Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2010, 10:00
markjantjuh
markjantjuh is offline
Hey,

ik heb een probleempje met mijn computer. Ik heb al langere tijd last van een controle op consistentie bij het opstarten. Dan telt hij af van 10 naar 1 en bij de 1 loopt de computer vast. Ik heb dat vandaag weer, en nu lukt het annuleren niet eens meer. Daar reageert de computer niet meer op. Ik heb een HP Pavilion dv6 1420-ed. Hebben jullie een idee wat ik kan doen?

Mvg,

Mark Jan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2010, 19:15
freyk
freyk is offline
Om de automatische herstart uit te schakelen, klik op windows vlag (of start) en voer in rechtsonderin in het zoekvenster (of uitvoeren): shutdown -a
Geen reactie, gebruik in plaats van de bovenstaande commando "cmd" en voer dan de bovenstaande commando in het verschenen zwarte venster.

Eenmaal de automatische herstart gestop, voer dan in het zwarte venster: chkdsk /f
Oud 11-10-2010, 19:31
markjantjuh
markjantjuh is offline
Citaat:
Om de automatische herstart uit te schakelen, klik op windows vlag (of start) en voer in rechtsonderin in het zoekvenster (of uitvoeren): shutdown -a
Geen reactie, gebruik in plaats van de bovenstaande commando "cmd" en voer dan de bovenstaande commando in het verschenen zwarte venster.

Eenmaal de automatische herstart gestop, voer dan in het zwarte venster: chkdsk /f
ik kom de computer niet meer in
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 20:38
freyk
freyk is offline
Dan raad ik je, net zoals bij thedutchguy, deze bij je buurtnerd te brengen. Deze kan bijvoorbeeld met een linux-livecd'tje je data veilig stellen.
Persoonlijk raad ik je niet aan om de reparatie-cd te gebruiken omdat je hiermee naar de fabrieksinstellingen gaat en hiermee dus je persoonlijke data kwijt raakt.
Oud 12-10-2010, 16:54
markjantjuh
markjantjuh is offline
Citaat:
Dan raad ik je, net zoals bij thedutchguy, deze bij je buurtnerd te brengen. Deze kan bijvoorbeeld met een linux-livecd'tje je data veilig stellen.
Persoonlijk raad ik je niet aan om de reparatie-cd te gebruiken omdat je hiermee naar de fabrieksinstellingen gaat en hiermee dus je persoonlijke data kwijt raakt.

En wat kan ik nu doen om mijn computer in te komen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 19:26
freyk
freyk is offline
Zoals boven aangegeven.

Daarnaast kan de buurtnerd met zijn linux-cd'tje kijken of de harde schijf te zien is.
Zo ja, dan kan hij je privedata (bv documenten, mp3's enz) veilig stellen (voor het geval dat het niet goed gaat) en daarna kan hij met ntfsfix (in pakketje ntfsprogs) windows schijfcontrole activeren na de herstart van het systeem.
Reageren

Regels voor berichten