Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 14:24
rondotje
rondotje is offline
hey iedereen,

ik vind sinds een tijdje een meisje leuk waarvan ik denk dat ze mij ook leuk vind,
toen ik haar leerde kenne dacht ik dat ze ouder was dan ze echt is, 13/14 ongeveer (toen was ik zelf ook nog 14). Maar ik ben er dus laatst achter gekomen dat ze pas 12 is
Wat nu? Kan dit, of echt niet? Ik weet het dus effe echt nie meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2010, 14:27
Verwijderd
Hmm ik vind 12 en 15 een beetje op het randje, maar als zij duidelijk geen kind meer is maar een tiener, en jij vindt het prima om rustig aan te doen met seks enzo, dan kan het wel
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:16
Verwijderd
Nee, tussen je 12e en je 15e puber je heel veel dus ben jij veel volwassener dan zij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 16:32
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Niet chill man, zit jij straks in de 4e, zit zij in de 1e of 2e.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 16:59
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik vind het best kunnen. Het is inderdaad een best leeftijdsverschil, maar als zij zich volwassen gedraagt en al wat verder is dan de gemiddelde twaalfjarige zie ik geen probleem? Het gemiddelde meisje is vaak geestelijk een aantal jaren verder dan de gemiddelde jongen. Dus als je ongeveer op hetzelfde niveau zit, lijkt het mij prima.
Oud 23-06-2010, 19:21
Afwezignummer2
Citaat:
Ik vind het best kunnen. Het is inderdaad een best leeftijdsverschil, maar als zij zich volwassen gedraagt en al wat verder is dan de gemiddelde twaalfjarige zie ik geen probleem? Het gemiddelde meisje is vaak geestelijk een aantal jaren verder dan de gemiddelde jongen. Dus als je ongeveer op hetzelfde niveau zit, lijkt het mij prima.
Dat begint pas bij de puberteit als ik het goed begrepen heb. Dus zij zit pas net in de sneller volwassenwordendheid, laten we zeggen dat ze nu een maand voor staat op haar mannelijke klasgenootjes en dat ze vroeg de puberteit in kwam.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 19:38
rondotje
rondotje is offline
Ze is duidelijk geen kind meer, echt wel een tiener

Citaat:
Dat begint pas bij de puberteit als ik het goed begrepen heb. Dus zij zit pas net in de sneller volwassenwordendheid, laten we zeggen dat ze nu een maand voor staat op haar mannelijke klasgenootjes en dat ze vroeg de puberteit in kwam.
Maar meisjes beginnen ja toch ook eerder met de pubertijd dan jongens, en zijn er dan toch ook weer eerder uit ofzo? Maar ze gedraagd zich wel volwassener dan andere 12 jarige die ik ken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 21:30
Volk
Volk is offline
Citaat:
De meeste meisjes beginnen op hun 10de met puberen en jongens pas op hun 12de. En waar je die maand vandaan haalt???

@TS: Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Je merkt vanzelf wel hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Nee, tussen je 12e en je 15e puber je heel veel dus ben jij veel volwassener dan zij.
Ik begon als late vrouw pas op m'n 15e een echte puber te worden en ik liep ongeveer samen met de gemiddelde jongen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 10:15
I C U
I C U is offline
Als het goed voelt, gewoon doen. Hou haar en je eigen grenzen in de gaten, dan is er niets aan de hand.

Wat betreft het puberen: volgens mij is daar geen peil op te trekken. Sommigen zijn volwassen voor hun leeftijd, anderen niet. Tja. Sommigen beginnen met 12 jaar, anderen pas met 16 jaar.
Oud 24-06-2010, 16:29
Em.
Em. is offline
Ik was 12 toen ik 'n jongen van 15 leuk begon te vinden.
Op m'n 15e vond ik 'm nog leuk.

Denk dat het wel kan.

(maar het hangt ook 'n beetje van het individue af en het karakter enzo, maar leeftijdtechnisch zou het kunnen)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 17:17
Verwijderd
Als het voor jou goed voelt, waarom niet? Als zij er verder ook geen problemen mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 18:25
mepsteen
mepsteen is offline
Njah, ik zou het niet aanraden. Ik ben zelf 19, en ik vind voor mezelf 16 jaar eigenlijk al iets te jong. Dat is hetzelfde leeftijdsverschil, en dat gaat pas minder belangrijk worden als beide personen al wat ouder zijn. (21 en 24 zal niemand naar omkijken)
Oud 24-06-2010, 18:32
Infidel
Infidel is offline
Ik weet dat ik me op m'n twaalfde heel volwassen vond, daar denk ik nu toch ook iets anders over. Op zich is dat niet erg, het is niet zo dat je trouwplannen aan het maken bent, maar ik zou wel het initiatief wat betreft zoenen etc. bij haar laten.
Oud 25-06-2010, 09:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het is wel heel raar om dat te stellen zonder dat je het meisje kent.

Er zijn meisjes die op hun 8ste al ongesteld worden, er is echt geen pijl op te trekken. Alsof je ook zou kunnen stellen dat iemand een maand volwassener is dan iemand anders...
Maar dat wil ook niet zeggen dat die meisjes van acht dan volwassener zijn dan andere meisjes van acht Ja, lichamelijk misschien, maar geestelijk toch niet.

Verder wat I C U zegt: "Als het goed voelt, gewoon doen. Hou haar en je eigen grenzen in de gaten, dan is er niets aan de hand."
Oud 25-06-2010, 10:55
ColinC
ColinC is offline
Ik zeg doen.
Ne kijk, ik snap niet dat mensen er soms zo'n probleem van maken.
Maar toen ik 16 was vond ik een meisje van 12 leuk (nu inmiddels 13) en she knowed it.
Ik had zelfs veel contact met haar moeder maar het maakt gewoon niet uit.
Leeftijd speelt in echte liefde geen rol.
Kijk als jij bijv. 19 bent en je vindt iemand van 10 leuk dan is het een ander verhaal, dan staat het erg raar ja.

Maar zelf vind ik het nog wel kunnen.
Oud 25-06-2010, 15:45
Afwezignummer2
Citaat:
Ne kijk, ik snap niet dat mensen er soms zo'n probleem van maken.
Ik denk dat het grootste probleem is dat hij vraagt of het goed is of niet, dus zal hij zich zelf ook niet al te gemakkelijk voelen als ze wat hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 22:26
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zie echt totaal geen probleem in de leeftijd 12-15
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:42
rondotje
rondotje is offline
Citaat:
Ik denk dat het grootste probleem is dat hij vraagt of het goed is of niet, dus zal hij zich zelf ook niet al te gemakkelijk voelen als ze wat hebben.
Ja, ik zou mezelf niet echt gemakkelijk voelen als ze allemaal rare dingen dan gaan denken over iemand van 15 met iemand van 12
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 20:32
miguel301
miguel301 is offline
Ik zie geen probleem in de leeftijd 12-15, en als ze rare dingen zeggen of denken: gewoon niet op reageren, je bent volwassen genoeg om zelf te weten wat goed is en wat niet!
Oud 28-06-2010, 22:23
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Ik vind oudere jongens leuker ^^
dus is niet erg
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 22:34
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vind oudere jongens leuker ^^
Wat een kromme uitspraak zeg, met de manier waarop jij het zo stelt vind je leeftijd dus belangrijker dan de persoonlijkheid van de persoon zelf en zou je dus eerder iets met een jongen van 14 willen omdat hij ouder is dan een van 12 terwijl die wellicht veel beter bij je past.
Oud 28-06-2010, 23:06
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Wat een kromme uitspraak zeg, met de manier waarop jij het zo stelt vind je leeftijd dus belangrijker dan de persoonlijkheid van de persoon zelf en zou je dus eerder iets met een jongen van 14 willen omdat hij ouder is dan een van 12 terwijl die wellicht veel beter bij je past.
Daar is ze immers 13 voor.

Ik vond oudere jongens ook spannender toentertijd.

Nu nog steeds trouwens
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 11:46
Verwijderd
gewoon een poging doen, maar besef wel dat het ook mis kan lopen, zorg gewoon dat je eens wat meer met haar omgaat enzo en dat jullie vrienden worden en dat je eens bij haar thuis komt, dan zullen haar ouders en jou ouders er ook minder raar van opkijken als jullie daarna verkering krijgen, de ouders zijn meestal het grootste struikelblok voor veel mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten