Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2010, 19:10
Verwijderd
Ik ben al een paar keer begonnen met trainen, elke ochtend en avond sit-ups, maar nooit hou ik het lang vol omdat ik het altijd zo lang vind duren voordat je resultaten ziet haha.

Ik ben 17, maar zou toch graag willen dat er wat spieren op mijn buik te zien zijn. Ik ben gewoon normaal gebouwd voor de rest.

Wat raden jullie aan qua oefeneningen, en hoe vaak. En natuurlijk, na hoe lang zie je eindelijk een beetje resultaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 23:42
jjohan
jjohan is offline
Veel oeffenen, thuis en/of op een sportschool. veel afwisseling in oeffeningen. goed eten. vooral eiwitten enzo.
vraag eens iemand die wat van kracht trainingen afweet of hij je wat tips wil geven. vaak doe je oefeningen helemaal fout zonder het te weten. ik zie vaak mensen al de simpele dingen als sit-ups en puch-ups (opdrukken) verkeerd doen.

hopelijk heb je hier wat aan.
Oud 26-05-2010, 08:35
Verwijderd
1. Je kunt nog zulke dikke sterke buikspieren hebben, als er een 1 à 2 centimeter dik laagje vet overheen zit (zoals bij een 'normale bouw') zie je er niets van.
2. Als je honderd snelle situps doet train je vooral je conditie. Doe er liever tien zó langzaam dat je de tiende je maar net lukt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:09
Pluis
Pluis is offline
L&G -> sport
Oud 26-05-2010, 13:14
honkballertje
honkballertje is offline
vet % naar beneden halen is de enige manier om ze goed zichtbaar te maken.

@jjohan

het zijn push-ups niet puch-ups
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 17:04
didadanny
didadanny is offline
zoals ;honkballertje; al zei de enige manier om je 6/8 pack goed zichtbaar te maken is door je vetpercentage te verminderen.
Dus sla de ab work-outs eens over en ga een extra half uurtje cardio doen, heb je binnen een paar maanden goed resultaat mits je natuurlijk let op je dieet
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 08:13
arPos
arPos is offline
grote kans dat je je situps fout doet.
Oud 06-06-2010, 13:24
didadanny
didadanny is offline
sit ups zijn sowieso fout. erg slecht voor je rug !
Ga voor crunches zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 19:47
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
grote kans dat je je situps fout doet.
nee sit-ups werken gewoon niet. je ziet geen sixpack als je vet % te hoog is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 15:58
SketchyKo
SketchyKo is offline
wat is dan de beste manier om je vet % te verminderen?
Oud 20-06-2010, 16:33
honkballertje
honkballertje is offline
cardio (hardlopen, teamsporten waarbij je veel rent, zwemmen). alles waarbij je echt het gevoel hebt actief gesport te hebben (hoge hartslag, zweten ed) is meestal goed om vet % te laten dalen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 17:10
Scoot
Scoot is offline
De truc is om lol te krijgen in de sport. Een sixpack moet geen doel op zich zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Anders gaat het je echt niet lukken het te krijgen én te behouden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:28
SketchyKo
SketchyKo is offline
Citaat:
De truc is om lol te krijgen in de sport. Een sixpack moet geen doel op zich zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Anders gaat het je echt niet lukken het te krijgen én te behouden.
dank je! ik zal er aan denken
Oud 30-06-2010, 13:14
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Als je honderd snelle situps doet train je vooral je conditie. Doe er liever tien zó langzaam dat je de tiende je maar net lukt.
Train je daar niet vooral je uithoudingsspieren mee ? Als je elke dag 10 x zo lang mogelijk blijift hangen aan een balk krijg je daar geen dikke armspieren van maar gewoon een ontwikkeld uithoudingsvermogen in de armen.

@TS : ga naar de fitness, zij hebben de geschikte apparatuur, dat gaat sneller.
Oud 30-06-2010, 13:19
freezer
freezer is offline
Je vet% kan je ook naar beneden halen door gezond te eten en zeker 1x in de week cardio te doen.
Oud 30-06-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Train je daar niet vooral je uithoudingsspieren mee ? Als je elke dag 10 x zo lang mogelijk blijift hangen aan een balk krijg je daar geen dikke armspieren van maar gewoon een ontwikkeld uithoudingsvermogen in de armen.

@TS : ga naar de fitness, zij hebben de geschikte apparatuur, dat gaat sneller.
Als je die tien dan echt heel sloom moet doen, omdat je al goed ontwikkelde buikspieren hebt, inderdaad wel. Dan kun je beter situps doen met gewichten of tegen een weerstand. Maar de voor meeste mensen die ongetraind zijn houdt dit in dat ze ong. drie tot vijf seconden over een situp doen, dan train je gewoon je rode spierweefsel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 16:10
liquidRain
liquidRain is offline
1 ding, als je gewoon goed wat spieren wil gaan kweken kan je het beste gaan wedstrijd zwemmen, je krijgt een heel gebalanceerd lijf want een sixpack ziet er niet uit als je geen borst spieren hebt. Het haalt vet weg, je conditie gaat omhoog en je spier massa wordt groter!
Oud 30-06-2010, 17:07
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
1 ding, als je gewoon goed wat spieren wil gaan kweken kan je het beste gaan wedstrijd zwemmen, je krijgt een heel gebalanceerd lijf want een sixpack ziet er niet uit als je geen borst spieren hebt. Het haalt vet weg, je conditie gaat omhoog en je spier massa wordt groter!
klopt. maar van krachttraining (als in de gym) zorgt ervoor dat je alle spieren sneller kan trainen. echter is er niet echt een oefening die ervoor kan zorgen dat je een sixpack krijgt als je vet% hoog is dus zul je naast de naar de gym gaan ook je vet% omlaag moeten werken (als die te hoog is).

zwemmen is wel een goede manier om je vet% naar beneden te krijgen naast naar de gym gaan. die twee kan je dus eigenlijk het best combineren.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 19:21
liquidRain
liquidRain is offline
Citaat:
klopt. maar van krachttraining (als in de gym) zorgt ervoor dat je alle spieren sneller kan trainen. echter is er niet echt een oefening die ervoor kan zorgen dat je een sixpack krijgt als je vet% hoog is dus zul je naast de naar de gym gaan ook je vet% omlaag moeten werken (als die te hoog is).

zwemmen is wel een goede manier om je vet% naar beneden te krijgen naast naar de gym gaan. die twee kan je dus eigenlijk het best combineren.
Ja maar ik zeg al, je kan wel een dikke sixpack hebben maar als dat niet combineert met je boven/onderlijf dan ziet het er niet uit. Ik ken gasten doe zijn heel breed maar hebben beentjes dunner dan een sigaar. Nee, gewoon bij zwemmen houden= Mooi lijf (niet dat ik op jongens val >.>) goed gebalanceerd + hoge conditie + geen overbelasting op je gewrichten (erg hoge kans bij bodybuilding) En bovendien zwemmen is gewoon lekker, zeker met de zomer! Uiteraard is Zwemmen voor erbij als je "echt" wil gaan bodybuilden maar ik raad het je niet aan!
Oud 30-06-2010, 19:38
arPos
arPos is offline
Citaat:
nee sit-ups werken gewoon niet. je ziet geen sixpack als je vet % te hoog is.
true maar los daarvan bedoel ik, veel mensen trekken aan hun nek e.d. taferelen.
Oud 01-07-2010, 16:09
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
true maar los daarvan bedoel ik, veel mensen trekken aan hun nek e.d. taferelen.
klopt. lijkt me ook niet erg fijn voor je nek de dag daarna. je nek helemaal verrot van het trekken aan je nek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten