit eens op recept gehad van de huisart na een schimmelinfectie dus die zal echt niet slecht zijn maar ook niet nodig voor dagelijks gebruik. Het voelt wel heel lekker schoon. Die van de drogist heb ik nooit gebruikt maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat die heel anders is.
De zuurtegraad van de apotheek-versie is anders dan die van de drogist-versie, dus daar zit het verschil. Voor schimmelinfecties is die drogist-versie niet sterk genoeg. Maar verder moet je vagina het eigenlijk zelf wel aankunnen en is die drogist-versie dus ook niet dagelijks nodig (of zelfs helemaal niet, 't is meer een soort ondersteuning en als vervanging van zeep, want als je moet kiezen tussen zeep en drogist-Lactacyd, is die laatste natuurlijk beter, maar alleen water is eigenlijk ook prima).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 20:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Volgens mij is het prima om alleen met water te wassen. Lactacyd is niet slecht, maar dat kan je bv. gebruiken nadat je seks hebt gehad oid, als je dat prettig vindt. Voor iedere dag is het echt niet nodig.
Het schijnt dat als je je vagina vlak voor en/of na de seks wast, je meer kans hebt op een soa omdat het de zuurtegraad van je vagina ontregelt (ook lactacyd doet dat, omdat het geen lichaamseigen spul is) en dus de weerstand ervan verlaagt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten