Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2010, 18:19
.Daan
.Daan is offline
Beste mensen,

onlangs ben ik met een eigen bedrijft begonnen en daar wil ik nu een website bij hebben. Ik heb er alleen 0,00% verstand van. Kan iemand van jullie mij helpen. Als ik op internet ga zoeken zijn er zoveel opties. Ik wil in ieder geval een .nl domein en een optie dat ik bij de website een e-mail adres kan maken.

Iemand die er wel wat verstand van heeft?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2010, 20:36
Pimoes
Pimoes is offline
een van de makkelijkste manieren is om met html te werken: http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursu...noverzicht.php
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 20:56
freyk
freyk is offline
Je hebt verschillende dingen nodig om een site op te kunnen zetten:
Een plekje waar je al je bestanden voor de site kan plaatsen (host)
Een .nl adres naar dat plekje (domein) (maar dat kan de host ook voor je regelen, meestal inclusief een emailadres).

Als je dat hebt, dan is de vraag hoe geadvanceerd je site wil gaan maken.
Oud 11-08-2010, 21:01
Verwijderd
Heel basic, maar misschien genoeg : http://www.webs.com/
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 05:49
freyk
freyk is offline
Citaat:
Heel basic, maar misschien genoeg : http://www.webs.com/
Dat ziet er zeker niet professioneel uit, als je een bedrijfje begint.
Oud 12-08-2010, 08:11
Zazum
Zazum is offline
Hmm,
Voor de eerst keer, wordt het zeker een pruts site, dus je moet egt veel oefenen.
Zelf lijkt het mij proffesioneler als je met HTML en CSS gaat werken.
Voor cursusen kijk op google,
GL
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 09:57
DHRJ
DHRJ is offline
Wil je een forum op je website?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Dat ziet er zeker niet professioneel uit, als je een bedrijfje begint.
Websites als deze zijn toch wel vrij professioneel.
Voor 'tekstwebsites' is het heel handig, als je veel speciale effecten wilt niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 15:50
freyk
freyk is offline
Ik doel dan niet op het uiterlijk, maar op de adressering.
Want www.daansbv.nl staat velen malen beter dan daansbv.webs.nl.

En dan heb je ook nog eens de kans dat webs banners, popups en andere ongewilde zooi op je site plaatst
Oud 12-08-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik doel dan niet op het uiterlijk, maar op de adressering.
Want www.daansbv.nl staat velen malen beter dan daansbv.webs.nl.

En dan heb je ook nog eens de kans dat webs banners, popups en andere ongewilde zooi op je site plaatst
Adressering kan je zelf eventueel nog veranderen he (tegen betaling)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 08:38
Zazum
Zazum is offline
Je kan bij Webs betalen voor een domein, dan hebje geen reclmae, een domein naar keuze en hosting.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 17:57
DHRJ
DHRJ is offline
Citaat:
Je kan bij Webs betalen voor een domein, dan hebje geen reclmae, een domein naar keuze en hosting.
Of je neemt een goedkope webhosting en gebruikt joomla.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:11
Verwijderd
Host: one.com
maken van de site: joomla of wordpress
ideaal voor als je er niks van kent
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:40
Verwijderd
Het beste kan je een CMS systeem gebruiken. CMS staat voor content management systeem. Deze zijn bijna allemaal gratis te verkrijgen op het internet.

Joomla 1.5 is eigenlijk de beste keus. Deze installeer je op de webruimte.

Daarna ga je opzoek naar een geschikte template. (De vormgeving) Een template kan gratis zijn, maar er zijn ook professionele bedrijven die er een voor je maken op maat.

Deze installeer je ook op je website.

Daarna ga je componenten zoeken die je website afmaken. Denk hieraan een contact formulier, een Videopagina, een gastenboek etc.

Ik kan wel Joomla voor je installeren op je webruimte. Templates zijn er genoeg te vinden en componenten ook.

i.i.g succes, als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:52
jacobdb
jacobdb is offline
voor website ontwikkelen. leer html. in een week elke avond een 1 uurtje ofzo en je hebt het meeste al onder de knie.
met WYSIWYG editors krijg je vaak niet zo een schone code. waardoor je website weer dingen fout weergeeft ect.
Oud 26-08-2010, 17:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
voor website ontwikkelen. leer html..
maar er zijn mensen die daarvoor geen tijd voor hebben. die zijn met een cms beter af.
Oud 26-08-2010, 22:53
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
maar er zijn mensen die daarvoor geen tijd voor hebben. die zijn met een cms beter af.
dat klopt. heb de vraag een beetje verkeerd verstaan.
Oud 29-08-2010, 21:55
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Het beste kan je een CMS systeem gebruiken. CMS staat voor content management systeem. Deze zijn bijna allemaal gratis te verkrijgen op het internet.

Joomla 1.5 is eigenlijk de beste keus. Deze installeer je op de webruimte.

Daarna ga je opzoek naar een geschikte template. (De vormgeving) Een template kan gratis zijn, maar er zijn ook professionele bedrijven die er een voor je maken op maat.

Deze installeer je ook op je website.

Daarna ga je componenten zoeken die je website afmaken. Denk hieraan een contact formulier, een Videopagina, een gastenboek etc.

Ik kan wel Joomla voor je installeren op je webruimte. Templates zijn er genoeg te vinden en componenten ook.

i.i.g succes, als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
Joomla de beste keus zou ik niet zo direct durven zeggen (ik heb zelf indertijd nog een Joomla-site opgezet op een server die ik mee beheerde), maar echt tevreden was ik er uiteindelijk niet van. Joomla en Mambo configureren is een echte hel in mijn ogen; er zijn zo veel opties die ingesteld moeten worden dat je het moeilijk echt goed geconfigureerd krijgt. Ook is de opmaak-engine niet echt het properste wat er bestaat (HTML met hopen tabellen, zeer frustrerend als je dingen wilt gaan aanpassen). Het voordeel aan Joomla aan de andere kant is wel honderden plugins voor bestaan (maar dat wilt ook zeggen dat je voor sommige dingen lang moet zoeken achter een plugin die exact doet wat jij wilt zonder veel problemen).

Er bestaan genoeg andere CMS-systemen die misschien meer op je noden zijn afgesteld. Meestal heb je enkel PHP en MySQL om mee te spelen op je webruimte; maar dat hangt natuurlijk van de provider af. Wat tegenwoordig meer en meer gebruikt wordt, zeker als het veel draait om kennis doorgeven is een soort wiki opzetten die je als site gebruikt (en wel bewerkbaar door jezelf en je medewerkers maar niet door iemand anders).

Als je genoeg hebt aan een statische website, zou ik aanraden om met DreamWeaver aan de slag te gaan. Dat is WYSIWYG enerzijds, maar je kan er ook templates mee maken die ervoor zorgen dat je eenmaal dat die template gemaakt is, je enkel je echte content nog kan bewerken en op een consistente manier items kan toevoegen. Dus na het opzetten is dat voor leken ook nog bruikbaar. En je zit meestal aan goedkopere tarieven vast als je geen PHP/MySQL in je webspace nodig hebt. Aan de andere kant is een statische site minder geschikt om vaak updates mee te doen, of veel interactie tussen klant en jezelf op te bouwen (forum, wiki, ... vereisen allemaal dat je een dynamische site hebt).
Oud 31-08-2010, 00:27
Verwijderd
Je hebt inderdaad gelijk dat in interface van Joomla Administratie eigenlijk ruk is.

Ik weet niet op de Topicstarter het nog nodig heeft, kijk anders op http://php.opensourcecms.com/. Op deze site kan je een CMS uitproberen. Heel handig om te kijken welk systeem bij je past.

Verder vind ik PHP-fusion ook wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 14:56
remy476
remy476 is offline
Met joomla heb ik ook eens een website gebouwd, en ik had er ook 0.00 verstand van. Is er niemand in je familie ofzo die je er een beetje bij kan helpen. Mijn broer had me geholpen en als k me er een beetje voor had ingezet kom k het nu ook. Maar ik ben alles weer vergeten.
Oud 01-09-2010, 15:09
freyk
freyk is offline
Ik ben nieuwsgierig hoe ver .Daan nu is.
Reageren

Regels voor berichten