Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2011, 15:20
LW
LW is offline
Nog meer buitenlanders hier op het forum?
Zelf ben ik Engels, en ben ik half wonend in Engeland en half wonend in Nederland!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2011, 15:23
Verwijderd
Belg hier. Al heb ik de 2 nationaliteiten.

Al ben ik me aan het afvragen of dit niet ergens anders heen moet, want dit heeft weinig met LS te maken, alleen weet ik niet waar. DK ofzo? Mede-fbs?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 15:27
LW
LW is offline
Ik was het me ook al aan het afvragen, vind eigenlijk nergens op forum een geschikt plekje.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Belg hier. Al heb ik de 2 nationaliteiten.

Al ben ik me aan het afvragen of dit niet ergens anders heen moet, want dit heeft weinig met LS te maken, alleen weet ik niet waar. DK ofzo? Mede-fbs?
Ja, kan opzich wel, mss als de vraag is watvoor afkomst mensen hebben?

Ik ben zelf niet 'buitenlands', maar heb van m'n moeders kant wel Poolse, Duitse en Indonesische afkomst. Maar dat is zo ver weg (over of over-over grootouders) dat het eigenlijk verwaarloosbaar is.
Oud 16-02-2011, 22:14
Jefar
Jefar is offline
Mijn ma is Canadees, ik weet niet of dat mij buitenlands maakt...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 14:48
Straight 007
Straight 007 is offline
of je bent het of je bent het niet
zit nix tussen
als je het niet weet ook niet
Oud 20-02-2011, 17:15
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
M'n oma is duits.
Oud 21-02-2011, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Mijn ma is Canadees, ik weet niet of dat mij buitenlands maakt...
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

Als jij in Nederland bent geboren, ben je een tweede generatie allochtoon. Ik ben geboren in Venezuela uit Nederlandse ouders en ben dus geen allochtoon. Geloof ik. Het is nog steeds maandag.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 17:06
fane
fane is offline
Ik ben half italiaans, vader is wel in Australie geboren maar heeft 19 jaar in italie gewoont.
ikzelf ben geboren in Nederland
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 17:23
synbitz
synbitz is offline
Belg ^^
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 20:59
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

Als jij in Nederland bent geboren, ben je een tweede generatie allochtoon. Ik ben geboren in Venezuela uit Nederlandse ouders en ben dus geen allochtoon. Geloof ik. Het is nog steeds maandag.
Ben je juist doordat je in Venezuela geboren bent niet een eerste generatie allochtoon dan als ik jou verhaal hier zo lees?

En wat nou als jij kinderen krijgt (samen met een Nederlander). Dan is je kind toch allochtoon? (jij bent in het buitenland geboren --> 'één ouder in het buitenland is geboren') Hoe zou je kind ooit allochtoon kunnen zijn als jij dat zelf niet bent (want dan zou iemand dus als allochtoon geboren kunnen worden in Nederland terwijl hij/zij 2 Nederlandse ouders heeft)

Ik snap er ook allemaal geen moer van hoor aangezien je zelf waarschijnlijk gewoon een Nederlands paspoort hebt (waarschijnlijk ALLEEN een Nederlands paspoort)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 17:01
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ben je juist doordat je in Venezuela geboren bent niet een eerste generatie allochtoon dan als ik jou verhaal hier zo lees?

En wat nou als jij kinderen krijgt (samen met een Nederlander). Dan is je kind toch allochtoon? (jij bent in het buitenland geboren --> 'één ouder in het buitenland is geboren') Hoe zou je kind ooit allochtoon kunnen zijn als jij dat zelf niet bent (want dan zou iemand dus als allochtoon geboren kunnen worden in Nederland terwijl hij/zij 2 Nederlandse ouders heeft)

Ik snap er ook allemaal geen moer van hoor aangezien je zelf waarschijnlijk gewoon een Nederlands paspoort hebt (waarschijnlijk ALLEEN een Nederlands paspoort)
Dat ze in Venezuela is geboren maakt niet uit. Bij allochtoon-zijn gaat het om waar je ouders zijn geboren. Die zijn allebei in nederland geboren dus is ze geen allochtoon. Haar kinderen zullen niet 2 ouders hebben die in nederland zijn geboren en zullen dus allochtoon zijn.

Allochtoon heeft verder niks met nationaliteit te maken. Mijn gehele familie is Nederlander altijd geweest ook en toch ben ik allochtoon. Dus ja, je kunt allochtoon zijn als je in Nederland geboren wordt terwijl je twee Nederlandse ouders hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Allochtoon heeft verder niks met nationaliteit te maken. Mijn gehele familie is Nederlander altijd geweest ook en toch ben ik allochtoon. Dus ja, je kunt allochtoon zijn als je in Nederland geboren wordt terwijl je twee Nederlandse ouders hebt.
Maar hoe ben jij dan allochtoon?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:18
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Maar hoe ben jij dan allochtoon?
Waarschijnlijk 1 van de ouders geboren in het buitenland denk ik dan?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:35
Kaa
Kaa is offline
Ik ben ook n tweede generatie allochtoon. Mn moeder is n pinda
Oud 03-03-2011, 06:14
Volk
Volk is offline
Citaat:
Waarschijnlijk 1 van de ouders geboren in het buitenland denk ik dan?
jup
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 18:45
Tobiboy
Tobiboy is offline
Ik ben zelf half Noors, van mijn vader. Maar als ik het aan niemand zou vertellen zou niemand het weten, ik zie er nou niet echt overdreven "Sven" uit of zo. Ik ben ook alleen Nederlandstalig opgevoed, ik kan wel Noors, maar dat is eigenlijk zo
Makkelijk dat
Ik het zelf geleerd heb.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 06:29
Verwijderd
Half Nederlands en Half Indonesisch (van moeders kant) en ben ik geboren en woon ik nog steeds in Nederland. Maar net als bij Tobiboy, als ik niemand zou vertellen dat ik half Indo was dan zou niemand dat ook zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:50
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Oh dan ben ik tweede generatie allochtoon, half Nederlands en half een mix van Surinaams/Hindoestaans/ en volgens een hoop familieleden ook nog Indiaas. Ik ben wel helemaal Nederlandstalig opgevoed, hier geboren, en heb de Nederlandse nationaliteit, maar aan mijn kleur kun je wel redelijk goed zien dat ik geen volledig Nederlandse roots heb.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 20:16
Verwijderd
wat ben ik dan, mn ouders zijn in suriname geboren maar toen t nog nl was (voor 1975)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 20:53
MiBe
MiBe is offline
Dat maakt jou autochtoon, je ouders waren (c.q. zijn) immers Nederlands staatsburger.
Reageren

Regels voor berichten