![]() |
|
![]() |
nou ik weet wel, als iemand dit zou proberen bij een meisje dat ik een beetje goed ken dan.... oejoejoej,
maar dat is wel erg lullig voor je, ik zou misschien liever naar een of ander steunpunt gaan ofzo, school lekt toch best vaak uit het ik het idee, en nja ik kan ook wel snappen dat je het er niet graag met je ouders over hebt. maar hoe erg die ruzie ook is, voor zoiets zetten je ouders toch wel effe die ruzie aan de kant lijkt mij? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien is het toch het beste om erover te praten. Zoiets lijkt me heel lastig om zelf te verwerken.
Neem een vriendin in vertrouwen en zeg wat er gebeurd is. Als je geen vriendin in vertrouwen wil nemen dan kan je denk ik naar een vertrouwenspersoon op school gaan, of ga naar de huisarts. Ik neem aan dat als je dit aan je ouders verteld dat ze je best willen helpen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
praten met je ouders is een goed of echt je beste vriendin omdat zulk nieuws vaak door de hele school gaat, en dan wordt het ook nog eens aangedikt. Ook al hebben jullie ruzie als je dit vertelt zullen ze dit zeker opzij zetten. En wat versta je onder bijna verkracht? Ik weet dat het heel moeilijk is om over te praten want ik heb dit ook meegemaakt, ben zelf jongen, maar ik heb een hele goede vriendin waar ik zowat alles mee praat en zij werd ook bijna verkracht. Het was meer aanranden maar geloof me hij heeft zijn verdiende loon gekregen, ik weet dat het niet meestal de goede oplossing is en ik adviseer je dit zeker niet aan maar ik heb wat foute vrienden opgetrommeld en we hebben hem flink te grazen genomen dusja. Maar dit zou ik niet zo snel doen. Praat er vooral over denk niet dat het een last voor ze is want anders blijf je met een opgekropt gevoel zitten. Als je het verteld zul je je meteen beter voelen
zo dat was ff een wall of text zoals ze dat noemen ![]() |
![]() |
|
Hoe weet je of hulp zoeken niet werkt? Heb je dat al eens geprobeerd? Zo ja, waar dan? En waarom werkte het toen niet? Er zijn verschillende soorten hulp die je kunt zoeken, dat is niet één vast iets. Daarbij verschilt het natuurlijk ook nog enorm bij wie je dan terecht komt. Verder denk ik dat als je ouders je niet geloven als je zoiets vertelt, ze echt iets heel erg fout doen als ouders. Dat, of je moet consequent tegen ze liegen, natuurlijk, maar daar ga ik voor het gemak even niet vanuit.
Ik zou zelf zeggen, vertel het ze toch. Zoiets is niet niks en niet iets waarvan het handig is om er in je eentje doorheen te moeten. Je ouders kunnen je daar ondanks alles vaak toch beter bij steunen. Sterkte in ieder geval. En oja, ik vind dit topic niet zo passend op Seksualiteit.
|
Als je bijna bent verkracht, klinkt het iig alsof je bent aangerand. Als je wat wil doen, kun je eens op deze site kijken:
http://www.hulpmix.nl/geweld/aanranding/adviezen Daar staan goede tips over wat je kunt doen, en er is een chat waarin ze je persoonlijk advies kunnen geven, terwijl jij anoniem blijft.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Psychologie |
friends? Verwijderd | 13 | 08-08-2010 23:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
zelfmoord egoïstisch??? Verwijderd | 96 | 14-04-2003 16:50 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Volkert van der G. TAFKAB | 233 | 13-08-2002 14:38 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |