Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2005, 09:58
MaHo
MaHo is offline
Ik weet niet echt of dit nou op Hardware of Software hoort, maargoed dat zien we later wel.

Ik heb laatst een vastloper gehad (Thanks Norton Antivirus....) en heb dus m'n PC moeten resetten. Sinds die tijd krijg ik telkens bij het opstarten een licht met donkerblauw windows scerm waarop de melding staat dat:
Bestandsysteem D: gecontroleerd moet worde.. Bestandstype is NTFS. Schijfruimte wordt op inconsistentie gecontroleerd.

Nou, dat wordt dus gedaan en op het eind staat dan; geen problemen gevonden.

Echter, dit blijft terugkomen, elke keer dat ik m'n PC opstart... Ik heb een beetje gegoogled en ik denk dat hier wel ongeveer de oplossing staat, maar ik snap er niet veel van. http://www.softcity.nl/archive/index.php/t-5006.html

Weet iemand een oplossing om van die irritante melding af te komen en weet iemand ook waarom die melding komt? (Is mijn schijf misschien zachtjes aan het doodgaan? )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2005, 10:14
MaHo
MaHo is offline
Oh, vergeten te zeggen wat me HD is

Seagate Barracuda ATA V 120023 (120GB)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 14:01
M@rco
M@rco is offline
Da's een ouwetje

Heb je hem al eens getest met SeaTools?
Oud 18-11-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-11-2005 @ 15:01 :
Da's een ouwetje
Ouwetjes noem ik een Quantum Fireball van 4.3 GB
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 19:11
MaHo
MaHo is offline
Ik kan tot maandag iig niet meer bij die PC (lastig, dat heen en weer gereis ), maar nee ik heb hem nog niet getest met Seatools, zal ik eens doen dan.
Ik vraag me nu alleen wel 1 ding af....als de HD het begeeft, dan kan ik zeker ook niet meer de bijgeleverde OEM Windows XP gebruiken en ook niet meer de PC helemaal geinstalleerd en wel (met alle drivers dus) "terugbrengen naar kooptoestand"??

Ik ga voor de zekerheid iig maar belangrijke dingen back-uppen (drivers/documenten enzo)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 23:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het feit dat XP tijdens opstarten je schijf wilt checken, houdt in dat je niet netjes hebt afgesloten. Weet je zeker dat je een aantal keer volgens het boekje hebt opgestart en afgesloten? Gebruik anders een restorepoint om naar terug te gaan.
Oud 22-11-2005, 12:53
MaHo
MaHo is offline
Hmm.....vaag, Seatools vond geen problemen en na die check geeft ie die melding ook nooit meer.

Nah ja, dat probleem is ook weer weg

Nu bromt m'n PC alleen heel erg tijdens het opstarten. Daar heeft ie al veel langer last van, maar nu doet ie het bij iedere systeemboot zo'n beetje. Eeerst maar heel af en toe...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Fan die is aangelopen. Wat kruipolie doet soms wonderen, anders fan vervangen. Kan ook de fan zijn van je voeding, dat is wat lastiger. Vroeger ga ik mn voeding wel eens een goeie trap, dan hielt hij vaak ook op met zeuren.
Oud 24-11-2005, 17:34
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-11-2005 @ 00:41 :
Het feit dat XP tijdens opstarten je schijf wilt checken, houdt in dat je niet netjes hebt afgesloten.
Jezus, zeikt XP net zo als windows98?
Oud 24-11-2005, 21:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-11-2005 @ 18:34 :
Jij houdt van een FS met fouten?

FreeBSD doet ook een fsck (filesystem check) bij een unclean shutdown. Je wilt namelijk niet met een corrupted filesystem werken.
Oud 24-11-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-11-2005 @ 18:34 :
Dat is mij eigenlijk nog nooit opgevallen. 98 zeikt inderdaad echt om het minste of geringste, er hoeft maar een proces gecrasht en keurig afgesloten te zijn en hij gaat al scandisken. Bij XP zie ik dat scherm echt nooit, heb het geloof ik één keer gezien toen mijn broer per ongeluk de hele contactdoos uitschakelde terwijl ik een DVD aan het branden was
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 07:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Win98 voert altijd een schijfcontrole uit bij het niet netjes afsluiten. Ik denk dat XP/2000 bij gebruik van NTFS alleen een dergelijke controle uitvoeren als uit de journal van dit FS blijkt dat er een schrijfoperatie niet is afgerond, en daardoor fouten in het FS ontstaan kunnen zijn.
Reageren

Regels voor berichten