Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2010, 15:11
mn*
mn* is offline
hee iedereen,
ik heb even een advies nodig.
ik draag momenteel een bril en binnenkort is er een bijzondere gelegenheid waarbij ik graag lenzen wil dragen. Maar alleen speciaal voor 1 of 2 dagen. Weten jullie misschien welke lenzen(pakket?) ik het best kan nemen? Of moet ik hiervoor bij een opticien zijn?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 18:16
Verwijderd
Ik denk dat je het beste bij een opticien langs kan gaan, die hebben ook lenzen voor 1 dag en kunnen je het beste aanraden wat goed is.. Maar volgens mij heb je tegenwoordig in sommige winkels als kruidvat of hema ook goedkope daglenzen? Die zullen alleen kwalitatief wat minder zijn denk ik..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 22:00
HandDoek
HandDoek is offline
Niet bij de kruidvat ofzo kopen.. Die laten geen zuurstof door wat erg slecht is voor je ogen.. (Spreek uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 14:25
moyra
moyra is offline
Ga gewoon naar de opticien,dat zal het beste zijn
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 16:38
Verwijderd
En je kunt ook beter een paar dagen voor die gelegenheid al beginnen met lenzen, anders heb je na een paar uurtjes al last van je ogen en heb je dus niets aan je lenzen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 16:44
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
bij de HEMA verkopen ze ook gewoon lenzen, hoor. Dat gaat tot -3/+3 ofzo dacht ik. Nadeel is dat je ze dus niet tot de kwart precies krijgt, voordeel is dat ze wat goedkoper zijn. Nog een nadeel is dat ze waarschijnlijk niet echt ideaal zitten.
Maar wat Andijvie zegt is ook waar. Je ogen moeten aan lenzen wennen en dan kan je beter maandlenzen nemen bij een opticien en dan iets eerder beginnen.
Oud 03-08-2010, 17:21
mn*
mn* is offline
bedankt allemaal!
ik denk da ik deze week naar de opticien ga..
maar enig idee hoeveel zo'n maandlenzen kosten? en worden ze vergoed door de verzekering?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 21:13
Verwijderd
Ik krijg bij mijn lenzen iets van 10 of 20% korting, maar dat ligt er ook aan bij welke zorgverzekeraar je zit..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 10:42
Verwijderd
Citaat:
bij de HEMA verkopen ze ook gewoon lenzen, hoor. Dat gaat tot -3/+3 ofzo dacht ik. Nadeel is dat je ze dus niet tot de kwart precies krijgt, voordeel is dat ze wat goedkoper zijn. Nog een nadeel is dat ze waarschijnlijk niet echt ideaal zitten.
Maar wat Andijvie zegt is ook waar. Je ogen moeten aan lenzen wennen en dan kan je beter maandlenzen nemen bij een opticien en dan iets eerder beginnen.
Ik vraag me af of dat slim is, want stel dat je een cilinderafwijking of prisma oid. hebt, dan heb je denk ik niet zoveel aan kant en klare lenzen bij de hema of het kruidvat. Maar ik heb een bril en geen ervaring met lenzen, dus ik weet het ook niet. Ik zou in ieder geval naar de optiecien gaan en vragen naar wat mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 11:54
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik vraag me af of dat slim is, want stel dat je een cilinderafwijking of prisma oid. hebt, dan heb je denk ik niet zoveel aan kant en klare lenzen bij de hema of het kruidvat. Maar ik heb een bril en geen ervaring met lenzen, dus ik weet het ook niet. Ik zou in ieder geval naar de optiecien gaan en vragen naar wat mogelijk is.
Mja, maar aangezien TS aangeeft dat het maar voor één evenement is, vraag ik me af of het nodig is dat de lenzen perfect kloppen met de ogen. een kwartje cilinder hoeft dan ook niet uit te maken.
Oud 06-08-2010, 14:50
Volk
Volk is offline
Ik zou bij je opticien langs gaan. Lenzen van de Kruidvat of Hema raad ik je af. Uit ervaring kan ik je vertellen dat die niet comfortabel zijn en dat je ogen er sneller van geïrriteerd raken. Ik neem aan dat je niet heel de dag met rooie ogen rond wil lopen of met tranende ogen omdat ze o.a niet genoeg zuurstof doorlaten. Het is wel handig als je lenzen goed aangemeten zijn, anders heb je de kans dat je na een tijdje flinke hoofdpijn krijgt omdat je ogen oververmoeid raken als je niet de juiste sterkte en cilinder hebt. Daarbij wijkt de sterkte van je lenzen af van de sterkte van je bril. Dus dan weet je niet eens welke sterkte lenzen je moet hebben. Bij de opticien zullen ze je ook uitleg geven en helpen met het in- en uitdoen.

Ik zou voor daglenzen gaan als je ze toch niet vaker gaat gebruiken. Misschien heb je er dan een paar over maar die kan je dan bewaren voor een andere keer dat je graag lenzen in wilt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten