Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 12:05
piepkuiken
piepkuiken is offline
heeey
ik zie redelijk slecht (-2.5 bij ieder oog)
maar ik heb contactlenzen ma het is mij dus nog nooit gelukt die dingen in mijn ogen te krijgen , heeft er alsjeblieft iemand tips voor mij???????????

xxxx
wanhopigpiepkuiken
__________________
have fun overal en altijd
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:07
Verwijderd
Ga langs je opticien en laat het je (nog een keer) uitleggen.

Harde lenzen zijn btw makkelijker in te doen dan zachte: misschien eventueel een optie als het je echt niet lukt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:08
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
uhm geen make up op je ogen hebben iig

niet bang zijn om ze in te doen, t doet geen pijn

oog goed openhouden, met je vinger bovenste ooglid wat omhoog houden, lens op wijsvinger van je andere hand (zorgen dat de lens goed vochtig is) en er gewoon zegmaar 'opleggen' of uhm 'opplakken'

toen je bij de opticien lenzen kocht oid, kreeg je toen geen hulp met inbrengen?
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:09
piepkuiken
piepkuiken is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
uhm geen make up op je ogen hebben iig

niet bang zijn om ze in te doen, t doet geen pijn

oog goed openhouden, met je vinger bovenste ooglid wat omhoog houden, lens op wijsvinger van je andere hand (zorgen dat de lens goed vochtig is) en er gewoon zegmaar 'opleggen' of uhm 'opplakken'

toen je bij de opticien lenzen kocht oid, kreeg je toen geen hulp met inbrengen?
jawel maar ik snapte er niets van
__________________
have fun overal en altijd
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:16
Verwijderd
Ik kreeg m'n lenzen pas mee toen ik ze (eindelijk...) in had gekregen? Wat heb je er anders aan

maar idd je ogen goed open houden enzo. Gewoon blijven proberen, ook al duurt 't een uur

en in de spiegel kijken als je dat nog niet deed
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
jawel maar ik snapte er niets van
Dan had je dat tegen degene moeten
zeggen die je t uitlegde.

Maar goed, wat lukt er precies niet dan..
Als je het op de manier die -=[ruelF]=- schreef
doet, valt er weinig niet te snappen imo.
Handen goed schoonmaken,
lens vochtig maken, ooglid met je middelvinger
open houden, lens erin met je wijsvinger,
even openhouden, tamtam, hij zit erin.
(oog ff openhouden hoeft niet persé btw,
dat moest ik wel, anders schoot mn lens
gelijk naar de andere kant van mn oog. :\ )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:21
piepkuiken
piepkuiken is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Dan had je dat tegen degene moeten
zeggen die je t uitlegde.

Maar goed, wat lukt er precies niet dan..
Als je het op de manier die -=[ruelF]=- schreef
doet, valt er weinig niet te snappen imo.
Handen goed schoonmaken,
lens vochtig maken, ooglid met je middelvinger
open houden, lens erin met je wijsvinger,
even openhouden, tamtam, hij zit erin.
(oog ff openhouden hoeft niet persé btw,
dat moest ik wel, anders schoot mn lens
gelijk naar de andere kant van mn oog. :\ )
alles lukt behalve het deel tamtam hij zit erin
__________________
have fun overal en altijd
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:22
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
Ik kreeg m'n lenzen pas mee toen ik ze (eindelijk...) in had gekregen? Wat heb je er anders aan
idd ik ook, beetje nutteloos anders

kzou nog maar ff terug gaan, desnoods duurt het een uur, als t maar lukt joh dr is nix moeilijks aan dus moet wel lukken
als je t maar niet eng vind, vriendin van mij vond t eng en heeft er uren mee zitten klooien en ze toen maar niet genomen
bij mij was t ff klooien, maar als je t niet eng vind, moet je gewoon ff het handigheidje onder de knie krijgen
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:23
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
alles lukt behalve het deel tamtam hij zit erin

Wat gaat er precies fout dan.. ?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:25
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
piepkuiken schreef:
alles lukt behalve het deel tamtam hij zit erin
wat gebeurde er dan wel?
t waren zachte lenzen neem ik aan?

klapte de lens weer dubbel op je vinger..of wilde de lens niet op je oog 'plakken'?

je hebt m wel goed op je vinger liggen he..
t moet een soort kommetje zijn en niet een soort bordje met rare randjes (moeilijk te beschrijven ) want dan zit ie verkeerdom.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:28
Verwijderd
Ik kreeg ze heel snel in, ze vielen er alleen ook heel snel weer uit...

Je moet er ook opletten dat ie goed zit als je hem in wilt doen, dus dat je hem niet 'binnenstebuiten' hebt, zeg maar, dan is het ook een stuk lastiger om hem goed in te krijgen. Wat -=[ruelF]=- dus ook zegt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:43
Verwijderd
je moet ook is kijken of de vloeistof goed is..

khb r ook heel vaak problemen mee maar dan is of de vloeistof te oud of de lens te oud of een haar erin of een barstje of hij zit dubbel idd of niet schoongewreven of.. uh.. tsjah
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:00
Verwijderd
ik heb moeten oefenen met een druppel water, anders kreeg ik ze sowieso niet mee. Dus thuis driftig aan de slag gegaan en nu isse zo simpel he.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:23
Verwijderd
Ik had zo mn eigen techniek ontwikkeld om ze in te doen, omdat ik altijd in mn oog prikte

Sowieso voor de spiegel inderdaad, en dan draai ik mn ogen naar links als ik in mn rechteroog de lens doe, en 'plak' em dus op het witte stuk oogbol, soms moek ff aandrukken zodat er geen lucht onder zit En dan knipper ik en zit ie op zn plek..

Mja, het zal wel helemaal fout zijn maar het werkt al jaren


Je lens moet ook weer niet te nat zijn want dan blijft ie misschien aan je vinger plakken en zuigt zich niet aan je oog vast, dus ms moet je het met iets minder vloeistof proberen, dat ie mooi bol is.. en dan naar je oog, en dan zou hij zich vanzelf vast moeten zuigen als een soort zuignapje...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Gewoon blíjven oefenen tot het lukt... toen ik m'n lenzen net had kon ik er ook geen ruk van, maar dat komt heus wel goed...

Gewoon die lens op je vinger doen, oog openhouden, lens erin en oog weer dicht. In het begin zal je wel veel met je oog knipperen waardoor je die lens er niet in krijgt, maar als je een poosje oefent wordt dat vanzelf minder.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:54
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
ik krijg vrijdag mijn lenzen...hopelijk krijg ik ze der in
xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 10:48
Verwijderd
Misschien heb je een verkerde bolling van de lens, dan is je oog zeg maar boller dan je lens (of andersom) en dan willen ze ook niet blijven zitten.
Je opticien kan meten welke bolling je ogen hebben, en je zo de goede lenzen geven
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 11:06
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
In het begin gewoon héél veel oefenen, ik deed er de eerste keer een uur over . . . maar het went heel snel . . . dus t komt wel goed
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:41
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Leonoor zegt:

Ga langs je opticien en laat het je (nog een keer) uitleggen.

Harde lenzen zijn btw makkelijker in te doen dan zachte: misschien eventueel een optie als het je echt niet lukt.
ja je kunt ze misschien makkelijker indoen maar is niet aan te raden voor beginners.

het is eigenlijk heel simpel. zorg dat je de goede kant boven hebt (moeilijkste gedeelte) en dan je ogen met je vingers openhouden. allebei de oogleden. je kijkt naar de lens op je vinger en dan kom je met je vinger steeds dichterbij dan gaat hij precies goed. en dan hoort hij vast te zitten.


maar je kunt ook beter langs de opticien gaan misschien nog een keer proberen.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 21:32
piepkuiken
piepkuiken is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
ja je kunt ze misschien makkelijker indoen maar is niet aan te raden voor beginners.

het is eigenlijk heel simpel. zorg dat je de goede kant boven hebt (moeilijkste gedeelte) en dan je ogen met je vingers openhouden. allebei de oogleden. je kijkt naar de lens op je vinger en dan kom je met je vinger steeds dichterbij dan gaat hij precies goed. en dan hoort hij vast te zitten.


maar je kunt ook beter langs de opticien gaan misschien nog een keer proberen.

hoeveel kosten harde lenzen???en is dat dan ook voor een maand of voor langer?
__________________
have fun overal en altijd
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 01:36
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Nee, harde lenzen is helemaal niet nodig. Door proberen, dat is nodig. Ik kreeg m'n lenzen eerst ook niet makkelijk in, maar k heb gewoon doorgeprobeert, en ze er de eerste keren gewoon in 1x erin gedaan, zonder aarzelen eerst dus. Zodra ze er in zitten is er niks meer aan de hand.

Maargoed, zorg er in ieder geval voor dat je lens goed nat is! Gewoon je lens ff op je wijsvinger leggen, en dan 2 of 3 druppeltjes lensvloeistof erin laten druppelen. En dan indoen. Ten eerste wordt de lens er zachter van, en ten tweede "plopt" de lens op het oog door de vloeistof als je hem dicht bij je oog houdt, en krijg je hem dus makkelijker in

Gewoon blijven proberen.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:48
Tourniquet-
Avatar van Tourniquet-
Tourniquet- is offline
je kan ook vragen of de opticien em eff der eerst in wil doen.. hoewel ik vond het wel veeel enger juist toen die vent em in me oog probeerde te proppen.. je kan ook eerst oefenen met een beetje natte vinger en dan telkens op je oog met die vinger net zolang tot je het helemaa niet meer eng vind om je oog aan te raken en dat je gewend ben aan het 'natte' gevoel in je oog..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:32
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
ik heb ze der vandaag eindelijk ZELF ingekregen maar nu heb ik wel een probleempje krijg ze der niet meer uit
iemand tips?
xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:09
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
*SISTAH* schreef:
je kan ook vragen of de opticien em eff der eerst in wil doen.. hoewel ik vond het wel veeel enger juist toen die vent em in me oog probeerde te proppen.. je kan ook eerst oefenen met een beetje natte vinger en dan telkens op je oog met die vinger net zolang tot je het helemaa niet meer eng vind om je oog aan te raken en dat je gewend ben aan het 'natte' gevoel in je oog..
das nog makkelijker dan in doen.
zorgen dat je nagels niet te lang zijn (is wat lastiger) en gewoon een soort samenknijpende beweging maken en je lens er gewoon uit'plukken' met je duim en wijsvinger.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
piepkuiken schreef:
alles lukt behalve het deel tamtam hij zit erin
als het je wel lukt om de lens tegen je oog te houden, maar niet om hem erin te houden, dan knijp je waarshcijnlijk je ogen hard dicht nadat de lens erin zit... als de lens er in zit, nog even je oog open houden (je bovenwimpers tegen het stukje tussen je ogen en wenkbrauwen drukken, dan kunnen je ogen niet dicht) en heeel langzaam je oog dichtdoen, eventueel met duim en wijsvinger voorzichtig je ooglid over je oog tillen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
piepkuiken schreef:
hoeveel kosten harde lenzen???en is dat dan ook voor een maand of voor langer?
harde lenzen zijn ongeveer even duur als een bril en je doet er een paar jaar mee, als ze niet kapot gaan natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:51
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ik heb er ook problemen mee, ben 4x geweest tot nu toe, 4x hebben ze me het uitgelegd hoe het het makkelijkst gaat, ik heb ermee geoefend maar het is me na 4x nog steeds niet gelukt.

Maar ja ik ga het nog een 5x keer proberen, misschien ook nog een 6e maar ja het houdt een keer op natuurlijk met proberen en dat je tot de conclusie komt dat het gewoonweg niet lukt!!
Althans zo zie ik het.

Maar ja Veel succes!!!
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:58
feline
feline is offline
Citaat:
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ schreef:
ik heb ze der vandaag eindelijk ZELF ingekregen maar nu heb ik wel een probleempje krijg ze der niet meer uit
iemand tips?
xxx
Ems
Ik gebruik nog steeds een zuignapje die ik van de opticien heb gekregen, bevalt me het best.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Contactlenzen !
Mimuna
13 02-02-2012 19:13
Lifestyle Contactlenzen
Checker
13 05-11-2011 12:49
Lichaam & Gezondheid Make-up remover bij zachte contactlenzen
muisje1000
10 16-01-2006 14:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken contactlenzen
laufe
1 24-05-2004 17:34
Lichaam & Gezondheid Zachte Contactlenzen: Kwaliteit of Prijs?
metalgirl
20 19-04-2004 12:56
Lichaam & Gezondheid bril of lenzen?
CoveredEyes
53 27-06-2003 18:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.