Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 07:20
Little me
Little me is offline
Hallo, misschien een beetje een rare vraag, maar ik heb steeds allemaal wit spul in mijn onderbroek/string zitten als ik die een tijdje aan heb, weet iemand wat dit toevallig is? Het is iig geen soa, dat is zeker, maar ik vraag me af hoe ik dit weg krijg, omdat het er nou niet bepaald fijn uitziet Ik was mijn vagina altijd goed, maar dat spul komt altijd weer terug en dat zie ik dan weer terug in mijn onderbroek/string.

Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 07:29
ilse
ilse is offline
gewoon afscheiding, is heel normaal. heeft iedereen. je kunt er niet echt iets aan doen.
Oud 25-10-2004, 07:29
U*NiQ
U*NiQ is offline
Dat is gewoon afscheiding. Dat hebben (bijna) alle meisjes. Daar kun je weinig aan doen ben ik bang, maar je zou een inlegkruisje kunnen dragen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 08:55
kevertje84
kevertje84 is offline
nee, geen inlegkruisjes dragen!!! dat is superslecht. Maar verder hoeft het nix ernstigs te zijn. Alleen als je pijn of jeuk bij je vagina hebt en als het witte spul een beetje viesw ruikt, zou ik wel ff naar de dokter gaan. Je kunt wel meer hebben daar dan alleen een soa...
Oud 25-10-2004, 09:31
Verwijderd
Is normaal, sommige meisjes hebben dat continu, andere meisjes eens in de zoveel weken (vaak de week voor ze ongesteld worden). Mja, inlegkruisjes werken niet, vaak maken die het alleen nog maar erger. Eigenlijk kan je er niets aan doen...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:27
Briseïs
Briseïs is offline
Tja, ik draag toch liever inlegkruisjes. Anders kan ik drie keer per dag een schone onderbroek aantrekken
Oud 25-10-2004, 15:37
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-10-2004 @ 16:27 :
Tja, ik draag toch liever inlegkruisjes. Anders kan ik drie keer per dag een schone onderbroek aantrekken
ik gebruikte ook heel eigenwijs inlegkruisjes, maar ik ben er zelf achter gekomen dat het alleen maar erger wordt en nu heb ik er waarschijnlijk een infectie. Nu draag ik ze alleen als ik weg moet en niet makkelijk naar de wc kan
Oud 25-10-2004, 15:38
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 25-10-2004 @ 16:37 :
ik gebruikte ook heel eigenwijs inlegkruisjes, maar ik ben er zelf achter gekomen dat het alleen maar erger wordt en nu heb ik er waarschijnlijk een infectie. Nu draag ik ze alleen als ik weg moet en niet makkelijk naar de wc kan
Hm. Tja. Maar zonder is zo goor
Oud 25-10-2004, 16:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is idd gewoon afscheiding. Als het niet al te veel is en geen andere kleur heeft dan wit of gelig en het niet vies ruikt is het normaal. Anders kan het naast op een soa, ook op een schimmelinfectie duiden.

Inlegkruisjes kan je beter niet gebruiken omdat de kans op een schimmelinfectie dan alleen maar groter wordt. Ik gebruikte ze vroeger zelf ook maar na een ernstige schimmelinfectie gehad te hebben gebruik ik ze nu alleen als ik ongesteld ben, als extra bescherming bij een tampon.
Oud 25-10-2004, 17:03
Little me
Little me is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-10-2004 @ 17:57 :
Het is idd gewoon afscheiding. Als het niet al te veel is en geen andere kleur heeft dan wit of gelig en het niet vies ruikt is het normaal. Anders kan het naast op een soa, ook op een schimmelinfectie duiden.

Inlegkruisjes kan je beter niet gebruiken omdat de kans op een schimmelinfectie dan alleen maar groter wordt. Ik gebruikte ze vroeger zelf ook maar na een ernstige schimmelinfectie gehad te hebben gebruik ik ze nu alleen als ik ongesteld ben, als extra bescherming bij een tampon.

Nou ja, ik vind niet dat het superlekker ruikt ofzo, het ruikt niet naar niets, vind ik..

En ik draag eigenlijk nooit inlegkruisjes
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 25-10-2004 @ 16:38 :
Hm. Tja. Maar zonder is zo goor
Idd, dat heb ik dus ook. Ik gebruik die dingen liever niet, maar zonder is ook niet fijn. Als ik thuis ben, gebruik ik ze niet. Dan wissel ik maar 3 keer van ondergoed, mja, dat moet dan maar. Maar als ik naar school moet, doe ik ze wel in, en dan wissel ik ze gewoon regelmatig en ik merk ook dat dure inlegkruisjes beter zijn dan goedkope, bij goedkope heb ik echt vrij direct last van meer afscheiding. Gelukkig is het sinds mijn nieuwe pil een stuk afgenomen, en heb ik er vooral een week voor m'n stopweek écht last van. Misschien vinden ze er ooit nog iets voor uit dat écht werkt en goed is
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:36
de here Jezus
de here Jezus is offline
Ik vind dat zo goor.
Oud 25-10-2004, 17:41
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
de here Jezus schreef op 25-10-2004 @ 18:36 :
Ik vind dat zo goor.
sja, maar dat bestaat nu eenmaal, niets aan te doen
Oud 25-10-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat zo goor.
Ik ook, maar ja, kan er weinig aan doen he.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:52
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
Ik vind dat zo goor.
Ik vind dat grietje ook goor
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Little me schreef op 25-10-2004 @ 18:03 :
Nou ja, ik vind niet dat het superlekker ruikt ofzo, het ruikt niet naar niets, vind ik..

En ik draag eigenlijk nooit inlegkruisjes
Vaak ruikt het wel een beetje. Maar als het opeens een hele donkere kleur gaat krijgen of zo (en dus niet het eerste of laatste druppeltje bloed van je menstruatie) of als je alsmaar enorme jeuk hebt, moet je even opletten en naar de dokter gaan. Maar zolang het gewoon wittig is, is er niets aan de hand. Ik weet niet of je al ongesteld word (denk het niet.. maar wie weet).. maar vaak is het iets dikker vlak voor je menstruatie. Is ook niet iets om je enorme zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 18:20
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
jojobro schreef op 25-10-2004 @ 18:52 :
Oud 25-10-2004, 21:32
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
jojobro schreef op 25-10-2004 @ 18:52 :

doe 's ff normaal, als je niet normaal kan reageren op een vraag, ben je wel erg triest bezig Hou gewoon je mond dicht als je niets nuttigs te zeggen hebt
Oud 27-10-2004, 21:23
Verwijderd
Ik heb er ook veel last van, maar wat ik doe is iedere keer dat ik naar de wc ga even met een wcpapiertje beetje weghalen. Ik had namelijk al eens ergens gelezen dat het van inlegkruisjes alleen erger wordt. In de week dat ik ongesteld moet worden ruikt het meestal iets meer dan normaal. Ik heb er verder ook geen oplossing voor, behalve te zeggen dat je niet de enige bent.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 10:17
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 25-10-2004 @ 09:55 :
nee, geen inlegkruisjes dragen!!! dat is superslecht. Maar verder hoeft het nix ernstigs te zijn. Alleen als je pijn of jeuk bij je vagina hebt en als het witte spul een beetje viesw ruikt, zou ik wel ff naar de dokter gaan. Je kunt wel meer hebben daar dan alleen een soa...
Tuurlijk is het niet slecht om een inlegkruisje te dragen, het vangt het alleen maar op. Hetzelfde principe als maandverband
Oud 28-10-2004, 10:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 28-10-2004 @ 11:17 :
Tuurlijk is het niet slecht om een inlegkruisje te dragen, het vangt het alleen maar op. Hetzelfde principe als maandverband
Dat is niet waar. Inlegkruisjes irriteren. Daardoor zorgen ze sneller voor een schimmelinfectie en vaak krijg je er alleen maar meer afscheiding van.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 10:37
Vice
Vice is offline
Bij is het minder geworden toen ik de pil ging slikken.
Oud 28-10-2004, 12:44
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
grl schreef op 28-10-2004 @ 11:20 :
Dat is niet waar. Inlegkruisjes irriteren. Daardoor zorgen ze sneller voor een schimmelinfectie en vaak krijg je er alleen maar meer afscheiding van.
Ze zijn niet voor dit doeleinde nee, maar lees nu dat er meer mensen last hebben (gehad) van een schimmelinfectie door inlegkruisjes.
Vaak genoeg verwisselen ? Hoe werkt het dan dat je er een infectie van kan krijgen ?
Het lijkt mij dat het alleen maar opvangt, er gaat niks in je.
Oud 28-10-2004, 13:09
marrel
marrel is offline
ik draag gewoon inlegkruisjes en heb is er niet erger door geworden ofzo en imenad zei dat je meer kans hebt op infecties maar als je het gewoon 1 of 2x perdag verschoont ook niet hoor, k vind het hygienischer dan alles "laten lopen" zeker als je het wat meer hebt
Oud 28-10-2004, 13:10
marrel
marrel is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 28-10-2004 @ 13:44 :
Ze zijn niet voor dit doeleinde nee, maar lees nu dat er meer mensen last hebben (gehad) van een schimmelinfectie door inlegkruisjes.
Vaak genoeg verwisselen ? Hoe werkt het dan dat je er een infectie van kan krijgen ?
Het lijkt mij dat het alleen maar opvangt, er gaat niks in je.
ik kan me wel voorstellen dat de "bacterien die in je afscheiding zitten daar wel lekker willen verminigvuldigen omdat het er warm is enzo maar idd als je het gewoon regelmatig verwisseld lijkt me het geen probleem k heb nog nooit gehoord dat het slecht is
Oud 28-10-2004, 14:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een wc-papiertje wil ook wel eens helpen, want dat obsorbeert beter ofzo!
Mjah, dat is alleen voor de zekerheid, de dagen voordat ik ongesteld moet worden.

Inlegkruisjes vind ik echt niet fijn, dat voelt net als maandverband (blugh ), het neemt helemaal niet goed op. Met die dingen in, heb ik het idee dat ik elke dag ongesteld ben.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:31
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-10-2004 @ 11:37 :
Bij mij ook
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:18
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 28-10-2004 @ 17:31 :
Bij mij ook
bij mij alleen maar meer Zwaar balen is dat. Vind het ook een supervies gevoel en ik hoop dat het ooit minder wordt...
Oud 28-10-2004, 23:22
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
marrel schreef op 28-10-2004 @ 14:10 :
ik kan me wel voorstellen dat de "bacterien die in je afscheiding zitten daar wel lekker willen verminigvuldigen omdat het er warm is enzo maar idd als je het gewoon regelmatig verwisseld lijkt me het geen probleem k heb nog nooit gehoord dat het slecht is
Ja, dat gedoe met bacterien kan wel. Daarom; regelmatig verwisselen, lijkt mij.
Ook nog nooit van gehoord.
Oud 29-10-2004, 16:17
Órelindë
Órelindë is offline
Ik heb wel afscheiding, naar mijn idee hoort dat ook zo. Maar ik hoor hier reacties van meisjes die veel afscheiding hebben? Ik heb wel afscheiding, maar niet zo veel dat ik van onderbroek moet wisselen of dat het hartstikke nat wordt ofzo. Gewoon een beetje van dat slijmerige spul..

En als je je goed wast dan ruikt het ook niet zo. Dat is tenminste mijn ervaring.
Oud 29-10-2004, 16:19
Kirzja
Kirzja is offline
De afscheiding kan erger worden door een gebrek aan zuurstof. Dat kan veroorzaakt worden door bepaald ondergoed en inlegkruisjes of maandverband. Het beste is katoenen ondergoed, dat laat de meeste zuurstof door. Synthetische stoffen laten maar heel weinig zuurstof door, en zijn vaak de oorzaak van meer afscheiding.
Dit zijn ook 2 belangrijke oorzaken van infecties.
Gebruik dus geen inlegkruisjes tenzij het ECHT nodig is, je doet er meer kwaad dan goed mee.

Kirzja
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Órelindë schreef op 29-10-2004 @ 17:17 :
Ik heb wel afscheiding, naar mijn idee hoort dat ook zo. Maar ik hoor hier reacties van meisjes die veel afscheiding hebben? Ik heb wel afscheiding, maar niet zo veel dat ik van onderbroek moet wisselen of dat het hartstikke nat wordt ofzo. Gewoon een beetje van dat slijmerige spul..

En als je je goed wast dan ruikt het ook niet zo. Dat is tenminste mijn ervaring.
De hoeveelheid afscheiding verschilt per persoon, er zijn ook meisjes die er helemaal geen last van hebben. Goed wassen kan ook helpen (niet alleen tegen de geur), maar zorg wel dat je je op de juiste manier wast. Zeep is een big no-no, Lactacyd is niet slecht, maar gebruik het niet te vaak. Het beste is lauwig water en niet meer dan dat.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:35
thatssarah
thatssarah is offline
afscheiding.
dat heeft volgens elke meid vanaf 11 tot haar dood.
dat is om de vagina schoon te houden, hoe vreemd het er ook uitziet.
het is een soort van lichamelijke 'creme'
als je het echt zo vies vindt moet je inlegkruisjes gebruiken, maar je hebt geen soa ofzo...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
thatssarah schreef op 29-10-2004 @ 18:35 :
afscheiding.
dat heeft volgens elke meid vanaf 11 tot haar dood.
dat is om de vagina schoon te houden, hoe vreemd het er ook uitziet.
het is een soort van lichamelijke 'creme'
als je het echt zo vies vindt moet je inlegkruisjes gebruiken, maar je hebt geen soa ofzo...
Meestal heeft een meisje het altijd al een beetje, maar niet dat het echt 'vloeit' zeg maar. Het vloeien begint meestal zo rond het ongesteld worden.

En nogmaals, geen inlegkruisjes gebruiken, in ieder geval niet te vaak. Dat maakt het alleen maar erger en verhoogt de kans op een infectie.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:31
thatssarah
thatssarah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-10-2004 @ 19:28 :
Meestal heeft een meisje het altijd al een beetje, maar niet dat het echt 'vloeit' zeg maar. Het vloeien begint meestal zo rond het ongesteld worden.

En nogmaals, geen inlegkruisjes gebruiken, in ieder geval niet te vaak. Dat maakt het alleen maar erger en verhoogt de kans op een infectie.
dat doe ik ook niet vaak, maar als zij het echt zo vies vindt...
ik wist alleen niet dat dat de kans op een infectie verhoogt...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 01:11
Verwijderd
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is ‘leukorrhea’.
· De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie.
· Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen.
· Is de menstruatie eenmaal op gang is gekomen, dan verandert de afscheiding gedurende de cyclus (als je niet aan de pil bent). Halverwege is het overvloedig en waterig, terwijl het in de tweede helft van de cyclus wat minder wordt en plakkerig aanvoelt.
· Afscheiding kan overigens ook veroorzaakt worden door een schimmelinfectie (candida) of een geslachtsziekte. In het algemeen is er dan meer dan normale afscheiding, heeft het een andere structuur en kleur en ruikt het vies.

amen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 00:48
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-10-2004 @ 11:37 :

Van de huisarts gehoord dat de pil wel eens voor geschreven wordt bij witte afscheiding, zodat het af neemt.(ook wel witte vloed genoemd)
Oud 31-10-2004, 14:27
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als je geen inlegkruisje gebruikt om het om te vangen, komt het wel in je onderbroek/string. Daar kan het dan toch ook gaan broeien.
Oud 31-10-2004, 14:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 31-10-2004 @ 15:27 :
Als je geen inlegkruisje gebruikt om het om te vangen, komt het wel in je onderbroek/string. Daar kan het dan toch ook gaan broeien.
Daar komt meer zuurstof bij.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:45
Verwijderd
Ik zie niet in waarom een onderbroek 'viezer' is dan een inlegkruisje? In beide gevallen raak je het toch nog aan?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:46
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-10-2004 @ 17:45 :
Ik zie niet in waarom een onderbroek 'viezer' is dan een inlegkruisje? In beide gevallen raak je het toch nog aan?
Een inlegkruisje kun je makkelijker verschonen

En ik had vroeger nog wel eens dat het zo erg was dat de geur door mn onderbroek heenging en de geur in mn broek trok
Oud 31-10-2004, 16:48
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-10-2004 @ 17:46 :
En ik had vroeger nog wel eens dat het zo erg was dat de geur door mn onderbroek heenging en de geur in mn broek trok
ja das vies!
Dat heb ik nu nog heel soms wel eens als ik heel erg veel verlies, en het nog erg waterig is ook.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 22:59
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
grl schreef op 31-10-2004 @ 15:28 :
Daar komt meer zuurstof bij.
Als die dan wel van katoen zijn.
Oud 01-11-2004, 08:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 31-10-2004 @ 23:59 :
Als die dan wel van katoen zijn.
Ja natuurlijk. Als je synthetisch ondergoed draagt, maakt het nog weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 13:35
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Ik heb hier ook last van, wel vaker dan alleen maar voor de menstruatie...

Maar helpt Lactacyd dan ook tegen je lichaamsgeurtjes, (geurtjes van onder dus... ) Want daar zoek ik nog steeds een oplossing voor...náást de afscheiding.

thnx
Oud 04-11-2004, 14:59
Nyai
Nyai is offline
gewoon vaak wassen met lauwwater en een washandje denk ik?
Ik hou niet zo van zeepjes enzo, daar beneden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:08
bracelance
bracelance is offline
gewoon afscheiding
Oud 04-11-2004, 18:40
roompjuh
roompjuh is offline
het is helemaal niet erg! alle meisjes hebben dat
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:42
Verwijderd
het is gewone afscheiding of..
het kan schimmelinfectie zijn maar dat gaat ook meestal vanzelf over..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
girlytina schreef op 04-11-2004 @ 19:42 :
..maar dat gaat ook meestal vanzelf over..
niet dus
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten