Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 15:09
Verwijderd
ik heb echt een f***leraar voor wiskunde en Nask
heb m 4 uur in de week.
hij legt nooit wat uit en als je een vraag hebt zegt ie dat ie komt maar doet ie gewoon de hele les niet.
toen ik hem vertelde van mijn wiskunde probleem zei hij dat t gwoon n kwestie van oefenen was.
hij belt ook altijd leraren om de meest nutteloze dingen en gaat dan slijmen zodat ouders hem altijd geloven.
net ook weer
ik was de binas(boekje van Nask dat we bijna nooit nodig hebben)vergeten, en hij kwam erachter doordat een vriendin van me me verlinkt had.
ik moest nablijven van die gast.
maar hij zei niet waneer.
dus ik ging gewoon lekker naar huis.
belde hij om kwart voor 4 op en zei tegen mn moeder dat ik terug moest komen naar school.
wat dus geen zin had want ik moet eerst nog 3 kwartier fietsen.
moeder helemaal flippen.
en ik erbij
heb zelfs geroepen of ze n mes had omdat ik niet meer wilde leven enzo.
was echt n woede uitbarsting.
ik daarna die leraar opgebeld en gezegd dat ie niet duidelijk was geweest.
hij meteen weer doen of t m niets kon schelen en nu moet ik vrijdag terugkomen.
ben gewoon zo pissed op die leraar.
hij is gewoon n monster.

en mn moeder is ook hartstikke boos omdat ik die opmerking had gemaakt
Advertentie
Oud 22-09-2010, 15:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat is de vraag?

Het is natuurlijk vervelend dat je moet nablijven als je een keer een boek bent vergeten, maar op zich lijkt het me logisch dat je dan wel op dezelfde dag moet nablijven? En als dat onduidelijk was, kun je er de volgende keer misschien beter naar vragen, dat bespaart je een hoop frustratie.
En verder is het misschien handig om je moeder je excuses aan te bieden en haar te zeggen dat je het niet zo meende, maar dat je gewoon even heel erg boos was.
Oud 22-09-2010, 15:39
Verwijderd
Als je keer op keer problemen met die leraar hebt, is het misschien handig om eens met je conrector of mentor te gaan praten. Leg dan rustig uit wat het probleem is en waarom jij vindt dat die leraar onredelijk is. Nogmaals; rustig uitleggen. Als je daar ook zit te koken van woede en roept dat je een mes wil, dan schiet het natuurlijk niet op
Probeer je moeder ook hetzelfde uit te leggen. Als je het idee hebt dat je niet goed uit je woorden gaat kunnen komen, helpt het misschien van te voren te bedenken wat je wil zeggen en in welke volgorde. Leg haar ook uit waarom je hebt gezegd wat je zei en dat dat er in een vlaag van woede/frustratie uit kwam, want voor haar is het natuurlijk niet leuk om zoiets te horen. En zij begrijpt misschien ook jouw frustratie niet, omdat zij alleen heeft gehoord dat je na moest blijven, maar dat niet deed.

Verder zou ik proberen tijdens lessen van die leraar rustig te blijven, dus ga niet proberen hem uit te lokken, maar doe gewoon mee met de les, zorg dat je je boeken bij je hebt etc. Als het dan toch mis gaat, ga dan gewoon daarna weer met je conrector of mentor praten. Ga geen ruzie zoeken met die leraar, want dan maak je het alleen maar erger.
Oud 22-09-2010, 15:48
Verwijderd
Wat is je vraag van dit hele verhaal?

Ik snap dat het allemaal heel lastig is maar heel vaak krijg ik de indruk dat je dit forum gebruikt als uitlaatklep, wat misschien ook logisch is. Dat je het ''fijn'' vindt als wij je zielig vinden. Kan je niet gewoon naar een forum waar je kan praten over autisme of wat? Dat lijkt me beter dan dat je alleen maar hier alles zit te schrijven, terwijl er in principe geen vraag in het hele verhaal zit. Iedereen heeft problemen en niet alleen jij.
Oud 22-09-2010, 17:38
Miss Mello
Miss Mello is offline
I know the feeling.. Ik heb in m'n leven al tientallen vreemde/akelige/nare/kut/vreselijke leraren gehad. Op m'n vorige school had ik twee leraren die geen Nederlans spraken, een leraar die ontslagen werd omdat hij leerlingen elkaar liet slaan met een liniaal als straf, maar die later weer werd aangenomen omdat ze een leraren tekort hadden. Ik heb een leraar die een relatie heeft met een leerling terwijl z'n vrouw op het moment in het ziekenhuis ligt (iedereen weet het, maar niemand kan het bewijzen) en ik heb een leraar die na vijf jaar nog steeds niet weet hoe ik heet.
Ook heb ik een wiskunde leraar gehad die je demotiveerde. Het klinkt niet echt ernstig, maar het was belachelijk! Ze had het er altijd over hoe we geen hoop meer hadden voor de toekomst en hoe we allemaal in de goot zouden belanden enzo. Het was echt heel erg! Vooral het punt dat ze het niet tegen de hele klas zei zo van; 'Jullie hebben geen toekomst. Jullie zullen in de goot belanden.' Maar los van elkaar. De ene keer werd de een gekleineerd de andere keer de ander.
Ik bedoel als je continu te horen krijgt dat je niks waard bent en dat je enkel een gewicht bent voor de maatschappij en continu sarcastische opmerkingen naar je hoofd krijgt geslingerd over hoe trots je ouders wel niet moeten zijn op je.
Ik kan daar zo kwaad om worden! Niet zo snel om mezelf (het is natuurlijk niet leuk, maar ik weet dat ik heel slecht ben in wiskunde en ik heb het nu ook laten vallen want ik zou er nooit m'n eindexamen voor halen) maar om andere kinderen, die hard hun best doen en goede cijfers halen. Dan denk ik echt; 'Ik kan ook over jou beginnen, kutwijf!' Wie is er nou het gewicht voor de maatschappij? Je zorgt dat kinderen slecht presteren op school, geweldig gedaan hoor mens! En die ouders van haar hadden natuurlijk altijd al gewenst dat zij een wiskunde lerares zonder gevoel voor smaak en met een sociaal EQ van 0 zou worden.

Goed gedaan!
Oud 22-09-2010, 23:01
Volk
Volk is offline
Waarom maak je je zo druk om een vent die je maar 4 uur in de week hebt? Als hij niet komt blijf je hem toch vragen om te komen tot hij dat doet? En anders ga je naar je mentor om te zeggen dat hij nooit komt ook al vraag je het meerdere keren in 1 les. Verder heeft je leraar gewoon gelijk, wiskunde is een kwestie van oefenen en als je je spullen niet bij hebt mag hij je laten nablijven. Is het bij jullie op school gebruikelijk om op een andere dag na te blijven dan op de dag dat je verteld wordt dat je moet nablijven? Als dat zo is had je moeten vragen wanneer je had moeten nablijven, als dat niet zo is had je gewoon die dag moeten nablijven. Het is wel heel makkelijk om te denken 'hij zei niet wanneer dus ik ga maar lekker naar huis'

Dit is natuurlijk niet wat je wil horen. Maar het is wel de waarheid. Bied ook ze snel mogelijk je excuses aan je moeder aan. Wat je tegen haar hebt geroepen is afschuwelijk. En bied ook je excuses aan aan je docent, want hij heeft gewoon gelijk. Je kunt het onrechtvaardig vinden maar regels zijn regels. Ik denk ook dat het een idee is om hulp te zoeken zodat je je emoties beter in de hand hebt. Je reactie is totaal overtrokken.
Oud 23-09-2010, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Waarom maak je je zo druk om een vent die je maar 4 uur in de week hebt? Als hij niet komt blijf je hem toch vragen om te komen tot hij dat doet? En anders ga je naar je mentor om te zeggen dat hij nooit komt ook al vraag je het meerdere keren in 1 les. Verder heeft je leraar gewoon gelijk, wiskunde is een kwestie van oefenen en als je je spullen niet bij hebt mag hij je laten nablijven. Is het bij jullie op school gebruikelijk om op een andere dag na te blijven dan op de dag dat je verteld wordt dat je moet nablijven? Als dat zo is had je moeten vragen wanneer je had moeten nablijven, als dat niet zo is had je gewoon die dag moeten nablijven. Het is wel heel makkelijk om te denken 'hij zei niet wanneer dus ik ga maar lekker naar huis'

Dit is natuurlijk niet wat je wil horen. Maar het is wel de waarheid. Bied ook ze snel mogelijk je excuses aan je moeder aan. Wat je tegen haar hebt geroepen is afschuwelijk. En bied ook je excuses aan aan je docent, want hij heeft gewoon gelijk. Je kunt het onrechtvaardig vinden maar regels zijn regels. Ik denk ook dat het een idee is om hulp te zoeken zodat je je emoties beter in de hand hebt. Je reactie is totaal overtrokken.
je hebt mss wel gelijk.
maar in de 3 jaar dat ik daar op school zit heb ik nog maar 1x moeten nablijven dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat gebruikelijk is
volgens mij heeft iedere leraar daar n andere regel voor.
ik heb mn excuses al aangeboden aan de docent(toen ik de school belde), en uitgelegd dat ik echt niet begrepen had dat ik dezelfde dag na moest blijven.
hij zei dat ie erop zou letten dat ie de volgende keer wat duidelijk was.
tegen mn moeder heb ik mn excuses ook al aangeboden, had gezegd dat t ff n woedeuitbarsting was,omdat de problemen op school zich ophoopten enz.
Oud 23-09-2010, 06:19
Verwijderd
Citaat:
I know the feeling.. Ik heb in m'n leven al tientallen vreemde/akelige/nare/kut/vreselijke leraren gehad. Op m'n vorige school had ik twee leraren die geen Nederlans spraken, een leraar die ontslagen werd omdat hij leerlingen elkaar liet slaan met een liniaal als straf, maar die later weer werd aangenomen omdat ze een leraren tekort hadden. Ik heb een leraar die een relatie heeft met een leerling terwijl z'n vrouw op het moment in het ziekenhuis ligt (iedereen weet het, maar niemand kan het bewijzen) en ik heb een leraar die na vijf jaar nog steeds niet weet hoe ik heet.
Ook heb ik een wiskunde leraar gehad die je demotiveerde. Het klinkt niet echt ernstig, maar het was belachelijk! Ze had het er altijd over hoe we geen hoop meer hadden voor de toekomst en hoe we allemaal in de goot zouden belanden enzo. Het was echt heel erg! Vooral het punt dat ze het niet tegen de hele klas zei zo van; 'Jullie hebben geen toekomst. Jullie zullen in de goot belanden.' Maar los van elkaar. De ene keer werd de een gekleineerd de andere keer de ander.
Ik bedoel als je continu te horen krijgt dat je niks waard bent en dat je enkel een gewicht bent voor de maatschappij en continu sarcastische opmerkingen naar je hoofd krijgt geslingerd over hoe trots je ouders wel niet moeten zijn op je.
Ik kan daar zo kwaad om worden! Niet zo snel om mezelf (het is natuurlijk niet leuk, maar ik weet dat ik heel slecht ben in wiskunde en ik heb het nu ook laten vallen want ik zou er nooit m'n eindexamen voor halen) maar om andere kinderen, die hard hun best doen en goede cijfers halen. Dan denk ik echt; 'Ik kan ook over jou beginnen, kutwijf!' Wie is er nou het gewicht voor de maatschappij? Je zorgt dat kinderen slecht presteren op school, geweldig gedaan hoor mens! En die ouders van haar hadden natuurlijk altijd al gewenst dat zij een wiskunde lerares zonder gevoel voor smaak en met een sociaal EQ van 0 zou worden.

Goed gedaan!

dat verhaal ken ik, wij hebben vorig jaar ook de meest waardeloze invallers gehad, 1 ervan moest nog aan de opleiding beginnen, gaf 1 hoofdstuk per dag aan huiswerk op ''want we liepen achter'' duwde leerlingen tegen tafels aan en schreeuwde mega hard.
terwijl een andere leraar die we hadden ook nog niet afgestudeerd was, maar hij was tenminste iemand die ook naar ons oogpunt keek, hij zij dat het geen zin had om snel te werken omdat we dan de info te snel moeten verwerken en dus slechter onthouden, hij was dan ook nog maar 22 maar dan merk je wel dat zon leraar toch dichter bij je staat, iedereen mocht hem dan ook sppr graag en we vonden t super jammer dat ie weg moest
en nog n ander mens praatte alleen maar over dat iedeereen zsm naar de havo moest en blablabla we gingen feest vieren toen we erachter wkamen dat ze met pensioen ging
Oud 24-09-2010, 08:08
Psychopath
Psychopath is offline
Hoi, ik ben een docent Nask.

En ik vind dat die man gelijk heeft.

Iets vergeten = nablijven.

En wat betreft nablijven, tenzij anders aangegeven is dat altijd dezelfde dag. Ik zou het geheel terecht vinden als je nu een hele week na zou moeten blijven.

Wat betreft het vergeten langs te komen heb je deels gelijk. Hij zou dat moeten doen, maar als er veel vragen zijn is het lastig bij te houden wie wat waar. Ik ga er van uit dat hij niet speciaal jou overslaat om je te pesten. Als jij hem eens rustig je probleem uitlegt wil hij je vast helpen. Ga je dat schreeuwend en boos doen, dan zou ik je ook niet verder helpen tot je afgekoeld bent.
Oud 24-09-2010, 09:27
Verwijderd
Lol WAT
Oud 24-09-2010, 10:11
zeehond23
zeehond23 is offline
het is logisch dat als een leerkracht zegt dat je moet nablijven, je dat op dezelfde dag doet. Lijkt mij dan hoor, maar misschien ben ik heel dom.
Oud 24-09-2010, 14:50
Verwijderd
@zeehond en psychopath.

de leraar had in dit geval niet gezegd waneer ik na moest blijven,en op onze school is het nogal vaak vrijdag lesuur 7 of 8 dat je na moet komen ook als die leraar dan niet aanwezig is, ik ging er dus eigenlijk vanuit dat ik dat ook moest doen
Oud 24-09-2010, 15:29
Verwijderd
Op wat voor school zit jij?
Oud 24-09-2010, 16:56
Tink*
Tink* is offline
Wat wil je met dit topic, heb je nog een vraag of een discussiewaarde? Anders gooi ik het dicht.
Oud 24-09-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:

Iets vergeten = nablijven.
Serieus? Dat vind ik echt ontzettend kinderachtig. Iets vergissen is menselijk, om een leerling daar nou direct een uur terug voor te laten komen.

@Duckdog: meen ergens gelezen te hebben dat je zo'n slechte relatie met je moeder hebt. Vind je het gek, als je dreigt zelfmoord te plegen om zoiets onzinnigs? Kijk is in de spiegel.

Daarnaast stel je je natuurlijk gewoon ontzettend aan, maar goed, je bent 14 (afgaande op je nick). Dan is het niet gek dat je jezelf niet volwassen gedraagt.
Oud 24-09-2010, 22:41
Verwijderd
Serieus? Dat vind ik echt ontzettend kinderachtig. Iets vergissen is menselijk, om een leerling daar nou direct een uur terug voor te laten komen.

Aan de andere kant, hoe pak je de meiden aan die hun boeken expres niet meenemen, omdat het niet meer in de veel te kleine tas past?
Oud 25-09-2010, 00:46
Verwijderd
Sure, als iemand 3 keer in de week een boek vergeet, laat maar nablijven. Die nuancering kent de regel van Psychopath echter niet.
Oud 25-09-2010, 08:01
Verwijderd
op aanraden van mijn allerliefste nicht heb ik gister ontzettend mn best gedaan tijdens wiskunde, nu moet ik alleen de samenvatting overschrijven wat me eigenlijk niet veel kan schelen want dan leer ik ondertussen toch meteen ff t hoofdstuk nog n keer.

topic kan dicht!
Oud 25-09-2010, 10:27
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Citaat:
Sure, als iemand 3 keer in de week een boek vergeet, laat maar nablijven. Die nuancering kent de regel van Psychopath echter niet.
Hoe leer je iemand verantwoordelijk te zijn als je ze toestaat iet te vergeten?

Als ik even vergeet om op mijn snelheid te passen en ik rij 60 waar ik 50 mag krijg ik ook een boete. Het is niet kinderachtig, het is rechtvaardig.

Daarbuiten vind ik het zelf een ander verhaal als je iets vergeet en je geeft het zelf aan aan het begin van de les, of zoals hier je zegt niks. Vergissen is inderdaad menselijk. En eerlijkheid word beloont.
Oud 25-09-2010, 11:15
Verwijderd
Citaat:

Als ik even vergeet om op mijn snelheid te passen en ik rij 60 waar ik 50 mag krijg ik ook een boete. Het is niet kinderachtig, het is rechtvaardig.

Daarbuiten vind ik het zelf een ander verhaal als je iets vergeet en je geeft het zelf aan aan het begin van de les, of zoals hier je zegt niks. Vergissen is inderdaad menselijk. En eerlijkheid word beloont.
ik had t ook meteen gezegd toen ik erachter kwam
Oud 25-09-2010, 12:41
Verwijderd
Citaat:

Je vergelijking met te hard rijden is ook gewoon een slechte vergelijking. De potentiele gevolgen van te hard rijden zou nou eenmaal veel groter. Als er doden kunnen vallen doordat een van je leerlingen een boek vergeet, mag je dat van mij best bestraffen.

Met je laatste opmerking heb je natuurlijk wel een punt, maar ook die nuancering heb je in je oorspronkelijke post niet gemaakt.
Oud 25-09-2010, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
ik was de binas(boekje van Nask dat we bijna nooit nodig hebben)vergeten, en hij kwam erachter doordat een vriendin van me me verlinkt had.
lol
Oud 25-09-2010, 13:04
Verwijderd
Waarom zit je gewoon te liegen? In het ene bericht zeg je dat een vriendin van je het verlinkt heeft en vervolgens zeg je dat je het zelf hebt gezegd toen je erachter kwam.
Moeten wij je zielig gaan vinden ofzo?
Oud 25-09-2010, 14:29
Verwijderd
nee n vriendin van me kwam erachter, had t gezegd,en toen vroeg die leraar of t klopte en had ik t wel meteen toegegeven
Oud 25-09-2010, 14:34
Verwijderd
Dan had je het dus niet meteen toegegeven aan het begin van de les
Advertentie
Oud 25-09-2010, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Dat is iets anders dan dat je vriendin het tegen jou zegt en dat jij het dan weer tegen die leraar zegt. Een beetje dom dat je in principe 2 tegenstellende dingen schrijft
En het blijft dat je het niet meteen hebt gezegd aan het begin van de les.
Oud 25-09-2010, 16:05
sanderisbestok
sanderisbestok is offline
Ik geef hier verschillende mensen gelijk,
Je moet het inderdaad bestraffen als je iets niet goed doet, maar doe dat dan niet meteen na 1 keer Psychopath.
Doe bijvoorbeeld dat je in 1 blok 1 keer iets mag vergeten (rekenmachine, binas, werkboek handboek enz.)
Maar ook Duckdog jij draait er een beetje omheen, heb je het nou gezegd of die vriendin van je.
Maar ja elke leraar is anders. Onze Nask leraar bijvoorbeeld is heel aardig (onze mentor) Binas hebben wij nog niet zit pas in de 2de.

Voor Duckdog heb ik een advies, ik weet niet of jij dit durft maar ik heb zoiets ook een keer gedaan,
Wij hebben een geschiedenis leraar die wij niet echt mogen, en hij ons ook niet. Tja daar is niks aan te doen, maar hij gaf strafwerk om niks. (we hadden het zelf wel een beetje uitgelokt)

Ga de conversatie met die leraar aan, zeg het recht in zijn ogen niet via de telefoon. Neem een gesprek met jou laag begelijder (dat hebben wij, anders mentor of rector) maar ga dat gesprek aan en zeg het recht in zijn ogen. (doe dit wel na de les)
Oud 26-09-2010, 10:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
Je vergelijking met te hard rijden is ook gewoon een slechte vergelijking. De potentiele gevolgen van te hard rijden zou nou eenmaal veel groter. Als er doden kunnen vallen doordat een van je leerlingen een boek vergeet, mag je dat van mij best bestraffen.

Met je laatste opmerking heb je natuurlijk wel een punt, maar ook die nuancering heb je in je oorspronkelijke post niet gemaakt.
Dus straf mag alleen gegeven worden als er doden kunnen vallen? Dat vind ik dan ook weer wat ver gaan. Natuurlijk is het "vergeten van boeken" hinderlijk en kun je er straf voor geven als leraar. Niet om het vergeten zelf, maar omdat er leerlingen zijn die nu eenmaal met opzet hun boeken thuis zullen laten en die situatie dan misbruiken om te gaan zitten keten. Als leraar weet je je leerlingen dan niet genoeg bij te brengen en kun je je werk niet goed doen. Leuk voor je evaluatie aan het einde van het jaar, mag je je baan dan houden?

Ofwel: breng die discipline er maar lekker in. Zo moeilijk is het niet om elke avond even op je rooster te kijken om te zien welke boeken je klaar moet leggen voor de volgende dag. En als het toch mis gaat is een uurtje nablijven niet het einde van de wereld, dat is een kwestie van een uurtje in het nablijflokaal hangen en dan lekker naar huis. Als je geluk hebt mag je daar alvast wat huiswerk doen.
Oud 26-09-2010, 11:08
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:

Die nuancering maak ik er ook in de les niet in. Als ik een regel in stel ga ik je niet meteen de manieren vertellen om er onder uit te komen.
Je baas zal je later ook vertellen dat je op tijd moet komen. Maar als jij het een keertje niet doet (met een goede) reden zal hij je ook niet meteen ontslaan ondanks dat hij dat misschien eerder wel gezegd heeft.

Als je het over de directe potentiële gevolgen hebt geef ik je gelijk. Maar voor de gevolgen op langere termijn durf ik dat niet te zeggen. Als het je jong wordt aangeleerd dat je regels mag overtreden zonder gevolg dan zal je dat op latere leeftijd ook sneller (of makkelijker) geneigd zijn te doen.

Citaat:
Citaat:
Waarom zit je gewoon te liegen? In het ene bericht zeg je dat een vriendin van je het verlinkt heeft en vervolgens zeg je dat je het zelf hebt gezegd toen je erachter kwam.
Moeten wij je zielig gaan vinden ofzo?
Citaat:
nee n vriendin van me kwam erachter, had t gezegd,en toen vroeg die leraar of t klopte en had ik t wel meteen toegegeven
Eigenlijk kan ik weinig toevoegen aan Kika. Je kon niet anders meer dan het opbiechten.
Om een heel extreme vergelijking te maken. Je vermoord iemand, een getuige geeft je aan en dan beken je maar bij je verhoor. Dat is heel wat anders dan jezelf aangeven. Voor dat laatste is heel wat meer moed nodig.

Citaat:
Ik geef hier verschillende mensen gelijk,
Je moet het inderdaad bestraffen als je iets niet goed doet, maar doe dat dan niet meteen na 1 keer Psychopath.
Doe bijvoorbeeld dat je in 1 blok 1 keer iets mag vergeten (rekenmachine, binas, werkboek handboek enz.)
De meeste docenten zijn aan het begin van het jaar strenger en aan het eind minder.
Aan het begin van het jaar testen leerlingen de docenten vaak een beetje uit en als je dan even een maand of 2 dat hard aanpakt heb je de rest van het jaar een betere sfeer in de klas omdat ze dan gewoon in 1x luisteren en het niet uit de hand loopt.
Oud 26-09-2010, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Op wat voor school zit jij?
Oud 26-09-2010, 11:51
Verwijderd
ik doe nu vmbo3
Oud 26-09-2010, 12:35
Verwijderd
Op wat voor school? vroeg ik
Oud 26-09-2010, 15:45
Verwijderd