Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2010, 18:03
hulpje
hulpje is offline
Hoi iedereen ik heb een groot probleem!!

Ik ben onlangs voor de 2e x uitgeloot voor Geneeskunde,uit wanhoop heb ik dagen op internet gezocht naar een mogelijke manier om toch ooit arts te kunnen worden en nu lijk ik een zijweg te hebben gevonden.

de SUMMA in Utrecht is een geneeskunde studie die je kan doen als je je bachelor BMW hebt behaald.

Ook heb ik ergens gelezen dat je na je 3e jaar BMW op een manier kan instromen bij Geneeskunde oid??

Kan iemand mij hier meer over vertellen en melden welke voorwaarden er allemaal aan deze zaken hangen.

Het is nu 29 juli en ik moet echt haast maken met het vinden van een studie waaraan ik kan beginnen, en momenteel wijst alles erop dat BMW de juiste start is voor mijn studieweg op dit moment.

Het maakt mij echt niet uit hoe ik er kan komen, als ik maar uiteindelijk geneeskunde kan gaan studeren. AL duurt het 30 jaar!

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2010, 19:12
Verwijderd
Je kunt het inderdaad via de zij-instroom proberen. SUMMA in Utrecht is een optie, verder is er ook de A-KO in Maastricht en de ZIG in Groningen. Je moet er wel rekening mee houden dat al deze master-opleidingen een vrij strenge selectie hebben en dat het dus allerminst gegarandeerd is dat je daar binnen komt. Als je eenmaal een bachelor BMW binnen hebt (of een ander soort biologische opleiding kan ook) kun je het proberen, als je hard studeert voor de toelatingstoetsen heb je natuurlijk kans.

Een andere mogelijkheid is om naar Belgie te gaan. Daar ben je dit jaar ook te laat voor, maar volgend jaar zou kunnen. In Belgie doen ze niet aan lotingen, maar moet je ook studeren voor toelatingstoetsen (wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie, en een algemene "artsen-toets", als ik het me goed herinner). Geneeskunde is daar wel een jaartje langer dan in Nederland, en je zult daar intensiever met de achtergronden (celbiologie etc.) bezig zijn. Ik geloof dat zo'n 30 - 40% van de Nederlanders die de Belgische toets probeert jaarlijks wordt toegelaten.

Kijk anders eens op www.ikwildokterworden.nl , helemaal rechts staan opties voor "uitgeloot, wat nu?"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten