Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat verhaal ken ik, wij hebben vorig jaar ook de meest waardeloze invallers gehad, 1 ervan moest nog aan de opleiding beginnen, gaf 1 hoofdstuk per dag aan huiswerk op ''want we liepen achter'' duwde leerlingen tegen tafels aan en schreeuwde mega hard. terwijl een andere leraar die we hadden ook nog niet afgestudeerd was, maar hij was tenminste iemand die ook naar ons oogpunt keek, hij zij dat het geen zin had om snel te werken omdat we dan de info te snel moeten verwerken en dus slechter onthouden, hij was dan ook nog maar 22 maar dan merk je wel dat zon leraar toch dichter bij je staat, iedereen mocht hem dan ook sppr graag en we vonden t super jammer dat ie weg moest en nog n ander mens praatte alleen maar over dat iedeereen zsm naar de havo moest en blablabla we gingen feest vieren toen we erachter wkamen dat ze met pensioen ging ![]() |
![]() |
|
Hoi, ik ben een docent Nask.
![]() En ik vind dat die man gelijk heeft. Iets vergeten = nablijven. En wat betreft nablijven, tenzij anders aangegeven is dat altijd dezelfde dag. Ik zou het geheel terecht vinden als je nu een hele week na zou moeten blijven. Wat betreft het vergeten langs te komen heb je deels gelijk. Hij zou dat moeten doen, maar als er veel vragen zijn is het lastig bij te houden wie wat waar. Ik ga er van uit dat hij niet speciaal jou overslaat om je te pesten. Als jij hem eens rustig je probleem uitlegt wil hij je vast helpen. Ga je dat schreeuwend en boos doen, dan zou ik je ook niet verder helpen tot je afgekoeld bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Duckdog: meen ergens gelezen te hebben dat je zo'n slechte relatie met je moeder hebt. Vind je het gek, als je dreigt zelfmoord te plegen om zoiets onzinnigs? Kijk is in de spiegel. Daarnaast stel je je natuurlijk gewoon ontzettend aan, maar goed, je bent 14 (afgaande op je nick). Dan is het niet gek dat je jezelf niet volwassen gedraagt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Serieus? Dat vind ik echt ontzettend kinderachtig. Iets vergissen is menselijk, om een leerling daar nou direct een uur terug voor te laten komen.
Aan de andere kant, hoe pak je de meiden aan die hun boeken expres niet meenemen, omdat het niet meer in de veel te kleine tas past? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als ik even vergeet om op mijn snelheid te passen en ik rij 60 waar ik 50 mag krijg ik ook een boete. Het is niet kinderachtig, het is rechtvaardig. Daarbuiten vind ik het zelf een ander verhaal als je iets vergeet en je geeft het zelf aan aan het begin van de les, of zoals hier je zegt niks. Vergissen is inderdaad menselijk. En eerlijkheid word beloont.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met je laatste opmerking heb je natuurlijk wel een punt, maar ook die nuancering heb je in je oorspronkelijke post niet gemaakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En het blijft dat je het niet meteen hebt gezegd aan het begin van de les. |
![]() |
|
![]() |
Ik geef hier verschillende mensen gelijk,
Je moet het inderdaad bestraffen als je iets niet goed doet, maar doe dat dan niet meteen na 1 keer Psychopath. Doe bijvoorbeeld dat je in 1 blok 1 keer iets mag vergeten (rekenmachine, binas, werkboek handboek enz.) Maar ook Duckdog jij draait er een beetje omheen, heb je het nou gezegd of die vriendin van je. Maar ja elke leraar is anders. Onze Nask leraar bijvoorbeeld is heel aardig (onze mentor) Binas hebben wij nog niet zit pas in de 2de. Voor Duckdog heb ik een advies, ik weet niet of jij dit durft maar ik heb zoiets ook een keer gedaan, Wij hebben een geschiedenis leraar die wij niet echt mogen, en hij ons ook niet. Tja daar is niks aan te doen, maar hij gaf strafwerk om niks. (we hadden het zelf wel een beetje uitgelokt) Ga de conversatie met die leraar aan, zeg het recht in zijn ogen niet via de telefoon. Neem een gesprek met jou laag begelijder (dat hebben wij, anders mentor of rector) maar ga dat gesprek aan en zeg het recht in zijn ogen. (doe dit wel na de les) |
![]() |
||
Citaat:
Ofwel: breng die discipline er maar lekker in. Zo moeilijk is het niet om elke avond even op je rooster te kijken om te zien welke boeken je klaar moet leggen voor de volgende dag. En als het toch mis gaat is een uurtje nablijven niet het einde van de wereld, dat is een kwestie van een uurtje in het nablijflokaal hangen en dan lekker naar huis. Als je geluk hebt mag je daar alvast wat huiswerk doen.
||||||
Citaat:
Je baas zal je later ook vertellen dat je op tijd moet komen. Maar als jij het een keertje niet doet (met een goede) reden zal hij je ook niet meteen ontslaan ondanks dat hij dat misschien eerder wel gezegd heeft. Als je het over de directe potentiële gevolgen hebt geef ik je gelijk. Maar voor de gevolgen op langere termijn durf ik dat niet te zeggen. Als het je jong wordt aangeleerd dat je regels mag overtreden zonder gevolg dan zal je dat op latere leeftijd ook sneller (of makkelijker) geneigd zijn te doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om een heel extreme vergelijking te maken. Je vermoord iemand, een getuige geeft je aan en dan beken je maar bij je verhoor. Dat is heel wat anders dan jezelf aangeven. Voor dat laatste is heel wat meer moed nodig. Citaat:
Aan het begin van het jaar testen leerlingen de docenten vaak een beetje uit en als je dan even een maand of 2 dat hard aanpakt heb je de rest van het jaar een betere sfeer in de klas omdat ze dan gewoon in 1x luisteren en het niet uit de hand loopt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
F*ck school sebastiaan pot | 1 | 22-03-2008 15:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs opstanding Jezus Sadok | 250 | 24-09-2005 21:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen? lso | 10 | 05-09-2005 07:54 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |