Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je zou je af moeten vragen hoe groot de kans is dat er andere leven bestaat en tot hoever je wilt gaan redeneren. Wat is nu "andere leven". Tot welke grens ga je.
Ga je tot een mircoorganisme, of een gedaante die tegen je terug kan praten? Bewijs is er niet, maar leven buiten de mens is er wel. Ufo's bestaan, in welke gedaante dan ook. Het is net als de evolutietheorie, Er zijn allemaal verschillende beesten, verschillende gebieden en hebben verschillende leefgewoontes. Ze zijn misschien niet hetzelfde, maar hebben wel 1 overeenkomst. Ze bestaan uit materie, maar zien er anders uit. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Dit doet me denken aan toen iemand via het internet vroeg of hij mijn foto mocht gebruiken voor bewijs van het bestaan van UFO's.
Ik denk dat er vast wel ergens leven is. En ik denk ook dat we ons te veel beperken met het zoeken naar water om daar leven aan te treffen. Ik zie niet in waarom er geen levensvormen kunnen zijn die niet van water afhankelijk zijn. |
![]() |
|
Als ik mij goed mijn aardrijkskundelessen herinner, dan was er eerst aarde met water, dan kreeg je microorganismen in het water, die aan land kwamen om vervolgens als planten van de CO² te leven. Daardoor kwam er zuurstof en konden andere microorganismen zich ontwikkelen tot vissen, die aan land kwamen om dieren te worden, de rest is gewoon hyperactief doorevolueren. Zoiets?
Dan komt het er dus op neer dat er eerst iets vast en iets vloeibaars op die wereld moet zijn, een atmosfeer om de (veranderde) gassen bij zich te houden en dan kan alles doorevolueren tot er leven is? Dan nemen we aan dat wanneer iets kan evolueren (van bacteriën tot planten tot mensen) leeft? Daarmee zet je voortplanting en stoppen met groeien er ook bij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Unident...bmerged_object |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
als je al wilt stellen dat wij intelligent zijn. Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Androme..._Way_collision Citaat:
Overigens hoorde ik eens dat venus wel wat lijkt op hoe de vroege aarde geweest moet zijn, heb me altijd al afgevraagd of mars een gestorven planeet is, de aarde een levende en venus een die nog kan ontwikkelen tot een levende. Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 00:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
één voorbeeld dat een botsing voorspelt, verandert niets aan die kansberekening. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het is een redelijk aanvaardbaar punt dat het heelal uitdijt, en de verdeling van de sterrenstelsel en losse objecten daarin raakt dus ook meer verspreid. vergeet ook niet dat wij zelf in het heelal bewegen, en dat beweging en stilstand die wij waarnemen dus relatief kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
UFO's staat toch voor unkown fly (nogwattes)
maar ik denk dat er zowiezo buitenaards leven is, bijvoorbeeld micro organismen. want op discovery was laatst dat ze levende beestjes in lava hadden gevonden. dus daar moeten ze nu ook rekening mee hebben als ze op zoek zijn naar buitenaards leven ![]() dusja begin maar opnieuw aan een eindeloose zoektocht ![]() |
![]() |
|
![]() |
In een oneindig uitdijend universum is het waaschijnlijker dat er een meerdere planeten bestaan bestaan waarop leven is ontstaan of zal ontstaan dan dat aarde hier uniek in is.
Ik denk niet dat mensen al contact hebben gehad met intelligente wezens uit de ruimte. Maar je weet maar nooit en the truth is out there en zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"een oneindig uitdijend universum" niet van: "een oneindig, uitdijend universum" er wordt dus niet beweerd dat het universum oneindig is ![]() spreken van "uitdijing" kan zelfs veronderstellen dat het universum dus eindig is (hoe dijt iets oneindigs immers uit?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof namelijk best dat mensen vliegende objecten kunnen zien die ze niet geïdentificeerd krijgen Of dit ruimteschepen van buitenaardse zijn vindt ik zeer onwaarschijnlijk. Weet zeker (beyond reasonable doublt) dat wij niet de enigste intelligente soort in het helaal zijn. Of we ze ooit tgenkomen is een tweede, volgens drakes vergelijking zijn er zon 10 in onze melkweg, die liggen dus waarschijnlijk zo ver weg dat we ze niet te zien krijgen (2 per arm ofzo, en elke arm is zon 50.000 lichtjaar lang)
|
Verwijderd
|
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er werelden zijn met intelligent leven dat ruimteschepen heeft gebouwd, maar ik zou niet weten wat die dan op aarde te zoeken zouden hebben en ook niet hoe ze hier zouden moeten komen (ze wonen immers niet om de hoek), dus ik heb geen enkel vertrouwen in verhalen over ontvoeringen door aliens enzo.
|
![]() |
|
Dat er een vorm van leven is, denk ik wel. Alleen vraag ik me af in hoeverre die vorm van leven dan op de onze lijkt. Op zich kijken we vooral naar planeten die water zouden kunnen hebben en ongeveer onze temperaturen - toch? - maar misschien zijn er op heel andere planeten in heel andere omstandigheden 'dingen' die meer kunnen dan het gemiddelde rotsblok. Bijvoorbeeld zelfstandig bewegen of zich voortplanten, terwijl die 'levensvormen' totaal niet lijken op een tijger of visje, maar misschien meer op een gaswolk, waardoor we ze nooit zullen herkennen. Of niet zo snel. Ik weet het niet, maar het lijkt me vrij stug dat andere levensvormen veel op die van ons lijken en ik vraag me af in hoeverre je die 'leven' zou kunnen noemen of dat het iets totáál anders is. En dat het groene mannetjes zijn die in ufo's (ufo als in rond plat zoemen object met lampjes) onze aarde komen bestoken geloof ik niet.
|
![]() |
||
Citaat:
Een andere hypothese waarbij ammoniak als oplosmiddel gebruikt word zullen op koudere planeten wellicht bestaan. maar er zijn zelfs cellen waarvan die aan de 4 basisbeginselen voldoen die iig gehonoreerd moeten zijn wil het leven genoemd worden, in een zon, dit waren cellen de gescheiden waren van hun buitenwereld (Plasma), konden groeien en delen, en zelfs konden "communiceren" via gamma staling. Mocht daar ooit iets boeiend uitkomen dan kan jezeker spreken over lven dat heel anders is dan het onze
|
![]() |
Er is ook zeker een mogelijkheid dat buitenaards leven op methaan is gebaseerd, zal ook wel interessante wezens opleveren.
Dat één van de UFO-spottings echt is, is zoals gezegd onwaarschijnlijk. De afstanden tussen de planeten zijn daar gewoon te groot voor. De enige mogelijkheid om zo ver te reizen is door met onmogelijk veel energie de ruimte zo te buigen dat je via een wormhole over kan stappen. Maar dat is zeer waarschijnlijk onmogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Maar leven gebasseerd op methaan? Water en H2O en amoniak NH3 word geopper omdat die beide "magnetisch / polair" (even goede woord kwijt) zijn, maar methaan is dat niet, krotom methaan kan wss geen zouten oplossen etc, en dus volgens vele wetenschappers zeer onwaarschijnlijk dat dat de basis is van buitenaards leven.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
UFO ladygagafan1 | 64 | 23-01-2011 15:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Luchtmachtpiloot filmt UFO's Gatara | 83 | 07-12-2004 14:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |