Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2010, 13:20
amiie
amiie is offline
Hoi hoi
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet zetten en het is best wel genant maar misschien heeft 1 van jullie dit ook wel.
Ik heb van af kleins af aan eigenlijk al dat mijn spijsvertering heel langzaam is en dat ik daardoor maar 1 keer in de 3 dagen naar de wc hoef om te poepen. Maar nu is het dus zo dat ik dus al 10 dagen niet meer naar de wc ben geweest en elke keer als ik wat eet onwijs kramp krijg in me buik. Nu ben ik dus bang dat mijn darmen helemaal verstopt zitten. De laatste 2 keer dat ik naar de wc ben geweest zat er ook bloed bij mijn ontlasting. Hiervoor ben ik naar de dokter geweest en heb hiervoor laxeermiddel gehad maar dit helpt niet.

Nu word ik waarschijnlijk doorgestuurd naar het ziekenhuis als ik weer bij de arts kom, heeft 1 van jullie dit ook wel eens en wat voor onderzoeken zijn er toen bij je gedaan in het ziekenhuis.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 22:09
miguel301
miguel301 is offline
Welk laxeermiddel heb je genomen??
Gewone laxeermiddelen, vochtaantrekkende laxeermiddelen of contactlaxantia??

Laatst gewijzigd op 14-07-2010 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Welk laxeermiddel heb je genomen??
Gewone laxeermiddelen, vochtaantrekkende laxeermiddelen of contactlaxantia??
Het is misschien handiger om termen te gebruiken die leken ook gebruiken, tipje hoor

Amiie, ik ben zelf nooit met verstopping naar het ziekenhuis geweest maar weet wel zo'n beetje hoe dat gaat. Waarschijnlijk kom je dan bij een maag-lever-darm arts, tenzij het een heel klein ziekenhuis is, dan kan het ook een algemeen internist zijn. Die gaat eerst gewoon vragen wat je klachten zijn en hoe lang je die al hebt etc, en je buik onderzoeken en waarschijnlijk ook je endeldarm voelen via je anus (dat doen ze standaard als iemand bloed bij de ontlasting heeft). Waarschijnlijk vragen ze ook naar hoe je eetpatroon ongeveer is.
Bij het eerste bezoek blijft het meestal daarbij, of misschien maken ze een röntgenfoto van je buik. Waarschijnlijk krijg je dan een laxeermiddel dat wat sterker is dan de huisarts heeft, dat je dan een tijdje moet gebruiken, en daarna moet je terugkomen in het ziekenhuis. Bij het tweede bezoek willen ze dan weten of het geholpen heeft. Afhankelijk van of zij denken dat je klachten 'zomaar' zijn ontstaan of dat ze zich afvragen of er misschien nog iets achter zit, kunnen ze besluiten om dan een afspraak te maken voor een 'coloscopie'. Dat houdt in dat er met een camera in een slangetje in je dikke darm wordt gekeken. Maar het kan ook heel goed dat ze dat niet nodig vinden, dus daar zou ik nu nog niet wakker om liggen als ik jou was
Succes bij de dokter in elk geval, ik hoop dat 't goedkomt!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 09:57
miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
Het is misschien handiger om termen te gebruiken die leken ook gebruiken, tipje hoor !
Zal er de volgende keer aan denken
Oud 15-07-2010, 15:07
Verwijderd
Je komt dan inderdaad terecht bij maag-lever-darm arts. Althans dat had ik.
Ik kreeg 2 onderzoeken, die ik zelf niet zo prettig vond

Maagonderzoek: Dan gaan ze met een slang via je mond-keel naar je maag.
Daar knippen ze een stukje weefsel uit, en die zetten ze op kweek, en controleren ze. Je krijgt voor die tijd een vrij vieze spray in je mond wat alles verdooft. Ik mocht toen 's Morgens niet eten.

Darmonderzoek: Dan gaan ze met een slang via je anus naar je darmen. Je krijgt eerst een roesje. Je kan ook kiezen voor narcose. Voor die tijd moet je 2 dagen op dieet, en krijg je laxeermiddelen, zodat 'alles eruit is' zegmaar
Ik vond dit onderzoek vrij pijnlijk, maar het roesje deed bij mij z'n werk niet echt goed. Als je bang bent aangelegd zou ik voor narcose gaan. In je darm knippen ze ook een stukje weefsel, en dat zetten ze op kweek en controleren ze.

Dat zijn de twee onderzoeken die ik gehad heb toen ik dus last had van obstipatie. Dit was niet mijn enige klacht toen hoor. Er zijn natuurlijk meer onderzoeken, en mijn broertje heeft 2 jaar lang laxeermiddelen geslikt toen hij klein was. Die is er nu helemaal vanaf.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 16:15
miguel301
miguel301 is offline
Je kan Normacol (Sterculiagom) proberen.
Hierbij moet veel water gedronken worden (1,5 tot 2 liter per dag), anders begint het te klonteren in de darmen.

Regels voor berichten