Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt het inderdaad via de zij-instroom proberen. SUMMA in Utrecht is een optie, verder is er ook de A-KO in Maastricht en de ZIG in Groningen. Je moet er wel rekening mee houden dat al deze master-opleidingen een vrij strenge selectie hebben en dat het dus allerminst gegarandeerd is dat je daar binnen komt. Als je eenmaal een bachelor BMW binnen hebt (of een ander soort biologische opleiding kan ook) kun je het proberen, als je hard studeert voor de toelatingstoetsen heb je natuurlijk kans.
Een andere mogelijkheid is om naar Belgie te gaan. Daar ben je dit jaar ook te laat voor, maar volgend jaar zou kunnen. In Belgie doen ze niet aan lotingen, maar moet je ook studeren voor toelatingstoetsen (wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie, en een algemene "artsen-toets", als ik het me goed herinner). Geneeskunde is daar wel een jaartje langer dan in Nederland, en je zult daar intensiever met de achtergronden (celbiologie etc.) bezig zijn. Ik geloof dat zo'n 30 - 40% van de Nederlanders die de Belgische toets probeert jaarlijks wordt toegelaten. Kijk anders eens op www.ikwildokterworden.nl , helemaal rechts staan opties voor "uitgeloot, wat nu?" |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
studie evenementen organiseren mercii | 5 | 19-06-2012 12:37 | |
Studeren |
Zeer veel moeite met het vinden van de juiste studie Gambino92 | 7 | 23-05-2012 14:27 | |
Studeren |
Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze? Cas Kramers | 1 | 08-03-2012 07:08 | |
Studeren |
Is Criminologie de juiste studie voor mij? Mirtheee | 2 | 16-01-2012 20:56 | |
Studeren |
jouw studie! julia# | 13 | 29-12-2009 11:57 | |
Algemene schoolzaken |
In januari beginnen met een studie? Cartman88 | 2 | 04-08-2008 19:48 |