Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2010, 00:05
jonaasz
jonaasz is offline
Heb ik een probleem of niet? Weet iemand of ik strafbaar ben of niet? Het zit zo.
Ik ben een jongen van 18 jaar wordt binnen 2 maanden 19 jaar en heb een relatie van 1jaar en 3maanden met een meisje van 16 jaar ook binnen 2 maanden 17. Haar ouders hebben altijd tegen mij geweest en zijn nu van plan om naar de politie te gaan en klacht tegen mij in te dienen wegens seksueel contact met een minderjarige. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik woon in België, dus liefst iets over de Belgische wetgeving.

Alvast dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2010, 01:13
Verwijderd
--. Geld & Recht, want rechten enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 08:59
Verwijderd
Ik kan je vertellen, maak je geen zorgen. In belgie is het strafbaar als je inbreuk pleegt tegen haar wil

Ik las even dit;

Seks met minderjarigen.

Seksueel contact met een kind beneden de twaalf jaar is zonder meer strafbaar. Ook contact met een jongere tussen de twaalf en zestien jaar is strafbaar maar de politie komt volgens het geldende recht alleen in actie als aangifte wordt gedaan en een klacht wordt ingediend door de jongere, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming. Het is immers niet de bedoeling dat een jongen van zeventien die met zijn vriendinnetje van vijftien naar bed gaat, wordt vervolgd. Strafbaar is de volwassene die seksueel contact heeft met een minderjarige die afhankelijk van hem is: bv. een vader met een dochter of een leraar met een leerling.
http://www.hulporganisaties.be/pages...lng=nl&Id=1392

Alleen, het is afhankelijk van het meisje of ze aangfite doet of niet.
Overigens, weet het niet zeker

Laatst gewijzigd op 06-04-2010 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 21:31
Verwijderd
Ik kan je niet helpen, heb alleen verstand van het Nederlandse strafrecht.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 15:23
D-gast
D-gast is offline
nou, fijn om te weten
Oud 01-05-2010, 20:36
arPos
arPos is offline
Citaat:
Alleen, het is afhankelijk van het meisje of ze aangfite doet of niet.
Oud 29-05-2010, 23:34
Verwijderd
Ja, maar de ouders willen aangifte doen, niet het meisje. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de ouders willen aangifte doen, niet het meisje. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Nee, maakt niet uit. Vader doet aangifte en Moeder doet aangifte (= verklaring afleggen). Dan zijn er 2 bewijsmiddellen (proces-verbaal) en dat is genoeg om tot een veroordeling te kunnen komen.

Als het meisje wel aangifte zou doen, dan zou er een derde getuigenverklaring liggen (verklaring slachtoffer = getuigenverklaring) en zou veroordeling nog makkelijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Nee, maakt niet uit. Vader doet aangifte en Moeder doet aangifte (= verklaring afleggen). Dan zijn er 2 bewijsmiddellen (proces-verbaal) en dat is genoeg om tot een veroordeling te kunnen komen.
Mwa, ik denk niet dat de ouders iets zinnigs kunnen verklaren. Het lijkt me sterk dat OP sex heeft gehad met zijn vriendin terwijl haar ouders aan het toekijken waren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Mwa, ik denk niet dat de ouders iets zinnigs kunnen verklaren. Het lijkt me sterk dat OP sex heeft gehad met zijn vriendin terwijl haar ouders aan het toekijken waren.
Nee, dat is zo. Maar meisje zou tegen ouders gezegd kunnen hebben dat ze seks heeft gehad met jongen. Dat kan wel verklaard worden bij de politie (alles mag verklaard worden tegenover de politie, ook leugens)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:38
Verwijderd
Ongeacht of het in theorie strafbaar is of niet, denk ik dat ook in België er weinig gedaan wordt met een aanklacht van de ouders als het gaat om vrijwillige seks met een twee jaar ouder vriendje.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 19:19
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ongeacht of het in theorie strafbaar is of niet, denk ik dat ook in België er weinig gedaan wordt met een aanklacht van de ouders als het gaat om vrijwillige seks met een twee jaar ouder vriendje.
Dat denk ik ook niet. Kijk, als het een 35 jarige met een meisje van 13 is, dan wel. Maar een verkering tussen twee jongeren die toevallig een paar jaar verschillen en waarvan de ouders het er niet mee eens zijn geweest - alsof niet iedereen jong is geweest. 't Lijkt me niet dat er iemand hier serieus een gerechtelijk probleem van gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 07:35
Nona
Nona is offline
Inderdaad. Bovendien, als ze dit toch door willen zetten en het tot een strafzaak willen brengen, is de kans iets te groot dat ze een rechter tegenkomen die het in zijn geheel niet waardeert dat overbezorgde ouders het recht gebruiken om de relatie van hun dochter te ruïneren.
Oud 05-06-2010, 22:04
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Heb ik een probleem of niet? Weet iemand of ik strafbaar ben of niet? Het zit zo.
Ik ben een jongen van 18 jaar wordt binnen 2 maanden 19 jaar en heb een relatie van 1jaar en 3maanden met een meisje van 16 jaar ook binnen 2 maanden 17. Haar ouders hebben altijd tegen mij geweest en zijn nu van plan om naar de politie te gaan en klacht tegen mij in te dienen wegens seksueel contact met een minderjarige. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik woon in België, dus liefst iets over de Belgische wetgeving.

Alvast dank.
Er verschilt niet veel jaar tussen jou en je vriendin , tussen mijn ouders verschilt er 14 jaar !
Dus denk ik dat je niet zorgen hoeft te maken : )
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:27
Verwijderd
belgie weet ik niet maar in nederland is het zo dat een relatie hebben met een minderjarige idd verboden is, maar ik ken iemand van 18 die verkering heeft met iemand van 17 dat zou dan toch niet meteen betekenen dat die verkering uit moet en weer aan als zij ook 18 is??
lijkt me geen problemen geven
en tsja schoonouders zijn nou eenmaal niet de aardigste mensen i know
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
belgie weet ik niet maar in nederland is het zo dat een relatie hebben met een minderjarige idd verboden is, maar ik ken iemand van 18 die verkering heeft met iemand van 17 dat zou dan toch niet meteen betekenen dat die verkering uit moet en weer aan als zij ook 18 is??
lijkt me geen problemen geven
en tsja schoonouders zijn nou eenmaal niet de aardigste mensen i know
Het is niet verboden in beginsel. Kort gezegd moet je eerst aangifte doen, voordat justitie er iets mee gaat doen.
Het is een klachtdelict
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten