Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2008, 16:54
flyaway
flyaway is offline
Kun je jezelf goed aan het werk krijgen? Grijp je enthousiast de boeken met het idee dat het bijna voorbij is, of heb je het gevoel dat je al aan het eind van je Latijn bent en echt de motivatie niet meer kan opbrengen om te werken?
Hoe zorg je ervoor dat je toch weer gaat werken als dat niet lukt, of geef je het dan gewoon op?
Advertentie
Oud 30-03-2008, 17:45
Verwijderd
Ik ben van nature heel gedisciplineerd. Ik heb er zes jaar lang zo veel tijd in school gestoken dat ik het zonde van alle moeite vind om het in de laatste maanden te laten verwateren.
Ik heb niet zo veel zin om te werken en kan niet wachten tot het voorbij is. Maar ik geeft mezelf steeds een schop achter de kont en ga stug door.
Oud 30-03-2008, 18:20
tonio
tonio is offline
Niet echt gemotiveerd, maar ik heb geen zin om hierna nog een ''nutteloos'' jaartje te moeten doen, dus met dat idee krijg ik mijzelf wel zover om de boeken te pakken en te gaan leren.
Oud 30-03-2008, 18:35
Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Niet echt gemotiveerd, maar ik heb geen zin om hierna nog een ''nutteloos'' jaartje te moeten doen, dus met dat idee krijg ik mijzelf wel zover om de boeken te pakken en te gaan leren.
Dit dus
Oud 31-03-2008, 17:28
Tripp
Tripp is offline
Weetje wat een goed motivatie is. Als je ff geen zin meer heb, dan moet je maar denken aan: Nog 1x een goed cijfer halen en heb je het vak afgesloten. :-) Zo motieveerde ik mezelf wel als ik vorig jaar ff geen zin meer had. Het hielp echt.

Overgens doe ik dit jaar geen examen, ben namelijk al geslaagd.
(VMBO-T & HAVO)
Oud 31-03-2008, 17:50
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Mijn motivatie zijn familieleden/vrienden die allemaal een hoger opleidingsniveau hebben dan ik (doe zelf mavo). Dan denk ik gewoon ''ik móet gewoon beter presteren dan zij!''. En dan haal ik het wel.
Oud 31-03-2008, 19:45
Verwijderd
Pff, ik heb echt geen zin meer. Ik heb al havo-examen gedaan (doe nu vwo), dus het spannende is er ook wel een beetje af. Vorig jaar maakte ik me druk over cijfers enzo, maar nu wil ik alleen nog maar slagen.
Oud 10-04-2008, 11:55
annutju
annutju is offline
Ik heb soms echt geen motivatie meer over. Maar daar probeer ik echt tegen te vechten, want ik MOET en ZAL het halen. Hihi
Oud 11-04-2008, 22:17
EXBO
EXBO is offline
Ik ben echt heel slecht in mezelf motiveren. Ik kan het mezelf nog opbrengen om goed op te letten in de klas en mn huiswerk te doen in een tussenuur/kwt/non-klasikale les en ik doe ook goed mn best tijdens een toets. Thuis doe ik eigenlijk bijna niets meer. Na 6 jaar heb ik het helemaal gehad! Maar ach, zoals ik er voor sta ga ik slagen met een prima lijst, ik ga geen loting studie doen o.i.d dus ik vind het allemaal best .

Regels voor berichten