![]() |
|
Ik zit ook te kijken voor een nieuw systeem, budget 1000 tot 1200 euro. Het ligt er een beetje aan wat voor een extra performance die extra 200 euro zou opleveren.
Zit te denken aan dit systeem: Processor: AMD Phenom II X4 965 ( 4x 3400 Mhz ) Quad Core Moederbord: Asus M4A79T DELUXE Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel) Hardeschijf: 500GB 7200 RPM SATA Videokaart: ATI HD5850 (1024 MB GDDR5) Drive: DVD Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan ) Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition Processor Koeler: Scythe Big Shuriken SCBSK van http://deviantsystems.nl/computers/Gaming/10.html voor 1147. Wat is wijsheid qua processor? Toch wat minder want dat geld is het niet waard of gewoon voor een i5/i7 gaan?
|
![]() |
|
Een Core i5 750 is inderdaad iets sneller dan een Phenom II, hoewel ze elkaar niet zo heel erg veel ontlopen. En een Core i5 moet makkelijk haalbaar zijn met jouw budget. Ik vind 1150 euro trouwens wel veel geld voor dat systeem, als je het zelf samenstelt en in elkaar laat zetten bij een webshop dan kan het goedkoper. Zie hier bijvoorbeeld eenzelfde systeem bij Azerty, met een Core i5 750 en een twee keer zo grote harde schijf, incl. assemblage en 2 jaar garantie voor 100 euro minder dat het systeem dat jij voor ogen hebt.
Laatst gewijzigd op 16-06-2010 om 15:49. |
![]() |
|
Why 5850? Kijk eens naar dit
![]() LINK LINK!! Dit moet toch wel goed zijn? leuke prijs en perfecte prestaties ![]()
|
Ik denk het niet. De harde schijf is ook een verouderd type en Cooler Master voedingen vind ik altijd maar zo-zo
![]() Ik had overigens iets niet goed gedaan bij het systeem in mijn eerdere posts, assemblage zat er 2 keer bij ![]() Neem je er overigens geen OS bij? (Windows 7?)
|
Ik zou echt niet voor een 5850 gaan... Hiervoor betaal je ongeveer even veel als voor 2x 5770 wat vele malen sneller is. Sterker nog, 2x 5770 is gemiddeld nog een fractie sneller dan een enkele 5870. Kijk maar eens hier en hier.
Heb zelf om die reden nu ook 2x 5770 draaien i.c.m. mijn Core i7 860 ![]()
|
Ik ben nog een beetje aan het prijs vergelijken maar op Azerty worden er 15+ verschillende 5850 of 5770 kaarten aangeboden. Wat is daarin allemaal het verschil en welke lijkt jullie des beste in prijs/kwaliteit verhouding?
|
Qua performance zou ik voor een Asus of Club 3D-kaart gaan. Hebben beide prima support. Prijzen zijn niet de allerlaagste, maar zeker met jouw budget zou ik eerder kiezen voor kwaliteit dan voor een goedkopere kaart.
||
Club3D? Dat is juist een ontzettend budgetmerk met aftersales waar niet over naar huis te schrijven valt. Indien je een ATI kaart wil zijn merken als Asus / Sapphire / HIS / MSI / XFX eerder aan te raden. Vooral de Sapphire Vapor-X en de MSI Twin Frozr kaarten zijn erg interessant.
Sowieso is een reference HD5770 of HD5850 bij ieder merk exact gelijk aan performance, een andere sticker brengt geen snelheidswinst met zich mee. Alleen de factory-overclocked kaarten zijn wat sneller maar vaak ook duurder en alleen interessant als ze ook met betere koeler geleverd worden, anders kun je er net zo goed zelf een ander BIOS inflashen en die 20 euro verschil in je zak steken. Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-06-2010 om 23:00. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat veel mensen daar op willen spelen, ikzelf geef bijvoorbeeld de voorkeur aan 1920x1200 High. Dan valt het onderste rijtje al af betreft speelbare framerates.
|
whohoo! Een financiële meevaller van de belasting dienst (soms kan het ook leuker
![]() Het gros gaat naar de spaarrekening maar mn budget gaat zo'n 250 euro omhoog (1250). Enige adviezen? Investeren in een betere grafische kaart of toch maar de processor?
|
ga lekker zelf bouwen, kan je wel een rooitje schelen op het geheel, kan er direct een betere processor af en een betere grafische kaart, op tweakers kun je vast wel ook wat besparen dan, met behulp van de pricewatch, als je minder technisch bent, moet je, vind ik, toch maar voor een betere processor gaan
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Koop ontbinden Verwijderd | 2 | 08-05-2013 14:30 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp Economie HAVO 4 consument en producent ajaxi | 1 | 08-12-2009 16:27 | |
Software & Hardware |