Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2008, 15:47
Cartman88
Cartman88 is offline
Ik heb weleens van iemand gehoord dat je in januari met een studie kon beginnen in plaats van september. Weet iemand hier misschien meer over? Ik ben namelijk net ingeloot bij de studie Nederlands Recht bij de Erasmus Universitieit Rotterdam, maar ik twijfel nog of het wel de juiste studie voor me is. En het zou dus heel erg zonde zijn om na een korte periode te stoppen met een studie en dus de rest van het jaar niet te studeren. Het zou dus wel heel erg handig zijn als je ook in januari met een studie kon beginnen.
Weet iemand misschien meer over deze mogelijkheid? Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 04-08-2008, 18:40
Cartman88
Cartman88 is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Nou ja ik ben een keer gezakt voor het eindexamen en dat vonden mijn ouders al niet zo leuk. Ik ben nu 19 jaar en als ik nu een jaartje 'verpest' bij mijn studie zullen ze weer niet zo blij zijn haha. Vandaar dat ik nu meteen een goede keuze wil maken, ook voor mezelf natuurlijk, want ik wil graag snel klaar zijn met studeren.
Oud 04-08-2008, 19:48
Verwijderd
Je hebt neem ik aan weloverwogen je keuze gemaakt. Als rechten het absoluut niet is en je hebt al iets anders in je hoofd wat opzich ook wel kan dan moet je even kijken waar je dat kan doen. Stel het is na 4 weken niets: dan switch je naar een andere studie (overleg met studieadviseur enzo) soms hebben ze daarvoor mogelijkheden binnen dezelfde universiteit; dat het gemakkelijker gaat en je sommige vakken niet hoeft. Na een week of 4-5 had ik een redelijk beeld van de verwachting die ik moest hebben van het eerste jaar qua onderwijs en kon ik voor mezelf het beeld scheppen of ik dit een jaar lang vol ging houden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten