Advertentie | |
|
![]() |
|
Heb je (of iemand die je kent) niet nog ergens een simpel slaapkamer tv'tje waar je dan een extra tuner voor kan huren? Dan kan je met die opnemen en tegelijk op je goede tv iets anders kijken
![]()
|||
Citaat:
Maar goed, ik zou dan dus een decoder moeten zoeken die inderdaad zelf de mogelijkheid heeft om te schakelen. En dan stel ik op de dvd recorder gewoon in dat hij de hele avond het digitale kanaal moet opnemen? Citaat:
![]() Maar ehh mijn ouders hebben aangeboden een keer een duur verjaardagscadeau te kopen omdat ze het zo sneu vinden, dus mogelijk wordt het toch een PVR-HD ![]() Al ben ik nog steeds aan het overwegen of bovenstaande optie ook nog iets is.
||
![]() |
Citaat:
edit: En als ik zo kijk zijn er eigenlijk geen SD PVR's meer. Misschien 2e hands een PVR zoeken? Humax is by the way beter dan samsung. Humax PVR's staan het toe om bijvoorbeeld bestanden naar je pc te kopieeren, samsung niet. |
![]() |
|
Is het geen (goedkopere) optie om een ander tv-abonnement te zoeken waarbij je programma's terug kan kijken zodat je ze zelf niet meer op hoeft te nemen? UPC heeft bijvoorbeeld zoiets.
||
Citaat:
|
Je kan wel kiezen alleen kan je in bepaalde postcodegebieden niet alles kiezen. Ik woon in Rotterdam, van oudsher UPC gebied maar heb nu Digitenne van KPN. Als ik het goed begrijp van de website van Tele 2 (die recent reclame maakte voor een vrije keuze van kabeltv) kan je geen andere tv-aanbieder kiezen voor kabeltv maar wel voor digitale tv (klopt in mijn situatie ook). Als je dan toch digitale tv krijgt van Caiway zou ik toch eens kijken bij bijvoorbeeld Tele 2, KPN en Ziggo of het echt niet kan.
||
Citaat:
En KPN digitenne heeft hier slecht bereik hoor ik van mijn omgeving en biedt daarnaast ook enkel digitaal aan. Dus dan heb ik exact hetzelfde probleem, alleen dan met een duurder pakket. En dat kan ik niet betalen.
|
Hmm voor de zekerheid toch nog eens checken.
Situatie: - TV met ingebouwde DVB-C ontvanger - DVD HDD recorder - Nog aan te schaffen goedkope decoder Als ik nou een splitter op de coax kabel zet en ik laat de ene coax kabel mijn tv in gaan en de andere coax kabel gaat de decoder in. De decoder wordt vervolgens aangesloten op de DVD HDD recorder. Uiteraard verbind ik ook mijn TV en DVD recorder met elkaar. Heb ik dan alles opgelost? Kan ik dan mijn dvd recorder (via de decoder) op een andere zender afstemmen als mijn televisie? En hoe zou het opnemen dan vergaan? Zou de dvd recorder de decoder dan kunnen aansturen over het wisselen van zenders? Of moet ik op mijn dvd recorder gewoon aangeven dat het digitale kanaal moet worden opgenomen en geef ik op de decoder aan wanneer deze van zender moet wisselen? (dus decoder met timer kopen?)
|
![]() |
|
![]() |
O wacht jij zit bij caiway natuurlijk, en niet bij ziggo!
Dan kan je inderdaad die manier die jij nu noemt gebruiken. Ziggo gebruikt wel dezelfde decoders, maar codeert het signaal wel, waardoor een gewone DVB-C decoder in een tv er niets mee kan tenzij deze CI+ heeft. Welke decoder (typenummer) wil je gebruiken om aan te sluiten op de HDD recorder? dan kijk ik wel ff hoe je die moet instellen enzo. |
![]() |
|
Mijn tv heeft ook een CI+ module. Hij is namelijk nog geen jaar oud en toen ik hem kocht heb ik gelijk maar gezorgd dat het met DVB-C en CI+ was, zodat ik op alles voorbereid was wat eventueel nog kon komen
![]() Als ik voor bovenstaande optie ga, dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor een Humax IR-Fox C. En als ik niet voor bovenstaande optie ga, dan koop ik een Humax ihdr-5050c. En de IR-Fox C zal ik dan alsnog moeten kopen voor mijn tv op de slaapkamer (die is zonder ingebouwde decoder), want echt goedkopere DVB-C oplossingen zijn er volgens mij niet echt die ook nog redelijke kwaliteit geven..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
LCD televisie kopen Balance | 45 | 28-12-2009 19:51 |