Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De afschrijving van 20% per jaar klopt natuurlijk in beginsel, maar een object heeft ook een bepaalde restwaarde. Bedrijfeconomisch kan je gewoon doorgaan met afschrijven tot 0 euro, echter de werkelijke waarde van het object is dan wel hoger. Dit zie je bijvoorbeeld ook vaak gebeuren bij panden die in de boeken staan als 0 euro. Dit zijn dan zogehete stille reserves.
Om terug te komen op jouw vraag. Enige afschrijving is realistisch, maar een complete afschrijving is dat niet. Een vergoeding van 20-25% van de nieuwwaarde lijkt mij redelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel dat een bril 10 jaar meegaat. Na 9 jaar gaat ie kapot als gevolg van een onrechtmatige daad van een ander. Dan is het toch niet logisch dat je de nieuwprijs vergoed krijgt? Je had over een jaar toch een nieuwe moeten kopen. Ik heb ook nergens gezegd dat OP in dit concrete geval geen recht heeft op een vergoeding he. Het is alleen wel duidelijk dat dat in ieder geval niet een vergoeding is ter hoogte van de nieuwwaarde. |
![]() |
|
![]() |
Ik zal morgen eens bellen met de aanspreekpersoon van de verzekering : ik zal de volgende vergelijking gebruiken :
"Als u uw 6 jaar oude bril op uw bureau legt en ik neem een map die daar ook op ligt mee, bij deze actie schuift uw bril van het bureau en valt kapot op de grond. Vindt u het dan rechtvaardig dat u niets meer voor krijgt voor uw bril ? Een schadevergoeding van € 20 lijkt me billijk, al was het maar voor het ongemak." Als dit niets uithaalt, wat zeer waarschijnlijk is, zal ik ze een bende profiteurs en huichelaars noemen. Als ik ze niet financieel kan raken, kan ik hun job wel wat minder aangenaam maken ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Een schadevergoeding is geen straf dus het antwoord op die vraag is sowieso nee.
Maar inderdaad, als je op een onrechtmatige manier iets stuk of kwijtmaakt dat een waarde heeft van 0, zul je geen schadevergoeding hoeven te betalen (er vanuitgaande dat er geen sprake is van immateriele schade die voor vergoeding in aanmerking komt). Laatst gewijzigd op 07-07-2010 om 15:42. |
![]() |
|
![]() |
Maar als ik haar bril nu kapotsla, hoef ik dus ook niets te betalen ? Ik kan eventueel wel een straf krijgen, maar een schadevergoeding hoeft niet , omdat de bril niets waard is ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-07-2010 om 19:01. |
![]() |
||
Citaat:
Dus: richt je op wat je werkelijk kunt behalen. Ga na hoe in België de onrechtmatige daad geregeld is, stel dat op papier (of laat dat doen) en tezamen met je eis opsturen naar het ziekenhuis ermee. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens, op het bril-principe: Je ogen veranderen grofweg iedere 2 jaar een klein beetje, dus dat een bril na 6 jaar €0,- waard is, is niet zo'n gekke gedachte. Laat eerst eens gratis je ogen doormeten zodat je dat ook als argument kunt gebruiken ("mijn ogen zijn niet veranderd, dus ik zou ook geen nieuwe bril nodig hebben, ergo complete afschrijving slaat nergens op").
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
@Dittrich : bedankt, maar heb wat rondgevraagd, en ook hier in BE is een 6 jaar oude bril dus echt niets meer waard. Mijn verziendheid is trouwens hetzelfde als vroeger.
||
Citaat:
Natuurlijk is het geen hobby van me om uitgescholden te worden, maar er zijn nu eenmaal banen waarbij je een verhoogde kans hebt daarop. Ik kies daarvoor en heb er mee om te gaan. Dan denk ik niet: 'wat heb ik een kutbaan' of 'ik vind dit helemaal niet fijn', dan denk ik 'waarom heb jij niet geleerd je gewoon te beheersen en op normale manier je doelen te bereiken'. Het is alleen zwakte van de tegenpartij, niet van mij. Ik slaap er geen seconde minder om. Maar goed, dit wordt offtopic, dat heeft geen zin. ![]() |
![]() |
|
|