Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 18:41
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Halloo,,

Ik heb al een paar weken last van een kriebelkeel, het word nu steeds erger. Ik hoest heel lang achter elkaar door, heel hard ( soms lijk ik wel een beetje op een zeehond ) Soms is het zo erg dat ik een klein beetje overgeef. Er komt zo af en toe slijm los, maar niet veel. Ik heb ook als ik hoest last van me rug. Ik drink soms water tegen me kriebelkeel maar dat helpt niet. Ik slik wel een soort van hoestdrank voor vastzittende slijm, maar het helpt niet echt.

Weten jullie misschien wat het is, of wat ik er tegen kan doen??

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 12:16
masss.
masss. is offline
Heb ik ook vaak last van, je moet van die daro tabletten kopen bij de drogist Die helpen bij mij prima!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 13:42
Pyro Power
Pyro Power is offline
Strepcell's en keelpasties
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 13:19
Sargeant sarcsm
Sargeant sarcsm is offline
Baard in de keel.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 16:04
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Citaat:
Baard in de keel.
Gaat een beetje moeilijk als je een meisje bent
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 08:35
Pluis
Pluis is offline
Hoesten tot je met overgeven klinkt verdacht veel als kinkhoest. Dat begint met een gewone verkoudheid, en daarna blijf je nog een week of 6 doorhoesten, met een soort van zeehondjeshoest die vaak idd na een flinke hoestbui eindigt met wat braken. Erg vervelend, maar het moet vanzelf overgaan.
Waarschijnlijk ben je als kind wel gevaccineerd tegen kinkhoest, maar ondanks dat kun je het toch nog krijgen, zij het in een vaak wat mildere vorm.
Als je de hoest wat wilt dempen kun je noscapine proberen, dat is een hoestdrank die je gewoon bij de apotheek/drogist kunt halen die de hoestprikkel wat dempt.
Oud 20-05-2010, 12:50
Micky
Micky is offline
Voor de kriebelhoest (ik weet dus niet zeker of dit wel voor jou opgaat, omdat Pluis denkt dat het kinkhoest is en ik niet weet of deze medicijnen dan ook mogen) heb ik wel eens codeine pilletjes gekregen. Deze onderdrukken de kriebelhoest, waardoor je in ieder gevoel goed de nacht doorgaat en jezelf niet stukhoest. Maar nogmaals, vraag het even anders aan je huisarts en anders werken de tips die andere hierboven al zeiden ook goed!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 13:24
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Voor de kriebelhoest (ik weet dus niet zeker of dit wel voor jou opgaat, omdat Pluis denkt dat het kinkhoest is en ik niet weet of deze medicijnen dan ook mogen) heb ik wel eens codeine pilletjes gekregen. Deze onderdrukken de kriebelhoest, waardoor je in ieder gevoel goed de nacht doorgaat en jezelf niet stukhoest. Maar nogmaals, vraag het even anders aan je huisarts en anders werken de tips die andere hierboven al zeiden ook goed!
Codeïne heb ik overwogen, maar deze zijn niet de eerste keus bij kriebelhoest. Verder weet ik niet hoe oud de TS is, kinderen krijgen meestal ook geen codeïne. Noscapine is in deze eerste keus. Vandaar.
Oud 20-05-2010, 18:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je slijm ophoest moet je je hoest toch ook niet onderdrukken heb ik altijd gehoord?
Oud 20-05-2010, 21:06
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als je slijm ophoest moet je je hoest toch ook niet onderdrukken heb ik altijd gehoord?
klopt, maar als je maar lang genoeg doorhoest raakt alles vanzelf zo geïrriteerd dat je slijm op gaat hoesten. En dan nog kan het iig geen kwaad om zoiets voor de nacht te gebruiken, zodat je iig aan je rust komt.
Oud 21-05-2010, 09:00
Kaa
Kaa is offline
van codeine word je pas echt misselijk
Oud 25-05-2010, 11:05
Micky
Micky is offline
Citaat:
Codeïne heb ik overwogen, maar deze zijn niet de eerste keus bij kriebelhoest. Verder weet ik niet hoe oud de TS is, kinderen krijgen meestal ook geen codeïne. Noscapine is in deze eerste keus. Vandaar.
Ik snap je . Ik kreeg meteen Codeïne, heb nooit noscapine gehad. Maar zal daar wel eerst naar vragen mocht ik zelf weer last krijgen!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 12:38
BdAllezjwz
BdAllezjwz is offline
Citaat:
Gaat een beetje moeilijk als je een meisje bent
of de baard, of herpes
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 19:16
marrel
marrel is offline
Vicks heeft van die tabletten met honing en die werken ook briljant, verdoven je keel een beetje.
Oud 11-06-2010, 13:52
Macrador
Macrador is offline
waarom zegt niemand dokter?
Oud 11-06-2010, 16:37
marrel
marrel is offline
Als je geen koorts hebt is het standaard antwoord van de huisarts vaak, virusinfectie duurt een paar weken en er is geen remedie tegen behalve je keel verzachten met bijv. snoepjes/hoestdrank. Waarmee ik niet wil zeggen dat je er maanden mee rond moet blijven lopen maar toch.

Regels voor berichten