Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2010, 21:04
Opinie
Opinie is offline
Dag allen,

ik ben een goede planner, dat weet ik van mezelf. Maar ik heb één probleem, ik kan mezelf er niet toe zetten om te gaan leren! Vaak is er te veel afleiding en dan gaat het niet. Zoals nu dus! Dus daarom wil ik jullie eigenlijk om tips vragen voor motivatie! Wat doe jij als je echt aan de bak moet maar totaal geen zin hebt?
Bedankt!
Lucas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2010, 21:18
Picidae
Picidae is offline
De afleiding uitzetten; computer uit TV uit, muziek in de oren en stampen. Vroeg opstaan werkt ook, s'ochtends leren gaat namelijk erg goed. Leuk wordt het nooit .
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 07:51
Verwijderd
Inderdaad afleiding uitzetten, zo is het makkelijk dat je tijdens het leren niet weer afgeleid wordt. Ook kun je tijden met jezelf afspreken wánneer je gaat leren. Doe dit dan ook echt anders werkt het natuurlijk helemaal niet.
Leer ook niet te lang achter elkaar en begin op tijd met leren. Zo hoef je kleinere stukjes te leren én blijft het beter in je hoofd hangen. Te lang leren gaat naar mijn idee ook niet goed, op een gegeven moment moet je toch echt even iets leuks gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 17:07
Verwijderd
je hebt ook van die pilletjes gewoon bij de action te halen, waardoor je jezelf beter gaat concentreren, dan ben je ook minder snel afgeleid enzo

en tussendoor elk half uur ofzo n pauze van 5 minuten nemen dat je met jezelf afspreek dat je dan ff op msn mag of chips eten ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 12:49
Verwijderd
Ik kon me sowieso niet concentreren thuis. Niets aan de hand verder, maar tv uitzetten hielp niet, want die was zo weer aangezet. Voor mijn examens heb ik toen eigenlijk gewoon standaard veel op school en de bibliotheek gezeten, waar studieruimtes waren. Op school was er in onze studiezaal iemand die zorgde dat het altijd stil was, en in een bibliotheek ís dat gewoon zo, en is het dus niet te doen om daar wat te gaan rondzwerven. Bovendien vond ik al die boeken ook niet zo afleidend.
Dus, zoek een plek op waar gewoon écht geen afleiding is, of waar je bijna gedwongen word om de afleiding te laten staan.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:29
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
je hebt ook van die pilletjes gewoon bij de action te halen, waardoor je jezelf beter gaat concentreren, dan ben je ook minder snel afgeleid enzo

Je kan beter goed nadenken wat je wilt gaan doen met de opleiding die je nu gaat doen (heb je een beroep in je hoofd wat je later graag wilt gaan doen?) houd dan in je achterhoofd dat als je niet leert je dat beroep niet gaat doen. Misschien zie je dan in dat leren er niet alleen is om je te pesten, maar dat het ervoor zorgt dat je juist die opleiding kan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 19:22
Associated
Associated is offline
Citaat:
De afleiding uitzetten; computer uit TV uit, muziek in de oren en stampen. Vroeg opstaan werkt ook, s'ochtends leren gaat namelijk erg goed. Leuk wordt het nooit .
Mijn record vroeg opstaan voor een SO: 04:00 s'Ochtends. Mijn ouders vinden het niet goed, maar ik doe ut gewoon stiekem.

Oja het cijfer was een 5,5 (was ik best blij mee ik stond namelijk een 3,2 gemmideld)
Maar een week later hetzelfde SO'tje en een vette 8!
Oud 30-09-2010, 19:25
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Mijn record vroeg opstaan voor een SO: 04:00 s'Ochtends. Mijn ouders vinden het niet goed, maar ik doe ut gewoon stiekem.

Oja het cijfer was een 5,5 (was ik best blij mee ik stond namelijk een 3,2 gemmideld)
Maar een week later hetzelfde SO'tje en een vette 8!

Ik heb het zelfs bij examens gedaan
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 19:46
Opinie
Opinie is offline
Bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 13:08
Verwijderd
Niet te vroeg opstaan, dan ben je nog te moe. Zorg ervoor dat je op tijd naar bed gaat, mijn motivatie om huiswerk te maken is altijd veel zwakker als ik moe ben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Niet te vroeg opstaan, dan ben je nog te moe. Zorg ervoor dat je op tijd naar bed gaat, mijn motivatie om huiswerk te maken is altijd veel zwakker als ik moe ben.
Mee eens. Oftewel: jezelf een goed slaapritme aanleren en dat in stand houden. Dan kun je je overdag ook beter concentreren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten