Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2010, 18:07
Biertank 52
Biertank 52 is offline
(Kopie van Onzin)

De laatste tijd had ik heel af en toe dat mijn explorer.exe vastliep, samen met drwtsn32.exe.
Geen probleem, via taakbeheer - nieuwe taak kon ik explorer.exe invoeren en deed alles het weer prima voor een tijdje.

Nu is het echter zo dat ik het constant krijg. Als ik de foutmelding krijg, sluit ik explorer en drwtsn32 en start ik explorer weer op, maar komt direct daarna weer dezelfde foutmelding.

Heeft iemand enig idee wat ik nu verder zou kunnen doen? Google heeft het, voor zover ik heb gekeken, alleen maar over eenmaal nieuwe taak. De taakbalk doet nu namelijk helemaal niets en dat is nogal onhandig.

Danku.
Oud 22-05-2010, 19:29
WolterB
WolterB is offline
Welke Windows-versie gebruik je?
Oud 22-05-2010, 19:30
jacobdb
jacobdb is offline
het kan zijn dat drwtsn32.exe geinfecteerd is met een virus, ander ff je windows cd erin douwen en herstellen, dan zet hij de originele terug. maar als het een virus is kan het zijn dat hij opnieuw geinfecteerd wordt
Oud 23-05-2010, 00:05
Koning
Koning is offline
Citaat:
het kan zijn dat drwtsn32.exe geinfecteerd is met een virus, ander ff je windows cd erin douwen en herstellen, dan zet hij de originele terug. maar als het een virus is kan het zijn dat hij opnieuw geinfecteerd wordt
Jezus hoe lomp is het om bij elk errortje een restore te doen, weet je wat voor bende dat wordt.. expand hem dan gewoon, restore alleen die file of gebruik een virusscanner.
Oud 23-05-2010, 08:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik gebruik XP (Home) en het scannen met AVG heeft niets opgeleverd. Er zijn wel een goed aantal waarschuwingen, maar dit betreffen alleen cookies en .txt bestanden, geen noemenswaardige bedreigingen.
Oud 23-05-2010, 08:18
freyk
freyk is offline
Iets geinstalleerd voordat dit gebeurde? (bijvoorbeeld een codec, browserplugin of iets anders)

Laatst gewijzigd op 23-05-2010 om 08:28.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 08:21
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Iets geinstalleerd voordat dit gebeurde?
Nein, niet dat ik weet. Ik zal vast wel een paar keer iets geinstalleerd hebben, maar ik ben altijd zeer voorzichtig met datgene wat ik download/installeer, dus persoonlijk lijkt het me gek als ik iets slechts heb binnen gehaald.

Edit na jouw edit: ik heb WinXP wel ongeveer 3 maanden geleden opnieuw geinstalleerd, maar daarna heb ik direct SP1, 2 en 3 erop gezet (volgens mij, kan ook direct 3 zijn geweest). Daarna programma's die ik er eerst ook op had staan.

Edit2: wat ik wel (of eigenlijk niet) heb: ik kan geen films afspelen in WMP, daarvoor missen er codecs, (maakt op zich niet uit, ik gebruik toch liever VLC). Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Explorer sluit zich trouwens vaak af als ik een willekeurig programma open. Soms kan dat Word zijn, soms WMP, soms zelfs alleen Firefox.

Laatst gewijzigd op 23-05-2010 om 08:26.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 10:34
Koning
Koning is offline
Sowieso is een SP0 versie van XP updaten kut en kun je beter een SP3 cd regelen. En installeer jij toevallig drivers vanaf een ranzig 8 jaar oud cd'tje of download je alles vers?
Oud 23-05-2010, 16:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Sowieso is een SP0 versie van XP updaten kut en kun je beter een SP3 cd regelen. En installeer jij toevallig drivers vanaf een ranzig 8 jaar oud cd'tje of download je alles vers?
Ik heb een SP2 cd, aangevuld met Windows Update voor SP3. Voor hardware gebruik ik gewoon de cd die er vaak bij zit, die zijn goed genoeg voor bijvoorbeeld een printer.

Wanneer er updates zijn voor Windows, installeer ik die meestal vrijwel direct.
Oud 24-05-2010, 12:37
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik heb een SP2 cd, aangevuld met Windows Update voor SP3. Voor hardware gebruik ik gewoon de cd die er vaak bij zit, die zijn goed genoeg voor bijvoorbeeld een printer.

Wanneer er updates zijn voor Windows, installeer ik die meestal vrijwel direct.
Mwoa vijf jaar oude drivers installeren is niet heel handig, gewoon vers downloaden.. Kost niet gek veel moeite..
Reageren

Regels voor berichten