Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2010, 18:12
kim berge
kim berge is offline
mijn muis doet vreemd wil jij naar een hoek dan moet je je pols zeer spastisch draaien en buigen voor dat het lukt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2010, 18:36
Thinus
Thinus is offline
Als het een optische muis is dan zal hij wel niet goed contact maken met de ondergrond, bijv. doordat de er een vuiltje op de lens.

Als je een muis met een bal hebt zal er ook wel een vuiltje binneninzitten. Balletje eruithalen en beetje schoonmaken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 08:11
WolterB
WolterB is offline
Heb je een muis zonder balletje en gebruik je een muismat met een niet-effen ondergrond, dan kan het daar ook aan liggen
Oud 29-06-2010, 14:33
kim berge
kim berge is offline
de muis heeft een laser en de ondergrond is vlak net zo als de muismat en de lens is schoon er lijken wel krasjes op te zitten mischien is dat het of hij zit niet goed aan gesloten duik even achter mijn pc

Laatst gewijzigd op 29-06-2010 om 14:38. Reden: was wat vergeten
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 14:39
kim berge
kim berge is offline
hij zit goed dus dat is het niet
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 18:59
kim berge
kim berge is offline
mijn pa gaat als het goed is mijn muis slopen schoon maken en weer maken
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 15:37
kim berge
kim berge is offline
de muis is schoon dus dat was het niet en als ik een pu/2 muis aan sluit doet ie het niet terwijl de het wel gewoon zou moeten doen of hebben mijn muis en pc last van deze onmenselijke warmte nee kan niet hij stond eerst op zolder dus dat is het niet hij staat nu in een veel koelere ruimte
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 18:01
jacobdb
jacobdb is offline
misschien dat de usb connector kapot is, of verkeerde driver/
Oud 04-07-2010, 13:12
jeroenb15
jeroenb15 is offline
misschien heeft de muis zijn beste tijd gehad, hij is niet draadloos, als ie dat wel wat had het nog ana de batterijen kunnen liggen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 19:58
Verwijderd
Wat voor ondergrond gebruik je? Probeer eens een velletje papier.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 15:02
jacobdb
jacobdb is offline
idd. glas werkt iig niet. probeer een zwart iets. of koop gewoon een muismatje van 40 cent
Oud 10-07-2010, 12:10
kim berge
kim berge is offline
muis is officieel in de computerhemel belandt heb nu een muis met een zeer irritant balletje en die pu/2 muis deet het eerst wel maar mijn pa heeft met mijn software zitten kloten dus van daar ik heb een houten bureau dus

Laatst gewijzigd op 10-07-2010 om 12:11. Reden: moest wat aanpassen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 16:34
kim berge
kim berge is offline
ik heb nu een pu/2 muis met bal werkt niet fijn de muis piept nu
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 23:10
WolterB
WolterB is offline
Je bedoelt vast een ps/2 muis?

En als je dat irritant vindt, koop je voor een paar euro een USB-muis bij een willekeurige pc-boer/elektronica-zaak.
Oud 11-07-2010, 23:59
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
idd. glas werkt iig niet
Hoe kom je daarbij? Ik zit nu anders gewoon op glas te muizen hoor.
Oud 12-07-2010, 13:24
jacobdb
jacobdb is offline
met een laser muis op glas werkt bij de meeste muizen onnauwkeurig, omdat of het glas het licht wegbuigt, of dat het diffuus terugkaats. ik weet niet hoe het nu zit met muizen, maar een jaar of 4 geleden was dat nog zo. ik denk niet dat ze er al een oplossing voor hebben.
Oud 12-07-2010, 15:33
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
met een laser muis op glas werkt bij de meeste muizen onnauwkeurig, omdat of het glas het licht wegbuigt, of dat het diffuus terugkaats. ik weet niet hoe het nu zit met muizen, maar een jaar of 4 geleden was dat nog zo. ik denk niet dat ze er al een oplossing voor hebben.
Logitech heeft er wel al een jaar een oplossing voor: darkfield. En ik geloof dat er ook andere fabrikanten al een tijd oplossingen voor hebben.
Oud 12-07-2010, 15:59
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Een jaar of 4 geleden was er nog niet veel laser, toen was bijna alles nog optisch. Ik gebruik zelf een optische muis op een glazen ondergrond wat totaal geen problemen geeft. Lasermuizen (dus zonder zo'n lampje aan de onderkant) hebben er inderdaad wel problemen mee, ook zijn ze slecht om hoge acceleraties te verwerken en dus niet echt prettig bij het gamen.
Oud 13-07-2010, 14:21
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Een jaar of 4 geleden was er nog niet veel laser, toen was bijna alles nog optisch. Ik gebruik zelf een optische muis op een glazen ondergrond wat totaal geen problemen geeft. Lasermuizen (dus zonder zo'n lampje aan de onderkant) hebben er inderdaad wel problemen mee, ook zijn ze slecht om hoge acceleraties te verwerken en dus niet echt prettig bij het gamen.
Laser vs optisch is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur. Mijn G5 kan ik overal op gebruiken, terwijl optische muizen de neiging hebben om op hout/fineer alle kanten op te schieten.

Overigens vind je voor laser gaming mouse nog steeds meer dan twee keer zoveel resultaten in google.
Oud 13-07-2010, 14:31
Juicyfuz
Juicyfuz is offline
ik gooi er dan altijd mee
of als je balletje er in hebt zitten even zo er uit halen
dan doet ie het weer puurfect
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 15:49
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Laser vs optisch is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur. Mijn G5 kan ik overal op gebruiken, terwijl optische muizen de neiging hebben om op hout/fineer alle kanten op te schieten.

Overigens vind je voor laser gaming mouse nog steeds meer dan twee keer zoveel resultaten in google.
Optisch werkt prima op hout/fineer hoor, het enige wat ik tegen ben gekomen dat hij niet kan lezen is een spiegel. Laser is verder puur marketing wat gaming betreft want op dat punt zijn optische muizen onovertroffen. Hier een vergelijking waar jouw G5 ook bij staat, bepaald niet op de hoogste positie:

Oud 13-07-2010, 17:24
M@rco
M@rco is offline
Misschien ook wel interessant om te weten wat er nou precies gemeten wordt, want dit zegt zo natuurlijk vrij weinig
Oud 13-07-2010, 20:12
MiBe
MiBe is offline
Staat erbij
Perfect Control en Malfunction Speed in meters per seconde.
Oud 13-07-2010, 20:37
M@rco
M@rco is offline
Ja, maar wat zijn dat voor dingen?
Oud 13-07-2010, 21:37
jacobdb
jacobdb is offline
ik denkt dat het met het interval per "ping" van de laster is ??
Oud 15-07-2010, 02:15
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Veel van de muizen die hoger staan hebben een grotere afwijking tussen de twee waarden, daarnaast weet ik uit de grafiek nog niet welke waarde de x-as vertegenwoordigt, noch wat je eigenlijk zal merken als je een spelletje zit te spelen achter je computer.

Daarnaast vind ik persoonlijk vorm, gewicht en instellingen van mijn muis belangrijker dan de precisiewaardes, ik ga ook geen DSLR body uitzoeken op het aantal MP, maar liever op bruikbaarheid, dat zegt een stuk meer.
Oud 17-07-2010, 02:14
MiBe
MiBe is offline
In principe gaat het om de groene waarde, gezien dat het punt is waarop je muis nog volledig naar behoren functioneert. Dat merk je wel degelijk als je een spel speelt. Vooral mensen met een lage sensitivity (ik bijvoorbeeld) hebben problemen met lasermuizen, door de slechte trackingspeed kunnen deze muizen snelle bewegingen niet goed verwerken, optische muizen kunnen dit al veel beter.

Verder zoek je een muis uiteraard niet alleen uit op sensor, de vorm is ook belangrijk, maar dat is weer een heel ander verhaal en uiteraard volledig persoonlijk.
Oud 18-07-2010, 21:42
MiBe
MiBe is offline
G9 faalt op glas bij snelle bewegingen. Een muis als de Razer Deathadder doet dat veel beter.
Oud 28-07-2010, 11:03
Verwijderd
als het een muis is met usb aansluiting gewoon ff opnieuw erin doen.
het kan ook zo zijn dat de kabel door de war is met andere kabels en daardoor steeds in dezelfde hoek geduwd word
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 11:00
YouTech
YouTech is offline
Ik snap het geloof ik niet helemaal... als je een dure gaming muis koopt ... waarom zou je dan op glas gaan muizen? dan koop je er toch sowieso een icepad bij? Mijn G9 + razer pro pad white is echt een top combo jammer dat de G9 niet is opgenomen in het lijstje
Reageren

Regels voor berichten