Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2010, 10:02
Verwijderd
Veel plezier Sanne!
Advertentie
Oud 20-07-2010, 10:03
Carn
Carn is offline
@Lorelei: externe hardeschijf kopen; een musthave tegenwoordig. Gewoon even alles er op slepen en kloar.
Oud 20-07-2010, 10:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
@Lorelei: externe hardeschijf kopen; een musthave tegenwoordig. Gewoon even alles er op slepen en kloar.
Ja. Maar dat deel is het probleem niet zo. Ik moet eerst AL m'n bestanden door om te kijken wat het eigenlijk is omdat mijn naamgeving minder efficient is
Oud 20-07-2010, 10:05
Verwijderd
ik ben nog niet weg hoor, we hebben een soort luie zondagochtend. Alleen dan op dinsdag, heel relaxed.
Oud 20-07-2010, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Zo een wil ik dus ook maar ik heb er 0 verstand van en ben dus typisch zo'n consument die zich troep voor veel te veel geld laat aansmeren. Wat zijn de randvoorwaarden waar ik op moet letten?

Citaat:
ik ben nog niet weg hoor, we hebben een soort luie zondagochtend. Alleen dan op dinsdag, heel relaxed.
Nice. Ik heb nog een half uur om lui te zijn, daarna naar de UB! En ik doe gewoon alsof ik dat heel leuk vind!
Oud 20-07-2010, 10:11
Verwijderd
Ik ben zo iemand die bestanden veel te nette namen geeft
Zo ben ik in het bezit van de bestanden 'introductie opzet <datum>', 'introductie versie 1 <naam> <datum>' en 'introductie versie 2 <naam> <datum>'. Die staan dan in het mapje 'C:/sarah/documenten/wetenschapsstage/verslag'.
Oud 20-07-2010, 10:12
Tink*
Tink* is offline
Wat een kutweer om te werken zeg.
Oud 20-07-2010, 10:12
Verwijderd
Ik moet vandaag nog best veel doen in ene. En mijn zusjes komen lasagne eten, dat is ook wel gezellig
Oud 20-07-2010, 10:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Zo een wil ik dus ook maar ik heb er 0 verstand van en ben dus typisch zo'n consument die zich troep voor veel te veel geld laat aansmeren. Wat zijn de randvoorwaarden waar ik op moet letten?
a: wat is je budget
b: waar wil je het voor gebruiken? puur 'backup' of meer als vervanger van een usbstick?
c: wil je er een met een eigen stroomvoorziening (dus een adapter erbij, voordeel is dat deze schijven vaak meer capaciteit hebben en sneller zijn, ideaal dus voor thuis. Ze zijn wel iets 'groter' qua formaat. Andere optie is een schijf die via de USB verbinding stroom krijgt. Deze zijn een stuk kleiner qua omvang maar hebben wat minder capaciteit en zijn ook wat langzamer).
Oud 20-07-2010, 10:15
Tink*
Tink* is offline
Ik ga met een vriend naar een kutdorp hier in de buurt fietsen waar een andere vriend woont (bij z'n ouders, want z'n kamer is opgezegd want hij gaat naar het buitenland), want daar gaan we wss bbqen. Alleen eerst vanmiddag werken bluh!
Oud 20-07-2010, 10:17
Verwijderd
al mijn harde schijven staan vol met muziek en photoshop bestanden, ik moet ook weer een nieuwe!
Oud 20-07-2010, 10:18
Verwijderd
en het duurt eeuwen voordat ik weet wat ik wil bewaren want alles heeft namen als: 'jeetje wat lelijk' 'haditisontzettendslecht' 'slechttwee' 'slechtdriea' 'ditbeginteroptelijken' 'gaikditgebruikenjaofnee' 'uiteindelijk1' 'uiteindelijk2' 'ohneetochnietuiteindelijk' 'kjsdfjhjf' 'skjfdhfbn' 'jsdfhjhfj2' 'jdjdjhsjdh' 'watwatwat'
Oud 20-07-2010, 10:19
Carn
Carn is offline
hmm ik heb het meeste wel netjes geordend; alles waarvan ik niet 1-2-3 weet wat het is gooi ik vaak in mn temp-map en ploeter ik zo nu en dan eens doorheen; wat vrij snel gaat.
Oud 20-07-2010, 10:20
Verwijderd
mmm ik merk dat ik een verplicht taakje niet wil doen en wegdruk want ik word onrustig van muziek en dat heb ik altijd als ik eigenlijk iets zou moeten doen. Maar wat?
Oud 20-07-2010, 10:21
Lorelei
Lorelei is offline
Er bliiijjjven ook maar mapjes te voorschijn komen met namen als "fotos" "new folder" "troep" "bla" Jezus
Oud 20-07-2010, 10:22
Verwijderd
Citaat:
en het duurt eeuwen voordat ik weet wat ik wil bewaren want alles heeft namen als: 'jeetje wat lelijk' 'haditisontzettendslecht' 'slechttwee' 'slechtdriea' 'ditbeginteroptelijken' 'gaikditgebruikenjaofnee' 'uiteindelijk1' 'uiteindelijk2' 'ohneetochnietuiteindelijk' 'kjsdfjhjf' 'skjfdhfbn' 'jsdfhjhfj2' 'jdjdjhsjdh' 'watwatwat'
<3
Oud 20-07-2010, 10:23
Verwijderd
mmm er zit 70 gig in mijn bestanden map. Daar moet wel minder van te maken zijn.
Oud 20-07-2010, 10:26
Lorelei
Lorelei is offline
Haha, ik vond net een foto van Sarah en TRA die het verschil in lengte lieten zien in mijn woonkamer
Verwijderd
Citaat:
a: wat is je budget
b: waar wil je het voor gebruiken? puur 'backup' of meer als vervanger van een usbstick?
c: wil je er een met een eigen stroomvoorziening (dus een adapter erbij, voordeel is dat deze schijven vaak meer capaciteit hebben en sneller zijn, ideaal dus voor thuis. Ze zijn wel iets 'groter' qua formaat. Andere optie is een schijf die via de USB verbinding stroom krijgt. Deze zijn een stuk kleiner qua omvang maar hebben wat minder capaciteit en zijn ook wat langzamer).
Hmmm, ok, danku. Wat mijn budget is weet ik niet, ik geef er (uiteraard) het liefst zo min mogelijk aan uit, maar ik heb geen idee wat redelijk is. Het gaat er in elk geval om dat ik gewoon extra ruimte nodig heb, voor foto's en/of muziek etc. Is met eigen stroomvoorziening duurder of juist niet?
Verwijderd
Ik heb alleen foto's niet netjes geordend terwijl het daarbij heel makkelijk is windows geeft automatisch elk mapje de laaddatum mee en nummert de foto's en dan hoef ik er alleen maar een tag aan te geven zodat het mapje <datum><tag> heet de foto's <tag> 1, <tag>2 enzovoort gaan heten. Maar meestal weet ik niet precies wat voor foto's ik zoal laad en dan wordt de tag 'dingen' dus de helft van mijn fotomapjes heeft de naam '<datum> dingen'.
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik vond net een foto van Sarah en TRA die het verschil in lengte lieten zien in mijn woonkamer
dat is lang geleden!
Oud 20-07-2010, 10:28
Verwijderd

het is een wonder dat ik uiteindelijk nog iets gemaakt en af krijg.
Oud 20-07-2010, 10:29
Verwijderd
ook dat mapje met aandeslag, zo van : JA, nu ga ik DINGEN DOEN!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dat is lang geleden!
Ja.. 2005
Verwijderd
Citaat:
Er bliiijjjven ook maar mapjes te voorschijn komen met namen als "fotos" "new folder" "troep" "bla" Jezus
Ik heb zelfs een andere account voor al mijn scriptie-dingen omdat het anders té veel onder elkaar liggende mapjes zijn. Nu is alles heerlijk geordend (op wat literatuur na), met namen zoals "concept interviewvragen No [2]'' en ''aangepast onderzoeksvoorstel [3].'' En al mijn uitgeprinte bronnen hebben een letter-cijfer-combinatie, zodat ik ze daarmee kan aanhalen en niet steeds allerlei namen of ingewikkelde nummers hoef te typen in mijn voetnoten.
Advertentie
Verwijderd
ik heb een externe harde schijf van 1 terabyte (geloof ik, als dat heel veel is heb ik die dus ) en mijn mac maakt elk uur automatisch back ups en via 'timemachine' (zo heet dat programma dat back ups maakt) kun je dus terug naar een bepaalde datum en dag en dan geeft ie precies weer wat er op dat moment op mijn pc stond en dat vind ik echt heul gaaf
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[afbeelding]

het is een wonder dat ik uiteindelijk nog iets gemaakt en af krijg.
Ja nou.. zo ziet het er bij mij dus ook uit.. en toen ging m'n moeder zeggen: kun je even uitzoeken welke bestanden je wil bewaren voordat we de computer wegdoen..
Oud 20-07-2010, 10:32
Verwijderd
ik ben trouwens heel geordend wat mijn computer betreft. Verder ben ik een chaoot en een sloddervos, maar ik heb voor alles aparte mapjes, mijn foto's staan op jaartal en gebeurtenis (met datum) geordend, voor elk vak is een apart mapje met weer ondermapjes in college aantekeningen, werkgroepen en essay enz. En net als sarah naam, datum, versie enz.
Oud 20-07-2010, 10:32
Verwijderd
Theodoor en ik hebben een externe harde schijf van 100 gig geloof ik. Daarop staan series die hij al gekeken heeft. En ik moet er nog eens foto's op back-uppen, want dat was de reden dat ik meebetaalde aan dat ding.
Oud 20-07-2010, 10:33
Verwijderd
Citaat:
ik ben trouwens heel geordend wat mijn computer betreft. Verder ben ik een chaoot en een sloddervos, maar ik heb voor alles aparte mapjes, mijn foto's staan op jaartal en gebeurtenis (met datum) geordend, voor elk vak is een apart mapje met weer ondermapjes in college aantekeningen, werkgroepen en essay enz. En net als sarah naam, datum, versie enz.
Het is een juristending, denk ik.
Oud 20-07-2010, 10:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hmmm, ok, danku. Wat mijn budget is weet ik niet, ik geef er (uiteraard) het liefst zo min mogelijk aan uit, maar ik heb geen idee wat redelijk is. Het gaat er in elk geval om dat ik gewoon extra ruimte nodig heb, voor foto's en/of muziek etc. Is met eigen stroomvoorziening duurder of juist niet?
Ik heb zelf gisteren de Western Digital Elements Desktop 1.5TB er bij gekocht; die kan je vanaf 80 a 90 euro wel krijgen. De 1TB versie is ongeveer 70 a 75 euro. Deze hebben wel een eigen stroomvoorziening.

Andere bekende is Western Digital My Passport Essential, de 1TB variant zit rond de 150 euro. Dit is dan zo`n kleine variant.

Dus om je vraag te beantwoorden, hoe minder groot de omvang van zo`n ding is hoe duurder het vaak wordt
Oud 20-07-2010, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf gisteren de Western Digital Elements Desktop 1.5TB er bij gekocht; die kan je vanaf 80 a 90 euro wel krijgen. De 1TB versie is ongeveer 70 a 75 euro. Deze hebben wel een eigen stroomvoorziening.

Andere bekende is Western Digital My Passport Essential, de 1TB variant zit rond de 150 euro. Dit is dan zo`n kleine variant.

Dus om je vraag te beantwoorden, hoe minder groot de omvang van zo`n ding is hoe duurder het vaak wordt
*noteert* Dankje.
Oud 20-07-2010, 10:34
Carn
Carn is offline
Ik werk verder vrij geordend; maar dat mag ook wel als "gediplomeerd ITer" ;(
Oud 20-07-2010, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Die met eigen stroomvoorziening zijn doorgaans goedkoper, aangezien daar desktopschijven inzitten en die zijn goedkoper dan de laptopschijven die meestal worden gebruikt voor externe schijven die via de usb van stroom worden voorzien.

Ik heb trouwens al een hele tijd een WD Elements 500 GB voor de backups.
Oud 20-07-2010, 10:35
Carn
Carn is offline
en natuurlijk je OS op c:\ en de rest op een andere schijf .
Oud 20-07-2010, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Ja nou.. zo ziet het er bij mij dus ook uit.. en toen ging m'n moeder zeggen: kun je even uitzoeken welke bestanden je wil bewaren voordat we de computer wegdoen..
het onhandige vind ik dat het met mijn bestanden niet anders is. Altijd werk of tekeningen kwijt, die komen altijd dezelfde avond wel weer naar boven maar pas na een woedende zoekbui.
Oud 20-07-2010, 10:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
Die met eigen stroomvoorziening zijn doorgaans goedkoper, aangezien daar desktopschijven inzitten en die zijn goedkoper dan de laptopschijven die meestal worden gebruikt voor externe schijven die via de usb van stroom worden voorzien.
+ want 'kleinere' schijven zijn duurder wegens de hogere ratio aantal mb/s per fysieke ruimte.
Oud 20-07-2010, 10:37
Verwijderd
Citaat:

Ik heb trouwens al een hele tijd een WD Elements 500 GB voor de backups.
I see!

Citaat:
en natuurlijk je OS op c:\ en de rest op een andere schijf .
OS? En ik heb alles wat veel ruimte kost op d:\, maar er zit gewoon nauwelijks ruimte op mijn laptop dus hij krijgt nu al last.
Oud 20-07-2010, 10:38
Verwijderd
Die van mij is van LaCie, nu 66 euro bij de mediamarkt (als ik het goed zie), 1 tb, ongeveer 20 bij 13 cm denk ik, dus wel echt voor thuis, ik vind 'm te zwaar om mee te nemen, maar ik gebruik 'm ook alleen als back up, niet als veredelde usb stick
Oud 20-07-2010, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Die van mij is van LaCie, nu 66 euro bij de mediamarkt (als ik het goed zie), 1 tb, ongeveer 20 bij 13 cm denk ik, dus wel echt voor thuis, ik vind 'm te zwaar om mee te nemen, maar ik gebruik 'm ook alleen als back up, niet als veredelde usb stick
Dat is wel een heel mooi prijsje!
Oud 20-07-2010, 10:39
Verwijderd
Ik vind onze externe harde schijf wel erg mooi het is een zwarte halve kubus met alle knopjes etc aan de onderkant, en hij glimt zo erg dat hij vloeibaar lijkt.
Oud 20-07-2010, 10:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
OS? En ik heb alles wat veel ruimte kost op d:\, maar er zit gewoon nauwelijks ruimte op mijn laptop dus hij krijgt nu al last.
Operating System (Windows etc). Als je Windows n keer vernacheld hebt (bv virus/spyware) en al je andere files staan op een andere drive dan heb je de hele boel vrij snel opnieuw geinstalleerd.
Oud 20-07-2010, 10:40
Verwijderd
Citaat:
I see!

OS = besturingssysteem. Dus Linux, Windows, Mac OS X, etc.

Citaat:
Dat is wel een heel mooi prijsje!
Lacie heeft alleen geen hele goede reputatie.
Oud 20-07-2010, 10:41
Verwijderd
LaCie is toch een prima ding?
Oud 20-07-2010, 10:42
Verwijderd
Het merk heeft de reputatie een vrij hoge uitval te hebben, althans, zo was dat een aantal jaren terug. Overigens maken ze, in tegenstelling tot WD, de schijven niet zelf, maar gebruiken ze schijven van andere fabrikanten en zetten die in hun eigen behuizing.
Verwijderd
Citaat:
Operating System (Windows etc). Als je Windows n keer vernacheld hebt (bv virus/spyware) en al je andere files staan op een andere drive dan heb je de hele boel vrij snel opnieuw geinstalleerd.
Aha! Wel irritant dan dat Windows alles in eerste instantie op C wil opslaan en dat het dus een extra handeling is het naar D te verplaatsen.

Citaat:

Zie dat is waarom ik om hulp vraag, ik heb echt géén idee.
Carn
Carn is offline
Citaat:
LaCie is toch een prima ding?
LaCie is het kastje; je moet eigenlijk weten wat voor hardeschijf er in zit (die zijn van andere fabrikanten).
Oud 20-07-2010, 10:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Aha! Wel irritant dan dat Windows alles in eerste instantie op C wil opslaan en dat het dus een extra handeling is het naar D te verplaatsen.
Hmm, nou ja. Je kan je defaultmappen als 'mijn documenten' etc ook gewoon op D:\ zetten (iig met Vista en Windows 7).
Oud 20-07-2010, 10:43
Verwijderd
Citaat:

werkt anders prima, en 3 jaar garantie. Heb 'm eerst een jaar op windows gehad & kon zonder problemen naar mac ermee, ik vind 'm dikke prima

En helder licht wat betreft Mac OS X opeens ik dacht dat het gewoon een fancy naam was
Oud 20-07-2010, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, toen ik partities had vond ik dat ook lastig. Ook omdat sommige dingen echt heel heel heel graag op C willen zitten. Bv. Messenger, dat kun je wel op D installeren maar elk verzonden bestand dat je ontvangt komt alsnog op C terecht tenzij je zelf op het idee komt om in te stellen dat dat niet moet.
Maar ik had toen win2000, misschien is het nu anders.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten