Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2010, 14:21
Mandje002
Mandje002 is offline
Wat ik nu ga zeggen klinkt stom ik weet het maar ik heb een hekel aan schoolkamp. Nu moet ik een hele week op introductiekamp met iets van 900 andere studenten.

De introductie is niet verplicht en ik heb er al veel over nagedacht om niet te gaan. Want de dingen die we op kamp gaan doen, zijn juist dingen die echt totaal niets voor mij zijn. Maar ik ben bang dat als ik niet ga, ik niet zo snel vrienden meer zal maken omdat iedereen natuurlijk elkaar al kent van de intro.

Hebben jullie tips over wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2010, 15:08
I love stars
I love stars is offline
Ik heb geen enkele vrienden van mijn introductie kamp overgehouden. Alle vrienden die ik gemaakt heb, heb ik na het kamp gemaakt en de meeste daarvan zijn ook een of twee jaren eerder begonnen dan mij.

Bovendien als je er bij voorbaat al geen zin in hebt en het niks voor jou is, zul je dat ook uitstralen en zul je daardoor juist minder snel vrienden maken. Dus als je er echt extreem tegen op zit niet gaan .

Echter dit moet geen smoesje zijn voor heimwei of sociale angst. Zijn het een van die twee redenen waarom je liever niet gaat dan zou ik juist wel gaan, omdat je je daarover heen moet leren zetten.
Oud 29-08-2010, 16:46
Mandje002
Mandje002 is offline
Misschien kan ik dan maar beter niet gaan inderdaad.

Ik heb een half jaar alleen in het buitenland stage gelopen dus gelukkig heb ik geen last van heimwei of sociale angst. Het gaat me echt om het feit dat ik schoolkamp haat.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 08:06
Verwijderd
Het is wel handig om aan het begin van je studie al wat kennissen te hebben, om de eerste weken mee door te komen en zodat je vast wat namen weet. Vooral als je langzaam bent met contacten leggen. Maar als je daar juist vlot mee bent, kun je het kamp ook wel achterwege laten.
Is een deel van de introductie niet gewoon een rondleiding door school enzo? Want daar zou ik wél aan meedoen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 10:40
Mandje002
Mandje002 is offline
Citaat:
Is een deel van de introductie niet gewoon een rondleiding door school enzo? Want daar zou ik wél aan meedoen als ik jou was.
Nee het is alleen het introductiekamp. Maar volgende week heb ik wel een speciaal programma op een andere locatie om de opleiding wat beter te leren kennen. Dat is alleen met de gene die dezelfde opleiding als mij doen en niet met nog heel veel anderen.

Ik ben niet altijd even vlot in het maken van vrienden maar ik hoop dat ondanks dat ik niet meega, het alsnog goed komt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 14:48
Verwijderd
De kampen die ik ken waren niet verplicht en ook lang niet iedereen deed er aan mee; ben zelf ook niet gegaan en voelde me geen buitenbeentje ofzo, er waren altijd mensen die niet waren gegaan, of mensen die wel waren gegaan en het niet bijzonder hadden gevonden. Juist het feit dat ik 'nieuw' was voor sommigen was een reden tot aanspraak.

Maar de opleidingsintro heb ik wel gevolgd en dat was echt leuk, wat meer inhoudelijk, geen vage sport-en-spel dingen, maar wel ook gewoon gezellig samen lunchen enzo. Dat zou ik niet hebben willen missen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 21:23
Tink*
Tink* is offline
Als jouw eerste jaar zo groot is (je zegt 900 studenten) dan is de kans aanwezig dat je de mensen die je leert kennen tijdens de intro later weinig tegen zal komen in werkgroepen etc. dus dan is het nut van dat kamp ook enigszins minder. En je kan ook mensen leren kennen tijdens het programma op locatie of later.
Reageren

Regels voor berichten