Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2010, 20:53
Eend
Eend is offline
Vandaag ben ik door Ed (ja, noem m expres bij zijn echte naam) weer bij mijn kruis gegrepen, terwijl ik een traumatisch verleden heb op dat termijn, dus ik zeg zo tegen hem: "Ik ga aangifte tegen je doen."
Zegtie: "Doe dat maar, dan mag ik tenminste weg uit deze kliniek."
Dus ik naar de verpleging en het hele verhaal verteld. Zeiden ze dat ik aangifte kon doen. En dat hoorde Ed. Zegtie: "Ik heb helemaal niks gedaan!"
En ja, er waren geen getuigen Alleen de verpleging weet zeker dat Ed dat bij mij doet. Het is niet de eerste keer.

Ik heb dus de politie opgebeld en ik kon geen aangifte doen, omdat ik geen bewijzen heb.

Kan ik nou de verpleging vragen of ze willen bellen?
Oud 18-05-2010, 21:14
Balance
Balance is offline
Ik zou eerst eens aan de verpleging vragen of zij getuige zijn geweest van een aanranding (dus niet dat ze het weten, maar dat ze het ook letterlijk hebben gezien). Benoem vervolgens nog eens dat je aangifte wil doen en dat je graag zou willen dat ze getuigen.
Oud 18-05-2010, 21:16
Verwijderd
je aangifte is niks waard en de rest wat balance zegt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 23:25
Verwijderd
De politie is altijd verplicht je aangifte op te nemen. Maar zoals kopmuntkip en Balance al aangeven; als het jouw woord tegen het zijne is maak je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dus de politie opgebeld en ik kon geen aangifte doen, omdat ik geen bewijzen heb.
Kun je uitleggen wat je bedoelt met "ik kon geen aangifte doen"?
Aangifte doen kan volgens mij altijd wel?! Wat ze ermee kunnen zonder bewijzen is een tweede.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:02
Eend
Eend is offline
Dat zei die vrouw alleen maar. Hij doet het bij elke vrouw op de afdeling, alleen zij hebben VIM (Veilig Incidenten Melden). Getuigen heb ik niet, maar wel lotgenoten.
Oud 27-05-2010, 16:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Dat zei die vrouw alleen maar. Hij doet het bij elke vrouw op de afdeling, alleen zij hebben VIM (Veilig Incidenten Melden). Getuigen heb ik niet, maar wel lotgenoten.
6x een aangiften van iemand zonder bewijst is anders ook wel opvallend, daarvoor hoef je geen politie te zijn hoor...

Het hoeft volgensmij niet eens 100% bewezen te worden. Als het personeel al statement geeft + aantal onafhankelijke aangiften kunnen ze er ook best wat mee.

Aangiften kun je zoiezo doen, ze kunnen er hooguit niks mee. Maar meestal doe je aangiften, en dan komt er onderzoek/bewijs. Het is niet zo dat bewijs nodig is voor een aangiften...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 21:50
arPos
arPos is offline
je hoeft geen bewijzen te hebben om aangifte te doen.
Oud 03-06-2010, 22:13
Eend
Eend is offline
Oké, dan ga ik het morgen aan de verpleging vragen of zij willen bellen, want ik doe het niet weer als ik die persoon weer aan de telefoon krijg. Heb namelijk nogal telefoonangst
Oud 13-06-2010, 21:04
Eend
Eend is offline
Heb de wijkagent gemaild, hopelijk kan ie snel langskomen...
Reageren

Regels voor berichten