Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2010, 16:06
Rus
Rus is offline
Ik zit in 3vwo en ga volgend jaar naar 4vwo. Ben zonder moeite overgegaan, minimaal 7's zijn mijn cijfers, bijna alleen maar 8'en en 9'ens...als het nou slecht gaat volgend jaar? kan ik dan nog hetzelfde jaar een niveautje lager? want dwingen om 6vwo te halen kunnen ze niet als het slecht gaat.

alvast bedankt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2010, 16:22
Verwijderd
Mijn eerste vraag is: hoezo denk je dat het slecht gaat volgend jaar? Je staat er op dit moment erg goed voor!

Maar om antwoord te geven op je vraag, je kunt niet hetzelfde jaar nog een niveau lager, maar bij ons op school kun je aan het eind van 4vwo besluiten om het jaar erna 5havo te gaan doen. Hierdoor heb je dan geen verloren jaar.

Het beste kun je op jouw eigen school even navragen hoe het zit, maar ik denk dat je 4vwo prima doorkomt!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 16:30
Em.
Em. is offline
Bij ons zat er een jongen die halverwege 4 vwo nog naar 4 havo ging. Maar ik was eind 3 vwo ook bang dat het in de 4e niet zou lukken, bij opk (lessen die gegeven werden 'op het niveau van de 4e') haalden de maatschappijprofielen en NG allemaal hele goede resultaten, maar ik zat bij het clubje NG&NT + NT en die gingen heel slecht. Natuur- en scheikunde waren echt moeilijk en ik haalde er 3'en en 4tjes voor, die lessen. Nu zit ik aan het einde van 4vwo en (behalve LO) heb ik geen één cijfer onder de 7,5. Dus. Het is me heel erg meegevallen, hoewel natuurkunde en scheikunde wel moeilijker worden. Van andere vakken weet ik het niet of heb ik het niet gemerkt. Maar als je nu gewoon goed staat haal je het volgend jaar ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 14:49
Verwijderd
Je weet nog niet echt wat je te wachten staat en de Tweede Fase went echt wel. Mocht het toch niet lukken, kun je na 4 VWO naar 4 HAVO. Of je doet natuurlijk gewoon de 4e over.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 18:22
honkballertje
honkballertje is offline
bij ons kon je halverwege 4vwo de overstap maken naar 4havo. dan kreeg je wel extra werk enzo van wat je in moest halen (want je behandelt niet allemaal precies dezelfde hoofdstukken op hetzelfde moment), maar dan hoef je tenminste geen jaar extra te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 07:21
Joke:D
Joke:D is offline
je kunt indd halverwege het jaar terugstappen / aan het eind van het jaar terugstappen / onder voorwaarden +vakantietaken van V4 naar H5.

die vakantietaken moet je btw ook doen als je van v5 naar h5 gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten