Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2010, 18:55
Balance
Balance is offline
Binnenkort stopt Caiway met het doorgeven van analoge televisie.
Ik baal daar flink van, want als ik het goed begrijp kan ik mijn harddiskrecorder nu wel weggooien. Ik neem veel programma's op en kijk tegelijkertijd een ander programma en dat gaat straks dus niet.

Ik heb gelezen over het aanschaffen van een PVR decoder, maar die krengen zijn tegen/over de 300 euro. Is er nog een alternatief?
Oud 27-08-2010, 19:48
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Weet je zeker dat je harddiskrecorder geen digitale tv ondersteund?
maarja anders heb je ook gewone harddiskrecorders die wel digitale tv ondersteunen. Weet alleen niet hoe duur die zijn. Mijn ouders hebben er 1 gekocht iets van 3 jaar geleden voor toen 300 euro, dus neem aan dat het goedkoper is nu
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 21:42
Balance
Balance is offline
Mijn harddiskrecorder ondersteunt misschien wel digitale tv, maar aangezien je maar 1 tuner hebt kan je dan tegelijk niet nog een ander programma kijken. Dus daar heb ik niks aan.

Maar ik ben bijvoorbeeld benieuwd of het mogelijk is om twee kabelkastjes op 1 tv aan te sluiten en aldoende 2 tuners te hebben. Of misschien iets anders waar ik nog niet aan gedacht heb..
Oud 27-08-2010, 22:05
TBSpatient
TBSpatient is offline
Heeft je HDD recorder een Scart ingang?

De meeste decoders bij Ziggo (zijn dezelfde als caiway) sturen hun signaal over twee scart uigangen uit. De tweede uitgang verbind je dan met de ingang van je recorder.

Ik gebruik zo al een tijdje een oude dvd-recorder, en dat werkt perfect

Wat wel waar is, is dat je niet meer twee programma's tegelijkertijd kunt kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 12:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat wel waar is, is dat je niet meer twee programma's tegelijkertijd kunt kijken.
Nogmaals, dat is dus waar het me om gaat..
Of er methodes zijn (behalve met een PVR) om een programma op te nemen en tegelijkertijd een ander programma te kijken.
Oud 29-08-2010, 17:04
TBSpatient
TBSpatient is offline
Nee die zijn er dan helaas niet
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 17:10
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Er zijn wel harddiskrecorders met 2 tuners.. of is dat hetzelfde als pvr?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 21:30
TBSpatient
TBSpatient is offline
Citaat:
Er zijn wel harddiskrecorders met 2 tuners.. of is dat hetzelfde als pvr?
Dat zijn volgens mij recorders met 2 analoge tuners . . .

Enkel een PVR zal kunnen wat jij wilt ben ik bang, of een gewone decoder bijkopen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 19:14
Balance
Balance is offline
Maar als ik een decoder bij koop, heb ik dan hetzelfde effect?

Want 2 decoders zijn wellicht nog wel goedkoper te verkrijgen dan 1 goede PVR met harde schijf.
Oud 31-08-2010, 15:53
TBSpatient
TBSpatient is offline
Citaat:
Maar als ik een decoder bij koop, heb ik dan hetzelfde effect?

Want 2 decoders zijn wellicht nog wel goedkoper te verkrijgen dan 1 goede PVR met harde schijf.
Met 2 decoders kun je een andere zender kijken, terwijl je opneemt inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 17:42
Balance
Balance is offline
Oh trouwens: ik heb een nogal nieuwe televisie en daar heb je zo'n DVB-C tuner ingebouwd zitten.
Verandert dit nog iets aan de hele zaak?
Oud 31-08-2010, 17:58
TBSpatient
TBSpatient is offline
Heeft ie ook CI+?
Laatste geval kan je (al weet ik niet uit mijn hoofd hoe) gewoon je signaal splitten. De ene naar de CI+/DVB-C ingang van de tv, de ander naar je huidige decoder en die dan weer op de HDD recorder. Je hebt in iedergeval maar 1 decoder nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 21:50
Balance
Balance is offline
Hmm dan heb je zeker wel een decoder nodig met een timer? Want dan stel je de dvd-recorder in op het digitale signaal en dan zorg je er met je decoder voor dat de zender steeds wisselt?
Oud 01-09-2010, 23:03
TBSpatient
TBSpatient is offline
Klopt, maar Humax heeft die gewoon geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:33
Balance
Balance is offline
Dat is dus een PVR en we hebben het nu over een gewone decoder die je combineert met een dvd recorder. En dan is de vraag of dat een werkbaar alternatief is voor het kopen van een PVR met hd.
Oud 03-09-2010, 11:38
TBSpatient
TBSpatient is offline
Nop, een PVR is een decoder met HDD ingebouwd, een gewone decoder kun je vaak ook zo instellen dat ie op tijdstip X naar zender Y gaat. Alleen het opnemen moet je dan doen met een losse recorder.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 12:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je (of iemand die je kent) niet nog ergens een simpel slaapkamer tv'tje waar je dan een extra tuner voor kan huren? Dan kan je met die opnemen en tegelijk op je goede tv iets anders kijken
Oud 03-09-2010, 14:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nop, een PVR is een decoder met HDD ingebouwd, een gewone decoder kun je vaak ook zo instellen dat ie op tijdstip X naar zender Y gaat. Alleen het opnemen moet je dan doen met een losse recorder.
Oh ik dacht dat Humax alleen PVR's heeft.

Maar goed, ik zou dan dus een decoder moeten zoeken die inderdaad zelf de mogelijkheid heeft om te schakelen. En dan stel ik op de dvd recorder gewoon in dat hij de hele avond het digitale kanaal moet opnemen?

Citaat:
Heb je (of iemand die je kent) niet nog ergens een simpel slaapkamer tv'tje waar je dan een extra tuner voor kan huren? Dan kan je met die opnemen en tegelijk op je goede tv iets anders kijken
Ik heb wel een extra tv'tje, maar ik ga geen 2 tv's in mijn woonkamer zetten of verplicht op mijn slaapkamer zitten als ik iets opneem

Maar ehh mijn ouders hebben aangeboden een keer een duur verjaardagscadeau te kopen omdat ze het zo sneu vinden, dus mogelijk wordt het toch een PVR-HD
Al ben ik nog steeds aan het overwegen of bovenstaande optie ook nog iets is.
Oud 03-09-2010, 17:37
TBSpatient
TBSpatient is offline
Citaat:

Maar ehh mijn ouders hebben aangeboden een keer een duur verjaardagscadeau te kopen omdat ze het zo sneu vinden, dus mogelijk wordt het toch een PVR-HD
Je wilt dus ook HD bij(niet te verwarren met HDD)? Dan ben je op z'n minst zo'n 300 tot 400 euro kwijt.

edit:
En als ik zo kijk zijn er eigenlijk geen SD PVR's meer.
Misschien 2e hands een PVR zoeken?

Humax is by the way beter dan samsung. Humax PVR's staan het toe om bijvoorbeeld bestanden naar je pc te kopieeren, samsung niet.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 18:26
Balance
Balance is offline
Oh ik ben niet zo thuis in al die termen. Ik bedoel Hard Disk
Oud 03-09-2010, 18:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het geen (goedkopere) optie om een ander tv-abonnement te zoeken waarbij je programma's terug kan kijken zodat je ze zelf niet meer op hoeft te nemen? UPC heeft bijvoorbeeld zoiets.
Oud 03-09-2010, 19:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Is het geen (goedkopere) optie om een ander tv-abonnement te zoeken waarbij je programma's terug kan kijken zodat je ze zelf niet meer op hoeft te nemen? UPC heeft bijvoorbeeld zoiets.
Je kan je tv-aanbieder niet kiezen, anders was ik allang weg bij Caiway.
Oud 03-09-2010, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan wel kiezen alleen kan je in bepaalde postcodegebieden niet alles kiezen. Ik woon in Rotterdam, van oudsher UPC gebied maar heb nu Digitenne van KPN. Als ik het goed begrijp van de website van Tele 2 (die recent reclame maakte voor een vrije keuze van kabeltv) kan je geen andere tv-aanbieder kiezen voor kabeltv maar wel voor digitale tv (klopt in mijn situatie ook). Als je dan toch digitale tv krijgt van Caiway zou ik toch eens kijken bij bijvoorbeeld Tele 2, KPN en Ziggo of het echt niet kan.
Oud 04-09-2010, 11:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je kan wel kiezen alleen kan je in bepaalde postcodegebieden niet alles kiezen. Ik woon in Rotterdam, van oudsher UPC gebied maar heb nu Digitenne van KPN. Als ik het goed begrijp van de website van Tele 2 (die recent reclame maakte voor een vrije keuze van kabeltv) kan je geen andere tv-aanbieder kiezen voor kabeltv maar wel voor digitale tv (klopt in mijn situatie ook). Als je dan toch digitale tv krijgt van Caiway zou ik toch eens kijken bij bijvoorbeeld Tele 2, KPN en Ziggo of het echt niet kan.
Ziggo, UPC en Tele2 kan ik allemaal niet ontvangen, omdat Caiway hier de tv-aanbieder is. Ook niet digitaal dus. De vrije keuze van kabel tv waar Tele2 mee adverteert gaat sowieso voorlopig niet door. En zelfs al gaat dat door, tele 2 heeft voorlopig alleen nog maar de UPC en Ziggo gebieden opgekocht. Dus ook dan kan ik vermoedelijk niet voor Tele2 kiezen.

En KPN digitenne heeft hier slecht bereik hoor ik van mijn omgeving en biedt daarnaast ook enkel digitaal aan. Dus dan heb ik exact hetzelfde probleem, alleen dan met een duurder pakket. En dat kan ik niet betalen.
Oud 15-09-2010, 16:53
Balance
Balance is offline
Hmm voor de zekerheid toch nog eens checken.

Situatie:
- TV met ingebouwde DVB-C ontvanger
- DVD HDD recorder
- Nog aan te schaffen goedkope decoder

Als ik nou een splitter op de coax kabel zet en ik laat de ene coax kabel mijn tv in gaan en de andere coax kabel gaat de decoder in. De decoder wordt vervolgens aangesloten op de DVD HDD recorder.
Uiteraard verbind ik ook mijn TV en DVD recorder met elkaar.

Heb ik dan alles opgelost? Kan ik dan mijn dvd recorder (via de decoder) op een andere zender afstemmen als mijn televisie?

En hoe zou het opnemen dan vergaan? Zou de dvd recorder de decoder dan kunnen aansturen over het wisselen van zenders? Of moet ik op mijn dvd recorder gewoon aangeven dat het digitale kanaal moet worden opgenomen en geef ik op de decoder aan wanneer deze van zender moet wisselen? (dus decoder met timer kopen?)
Oud 16-09-2010, 16:22
TBSpatient
TBSpatient is offline
O wacht jij zit bij caiway natuurlijk, en niet bij ziggo!
Dan kan je inderdaad die manier die jij nu noemt gebruiken.

Ziggo gebruikt wel dezelfde decoders, maar codeert het signaal wel, waardoor een gewone DVB-C decoder in een tv er niets mee kan tenzij deze CI+ heeft.

Welke decoder (typenummer) wil je gebruiken om aan te sluiten op de HDD recorder? dan kijk ik wel ff hoe je die moet instellen enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:32
Balance
Balance is offline
Mijn tv heeft ook een CI+ module. Hij is namelijk nog geen jaar oud en toen ik hem kocht heb ik gelijk maar gezorgd dat het met DVB-C en CI+ was, zodat ik op alles voorbereid was wat eventueel nog kon komen

Als ik voor bovenstaande optie ga, dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor een Humax IR-Fox C.
En als ik niet voor bovenstaande optie ga, dan koop ik een Humax ihdr-5050c. En de IR-Fox C zal ik dan alsnog moeten kopen voor mijn tv op de slaapkamer (die is zonder ingebouwde decoder), want echt goedkopere DVB-C oplossingen zijn er volgens mij niet echt die ook nog redelijke kwaliteit geven..
Oud 17-09-2010, 16:14
TBSpatient
TBSpatient is offline
Die IR fox is een goede decoder.
Kan je via guide - > gele knop programmeren op welke tijd en zender ie zichzelf zet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten