Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 07:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik wil graag een zonnebrandcreme die NIET vet is. Hierbij kwam ik uit op de term "zonnegel". Mijn moeder heeft zonnegel van Louis Widmer, en dat is enorm fijn spul. Je smeert het op je huid en het trekt snel in en is niet vet Helaas heb je deze alleen maar in factor 10 en kost het 14 euro per 100 ml.

Ik vroeg me af of meer mensen zonnegel gebruiken en of ze mij misschien een (goedkoper) merk aan kunnen raden (eventueel met factor 15 of 20).

Ik weet dat etos huismerk ook "zonnegel" heeft. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?
Oud 12-06-2006, 08:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Oooh, ik heb zonnegel gevonden van Healthypharm
Voor maar 4 euro per 125mL

Ik heb het net besteld en zal wel updaten hoe het me bevalt als ik het binnen heb
Oud 12-06-2006, 10:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Echt een zonnegel weet ik niet maar de zonnebrandcreme van Zwitsal was dacht ik ook niet zo vet en vast een stuk goedkoper.
Oud 12-06-2006, 12:12
Miracle
Miracle is offline
Waarom mag hij niet vet zijn?

Ik gebruik altijd dit: http://www.nutrivital.nl/producten/p20sunfilter.html

Het is olie als je het er op smeert, maar als het eenmaal is ingetrokken voelt het niet meer vet en heb je er de hele dag profijt van.
Oud 12-06-2006, 15:54
Roos
Roos is offline
Je hebt ook zo'n spray van Garnier. Die is transparant en plakt niet, dus ik denk dat die ook niet zo vet is.
Oud 12-06-2006, 18:58
ekki
ekki is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-06-2006 @ 16:54 :
Je hebt ook zo'n spray van Garnier. Die is transparant en plakt niet, dus ik denk dat die ook niet zo vet is.
Dat spul is wel prettig, ja. Die witte zooi vind ik altijd zo smerig...
Oud 12-06-2006, 19:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-06-2006 @ 13:12 :
Waarom mag hij niet vet zijn?

Ik gebruik altijd dit: http://www.nutrivital.nl/producten/p20sunfilter.html

Het is olie als je het er op smeert, maar als het eenmaal is ingetrokken voelt het niet meer vet en heb je er de hele dag profijt van.
Mijn vader gebruikt die op vakantie altijd voor z'n hoofd (hij is nagenoeg kaal en zweet veel, dus dat is een behoorlijk vergrootglas op z'n hoofd). Hij verbrandt daarmee nooit, al smeert hij er af en toe tussendoor ook nog gewone zonnebrandcreme op (hij durft het niet aan om helemaal niet meer te smeren). Maar normaal verbrandde hij wel altijd op z'n hoofd, dus het is wel een enorme verbetering!

Enig nadeel is dat je het 90 min. van te voren in moet smeren. Maar als je dat gewoon bij het opstaan doet en je er de hele dag profijt van hebt, hoeft dat niet erg te zijn.

Ik had dat vandaag moeten gebruiken
Oud 12-06-2006, 19:29
coopergirl
coopergirl is offline
Huh?! Hoe zit dat?! Je moet anti-zonnebrand toch elke 1 a 2 uur ruim insmeren als je in de zon bent? En, direct nadat je uit het water komt opnieuw insmeren ook al is het waterproof anti-zonnebrand?

Nu lees ik hierboven dat er een middel is wat je eenmaal per dag opbrengt? Hmmz.
Oud 12-06-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-06-2006 @ 08:43 :
Ik wil graag een zonnebrandcreme die NIET vet is. Hierbij kwam ik uit op de term "zonnegel". Mijn moeder heeft zonnegel van Louis Widmer, en dat is enorm fijn spul. Je smeert het op je huid en het trekt snel in en is niet vet Helaas heb je deze alleen maar in factor 10 en kost het 14 euro per 100 ml.

Ik vroeg me af of meer mensen zonnegel gebruiken en of ze mij misschien een (goedkoper) merk aan kunnen raden (eventueel met factor 15 of 20).

Ik weet dat etos huismerk ook "zonnegel" heeft. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?
Ik gebruik altijd de zonne gel van Delial. Erg fijn spul, plakt niet en trek snel in. Je hebt er verschillende factoren van (ook factor 20). Het is niet zo duur en volgens mij kun je het bij alle drogisten wel kopen. Ook de aftersun gel is erg fijn

Edit: Zie net op internet dat het toch nog redelijk duur kan zijn. Een tijd geleden hadden ze het vogens mij zelfs bij de wibra en daar kan het niet echt duur zijn Daar zou ik dus eens kijken.

Laatst gewijzigd op 12-06-2006 om 19:35.
Oud 12-06-2006, 19:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-06-2006 @ 20:29 :
Huh?! Hoe zit dat?! Je moet anti-zonnebrand toch elke 1 a 2 uur ruim insmeren als je in de zon bent? En, direct nadat je uit het water komt opnieuw insmeren ook al is het waterproof anti-zonnebrand?

Nu lees ik hierboven dat er een middel is wat je eenmaal per dag opbrengt? Hmmz.
Ja, dat zegt het middel dus. En aan miracles reactie te zien is dat ook zo (en m'n ouders denken ook dat het zo is, maar durven het toch net niet aan met iets belangrijks als een hoofd).

Maar het hoeft niet opnieuw na een zwembeurt.
Oud 12-06-2006, 20:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-06-2006 @ 20:29 :

Ja dat vond ik ook wel weird inderdaad. Ik smeerde me altijd te pletter en ik walg echt van zonnebrand op het strand.

En tja, ik heb het vorig jaar in Kroatië gebruikt en ik ben helemaal niet verbrand.

Het is wel even plannen, maar over het algemeen ging ik 's ochtends douchen en ik smeerde me daarna meteen in en ik had er de hele dag geen omkijken naar.
Het is niet goedkoop, maar ik heb het er zeker voor over.
Oud 12-06-2006, 22:49
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Weten jullie een goede zonnebrandcreme voor een gevoelige huid (Ook wel wit'ig en snel rood heel moeilijk bruin te krijgen)
Oud 13-06-2006, 08:21
Bloem
Bloem is offline
P20 Werkt volgens mij erg goed. Het is ook een soort gel en geen creme, je moet het ruim van te voren aanbrengen maar dan werkt het wel de hele dag. Mijn broertje (rood haar, lichte huid) gebruikte het vroeger altijd en verbrandde dan een stuk minder. (Nu komt hij gewoon niet meer buiten als de zon schijnt )

Verkrijgbaar bij de apotheek.
Oud 13-06-2006, 08:22
Bloem
Bloem is offline
Oh duh, dat was dus al genoemd
Oud 13-06-2006, 08:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-06-2006 @ 09:22 :
Oh duh, dat was dus al genoemd

Handige tip
Oud 16-06-2006, 10:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-06-2006 @ 09:13 :

Ik heb het net besteld en zal wel updaten hoe het me bevalt als ik het binnen heb
Ik heb het binnen

Dat spul is fijn!!
Je smeert het op je armen en binnen tien seconden is het ingetrokken. Je smeert het op je gezicht en dan duurt het iets langer, maar ook dan is je huid niet vet

Mijn zus en mijn moeder hebben het ook meteen besteld (Omdat het dus ook voor mensen met een zonne allergie is)
Oud 28-05-2010, 05:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

Een enorme up, maar ik zoek dus weer de zonnegel van Healthypharm. Helaas kan ik hem nergens meer vinden.

Op de verpakking staat: Healthypharm zonne-allergie gel normaal
Ik heb nodig een nieuwe factor 10 en 20
Oud 29-05-2010, 19:29
Rivka
Rivka is offline
Ze hadden niet-vette, doorzichtige zonnespray van Garnier, factor 30, 2 halen 1 betalen. Dit lijkt me voldoende informatie.
Oud 30-05-2010, 21:29
Pluis
Pluis is offline
hallo mega up en een vraag om speciefieke zonnebrandcreme vind ik toch meer iets voor V&A, lieve collega

Regels voor berichten