Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb wel genoeg vechtpartijtjes meegemaakt maar vrouwen sla ik niet uit principe. Überhaupt is dat nooit voorgekomen in een relatie, en de laatste keer dat een vrouw mij sloeg was ik dusdanig niet onder de indruk dat ik het er maar bij heb gelaten.
||
Citaat:
OT: fysiek geweld in een relatie is gewoon niet goed, tenzij je bezig bent met een SM spelletje. |
![]() |
|
Ik persoonlijk zou het niet pikken.
Ik mep mijn vriend ook wel eens, maar dat is dan als hij bijvoorbeeld een flauwe opmerking maakt en ik een tikje tegen zijn buik doe zo van nou. Het ligt er natuurlijk aan of dat onder slaan valt, maar zelf vind ik van niet. Onder slaan versta ik echt een klap geven of krijgen, niet over plagerig een tikje geven. Mijn ex heb ik wel eens geslagen, en dara heb ik nog steeds spijt van. We waren al langer uit elkaar en hij had zo'n gigantische leugen verteld die uitkwam, en hij bleef maar ontkennen terwijl ik wist hoe het zat, toen heb ik hem 1 harde klap verkocht. Dat had ik niet moeten doen., Hoe dan ook, niemand zou mij moeten slaan, en in principe ben ik tegen slaan..
|
Verwijderd
|
Puur voor mezelf ben ik te lui om te meppen. Bovendien is het natuurlijk ook een zwaktebod.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het eens gebeurd, uit razernij. Of wanhopige onmacht. Dat wil niet zeggen dat ik het goed wil praten, zeer zeker niet. Als je op dat punt aankomt, had de relatie al lang verbroken moeten zijn. |
![]() |
|
![]() |
Was wel onderzoek geweest; publieke omgeving -> man slaat vrouw. Omstanders bellen politie. Vrouw ramt man in elkaar, mensen lopen door. 'zal ie wel verdient hebben' 'ze kan toch niks ernstigs doen'.
Leuk feitje over ruzies ^^. Ik ben niet zo van het fysiek geweld. Pas als iemand het tegen me gaat gebruiken en naar waarschuwing er niet mee ophoud zie ik me op een gegeven moment wel genoodzaakt om vuur met vuur te gaan bestrijden, ook als het gaat om een vrouw. Vrouw kan me best keer slaan, maar als ze het blijft doen terwijl ik d'r toch probeer van me af te houden kan ze toch een ram terug verwachten. Ik ken ook wel dames die het leuk vinden me zo vaak mogelijk met iets lastig te vallen op plekken waar er niks van gezegt kan worden, biblioteken, lessen, kerk ect. Verdediging is vaak 'mag geen meisjes slaan, nanananaah!'. Deze ondervinden toch van tijd tot tijd wel een kleine weakness in hun verdediging. |
![]() |
|
In 'n gezonde relatie hoort er sprake te zijn van wederzijds respect, daarom vind ik dat je elkaar even min mag slaan. 't Feit dat vrouwen fysiek zwakker (kunnen) zijn dan mannen staat hier los van, dus ik zie verder ook niet in waarom vrouwen hun man wel zouden mogen slaan
![]()
||
Citaat:
Ik heb slechts één keer een flinke mep uitgedeeld, en dat was bij mijn eerste vriendje uit reflex. Hij gooide mij bijna van mijn fiets en puur van schrik haalde ik uit. Eigen schuld, dikke butl. En hij was er nog een jankerd om ook, alsof ik dat al uren in de planning had staan. (Ik heb ondertussen niet veel respect meer voor mijn eerste vriendje. ![]() Slaan in een relatie met de intentie elkaar pijn te doen vind ik not done. Alsof er geen betere manieren zijn om meningsverschillen op te lossen. Natuurlijk hoef je daarbij niet altijd lief en aardig te zijn, en schreeuwende ruzies kunnen soms wel opluchten. Maar dat hoeft zeker niet op fysieke manier.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Zoals ik in een vorig topic over fysiek geweld in relaties zei: het lijkt me vrij onmogelijk dat je fysiek geweld accepteert op het moment dat je een gezond zelfbeeld hebt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand een flinke mep uitdeelt, en dat is iets anders dan een tikje, en dat ik dat zou pikken of goed zou praten.
Misschien zou ik het wel kunnen 'plaatsen', maar daarna zou ik me denk ik niet meer veilig voelen bij die ander, of me normaal kunnen gedragen. Ik denk dat er wel een groot verschil zit in vrouw/man. Zowel qua uitwerking als qua acceptatie. In de samenleving die wij nu kennen is fysiek geweld gericht op mannen door de vrouw, niet echt bekend, minder bespreekbaar. Ik denk dat het heel beschamend is voor een man om dat toe te moeten geven. Ik denk dat daarom een man het dus ook eerder zal goed praten. Tenzij hij een terugmepper is. Dan is het snel einde verhaal. Omgekeerd zal een flinke klap van een man veel sneller als shockerend worden ervaren. En sneller als 'fout'. Ik kan me ook wel voorstellen dat als ik echt heel boos ben (heeeel boos) en die persoon wil niet luisteren dat ik om me heen kan gaan meppen. Om mijn woede te uitten. Maar waarschijnlijk zijn dat zulke flauwe klapjes, dat je me zo kunt sussen. Dit soort geweld zou ik dus ook niet als geweld zien. Nu heb ik het eigenlijk alleen over slaan gehad. Als er attributen bij komen kijken dan is het echt ziek. |
![]() |
|
Mijn vriendin is nog veel erger wanneer ik in een flauwe bui ben. In plaats van slaan kietelt ze me waar ik veel slechter tegen kan, vervolgens gaat ze op zo'n manier op me zitten dat ik geen kant meer op kan.
Maargoed, even zonder gekheid, pijn zal ze me nooit doen. Snap ook niet dat mensen het accepteren geslagen te worden of nog erger, dat mensen zelf slaan.
||
Citaat:
|
als ik iemand zou slaan, zou ik me machteloos voelen. Als ik me machteloos voel in een relatie is de relatie niet goed en is het beter die te verbreken.
Ik ken wel een stelletje dat allebei aan Thai boksen doet. Die vechten elkaar soms ook de tent uit. maargoed, dat is ook een knipperlichtrelatie van heb ik jou daar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of is dat recht alleen voorbehouden aan meisjes? |
![]() |
|
Naja, rationeel gezien is het natuurlijk hypocriet. Maar als je kijkt naar de kracht van de tik van een vrouw, dan is het waarschijnlijk puur 'vernederend' voor de man, niets meer. Als een man een hengst geeft, zoals jij zelf zegt, dan slaat hij wellicht gerust zijn vrouw tegen de grond. Het is niet zo heel vreemd dat daar een verschil qua opvatting in ligt.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb mn vriend laatst heel hard op zn wang geslagen. Hij was helemaal in coma na n avondje doorzakken en op de bank van mn broer in slaap gevallen. Iedereen was overigens teut, dus ik moest maar zien hoe ik m naar huis kreeg (leuk, hij weegt zowat 2x zoveel als ik). En koud water, zacht op zn wang klappen, hielpen allemaal niet. Harde klap ook niet overigens. Meer dan een 'muuh?' kwam er niet uit
![]() ![]() Slecht he ![]() ontopic; slaan in n relatie om woede te uiten is niet goed. Hoewel ik het me anderzijds helemaal kan indenken als 1 vd 2 of beiden soms woede niet onder controle hebben en er toch eens een ongecontroleerde tik valt. Dat hoeft niet in elke relatie einde verhaal te betekenen, ik denk dat je dat alleen kan beoordelen op de context en de normale wisselwerking tussen die twee personen. Als je bijvoorbeeld allebei heel erg temperamentvol bent en passioneel, zal je een tik van woede (niet structureel natuurlijk..) sneller accepteren dan wanneer je beiden normaal erg ingetogen of introvert bent. En natuurlijk speelt het ook heel erg mee waarom iemand zo kwaad wordt dat hij/zij het niet meer onder controle heeft; is het enigzins gegrond of in te denken dat je zo in paniek raakt van woede? Als je je vriend in bed vind met een ander, kan ik me goed voorstellen dat het even zwart voor je ogen wordt. Even voor de duidelijkheid; bij ons wordt niet geslagen. Maar ik garandeer niet dat ik mezelf zou kunnen beheersen in situaties zoals ____ schetste...
Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 11:29. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als een vrouw mij zou slaan buiten een relatie om, mep ik terug. Niet met als doel om haar K.O. te meppen, maar om haar van me af te houden. In een relatie zou ik haar de deur uitgooien. (Al dan niet letterlijk). Zelf meppen zou ik beneden mijn waardigheid vinden. Doe ik niet. Mocht het zo slecht gaan, dan maak ik het uit. Geweld is sowieso een no-go. Buiten of binnen een relatie. (Niet in het minst omdat ik te lui ben om me fysiek moeier te maken dan strikt noodzakelijk is). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als ik mijn vriendje op heterdaad betrap terwijl hij iemand anders staat te zoenen, kan hij misschien wel een vlakke hand in z'n gezicht verwachten hoor ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat vrouwen juist geneigd zijn om te slaan omdat ze verwachten dat een man geen meisjes slaat en niet omdat ze denkt dat het niet hard aankomt. En geloof mij, een vrouw kan hard slaan hoor. Ik weet niet met wat voor watjes jullie omgaan, maar als een vrouw slaat uit woede, en vooral als ze regelmatig slaat bouwt ze echt wel kracht op. En anders pakt ze wel een stoel of een fietsketting ofzo.
Als ik mijn vriend op heterdaad betrap zou ik niks doen. Ik zou doen alsof ik niks had gemerkt en kijken of hij het zelf zou opbiechten. Als hij dat niet snel genoeg doet naar mijn mening komt hij een keer thuis en merkt hij dat zijn sleutel niet meer op de deur past. Ik vind het anders heel hypocriet om altijd geroepen te hebben dat ik niet ga slaan en daarna wel te slaan. Want hoe genaaid je je ook voelt, je doet precies hetzelfde als hij als jou had geslagen omdat je iets zou doen dat hem niet zinde. Je praat het alleen goed voor jezelf. |
![]() |
||
Citaat:
OT: Mijn ex heeft het 1 keer gedaan en daarom is hij nu mijn ex ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Slaan vind ik not done en als een vriendje dat bij mij deed schopte ik hem de deur uit.
Geslagen worden en niks doen vind ik stom, maar het hangt natuurlijk wel van de situatie af. Achteraf hulp zoeken is wel een vorm van iets doen. En stel dat ik een geliefde met een ander betrapte, dan bestrijd ik hem liever met woorden. Ik ben nogal tenger en 1,65 lang, woorden zijn meer mijn kracht. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je neemt zijn woorden iets te letterlijk. Toen hij dat zei bedoelde hij dat hij terug ging naar zijn eigen huis. Toen waren we nog niet getrouwd. Dat had hij ook zeker weten wel gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
ALs iemand mij een stomp verkoopt moet ie niet vreemd opkijken als ie er een terug krijgt man of vrouw doet er niet toe, moet je maar niet slaan. En nee je moet niet zomaar meisjes slaan, maar ook niet jongens. Ik sla niemand zomaar, dus als je er 1 krijgt heb je het verdient en is het (waarschijnlijk) je eigen schuld.
|
Verwijderd
|
Ik ben altijd nogal mepperig (of zo wapperig met de handen, zo een beetje in de lucht slaan zonder iets te raken) geweest als ze me plagen, met vriendinnen en vriendjes. Maar een mep is voor mij met de toppen van mijn vingers een zachte pets geven. In het verleden heeft mijn ex een keer vrij hard teruggeslagen toen ik dat deed en daar ben ik woedend om geworden. Ten eerste kan ik niet tegen plagen en dat geef ik aan, als je doorgaat, weet je dat je me uitlokt, ten tweede sla ik niet door of om iemand pijn te doen, wat hij dus wel deed. Hij had kunnen aangeven dat hij dat niet tof vond of dat het werkelijk pijn deed (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen). Hij vond dat ik niet mocht slaan en als ik dat wel deed dat hij het recht had om terug te slaan, ik vond dat hij niet zo belachelijk moest doen en zeker niet op die manier mocht terugslaan terwijl iets overduidelijk in een plaagbui was ontstaan.
Daarna is het niet meer voorgekomen. Verder kan ik me niet herinneren dat ooit iemand een probleem heeft gemaakt van mijn 'gewapper' of gemep. |
![]() |
|
Mannen die vrouwen slaan, het klinkt raar, maar serieus, het komt vaker voor dan jullie denken. Ook bij mensen waarvan jullie het niet verwachten. Er wordt niet over gesproken en al helemaal niet door vrouwen die zich zelf als zelfstandig beschouwen. Vooral bij deze vrouwen is de schaamte en schande te groot om het met anderen te bespreken.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Handtastelijke vriend.. jemoeder! | 20 | 16-09-2009 17:43 | |
Liefde & Relatie |
Fysiek geweld in de relatie Rohit | 218 | 13-07-2005 08:46 | |
Psychologie |
Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.') Lucky Duck | 125 | 13-06-2004 08:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
feminisme VoRaZ | 71 | 13-01-2004 21:29 | |
Liefde & Relatie |
[Leeg of gebroken hart. Wat is erger?] Tha White Eagle | 45 | 18-08-2002 20:30 |