Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2010, 14:57
Rachelll
Rachelll is offline
hee hee, ik weet niet wat het is dat ik heb. Maar ik ben de hele tijd zo beroert. En dan moet ik bijna overgeven. Maar dat hjou ik altijd in. Het is een misselijk en duizelig gevoel in me darmen en buik. Maar ik weet niet wat ik heb. Het is wel heel extreem ik kan pas slapen rond 6 uur sóchtens omdat ik dan zoo moe ben dat ik wel moet slapen. Weet iemand misschien wat ik zou kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 14:58
Verwijderd
Sinds wanneer heb je dit?

Een blindedarmontsteking kan misselijkheid veroorzaken maar het geeft vooral pijn in de buik die snel (binnen een dag, soms twee) erger wordt tot hij niet uit te houden is. Dit klinkt dus in elk geval niet als een blindedarmontsteking, want je beschrijft vooral misselijkheid.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 15:04
Infidel
Infidel is offline
Bij een blindedarmontsteking is het kenmerkend dat het niet zozeer pijn doet als je op de zijkant van de buik drukt, maar pas wanneer je weer loslaat.
Wat jij hebt, klinkt eigenlijk een beetje als darmkrampen. Ga anders even naar de huisarts.
Oud 25-06-2010, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Bij een blindedarmontsteking is het kenmerkend dat het niet zozeer pijn doet als je op de zijkant van de buik drukt, maar pas wanneer je weer loslaat.
Wat jij hebt, klinkt eigenlijk een beetje als darmkrampen. Ga anders even naar de huisarts.
Mijn ervaring is dat het drukken op de buik ook pijnlijk is (heel pijnlijk, ik viel bijna flauw ), maar 't loslaten is nog pijnlijker (toen kermde ik echt heel hard ). En verder doet 't zonder drukken/loslaten ook echt veeeel pijn. Dat hoort volgens mij wel echt bij een blindedarmontsteking; vreselijke buikpijn, en dan vooral rechtsonder in je buik/zij (maar locatie kan ook verschillen; bij mij begon het links, verplaatste het naar rond m'n navel en toen naar rechtsonder).

Rachelll; wat jij hebt, kan volgens mij echt vanalles zijn. Ben je vooral misselijk of heb je ook het idee dat je naar de wc moet? Diarree of juist niet? En heb je dat vaak of alleen nu? Misschien heb je dan iets verkeerds gegeten? Bijvoorbeeld iets heel vettigs, daar kan je je best beroerd van voelen. Of misschien heb je niet genoeg gegeten, ook dat kan een heel misselijk gevoel geven.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 17:28
Volk
Volk is offline
Poep je wel genoeg?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 17:43
Martiño
Martiño is offline
Heb je een normaal leefritme (dus ga je op tijd naar bed en slaap je genoeg). Eet je genoeg en gevarieerd? En wat Volk zegt: is je ontlasting regelmatig en normaal? Dat zijn zomaar een paar dingen die gevolgen kunnen hebben voor je spijsvertering.

Als je deze klachten al een paar dagen hebt, zou ik toch maar eens bellen naar de huisartsenpost.

Regels voor berichten