Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2010, 11:45
TopDrop
TopDrop is offline
Oud 04-10-2010, 11:46
Verwijderd
Ik voel me kut en moet gaan leren.
Oud 04-10-2010, 11:46
Verwijderd
Oud 04-10-2010, 11:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Citaat:
Oud 04-10-2010, 11:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maar vast niet voor een algoritmiek tentamen ;x
Oud 04-10-2010, 11:57
Verwijderd
Rationeel naamzoek, mocht je ooit overwegen lorelei te dumpen wil je dan mijn vriendje worden?
Oud 04-10-2010, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Maar vast niet voor een algoritmiek tentamen ;x
Nee, jij wel dan?
Ik haat dag lege gevoel.
Oud 04-10-2010, 11:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Rationeel naamzoek, mocht je ooit overwegen lorelei te dumpen wil je dan mijn vriendje worden?
Hey!
Oud 04-10-2010, 11:59
Verwijderd
Ik duik m'n bed weer in, mweh beroerd
Oud 04-10-2010, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Als je ja zegt vergeef ik je dat zwerver akkefietje
Oud 04-10-2010, 12:02
Verwijderd
Ik luister 3FM live en het zijn de broodje bapao sukkels.
Oud 04-10-2010, 12:09
Verwijderd
Eindelijk mijn boeken allemaal binnen, achja, volgende week tentamen he :') Traag kutgebeuren ook altijd

Kusje voor Sann!
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nee, jij wel dan?
Ik haat dag lege gevoel.
Ja ;x
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
mooie naamzoek
Oud 04-10-2010, 12:11
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik Bram wel erg sterk vond net, die brief van de rechtbank was eerder koren op de molen van Bram dan dat het een tegenbetoog was.
Oud 04-10-2010, 12:17
Verwijderd
Ah kut, gaat het morgen pas verder
Oud 04-10-2010, 12:19
Verwijderd
Ik vind Lula een hele mooi naam voor een president.
Oud 04-10-2010, 12:22
Verwijderd
En geert wilders heeft het laatste woord gedaan.
Ja dat heeft hij altijd...
Oud 04-10-2010, 12:23
Verwijderd
Ehm ik voor een chihuahua.
Oud 04-10-2010, 12:23
Verwijderd
Citaat:
En geert wilders heeft het laatste woord gedaan.
Ja dat heeft hij altijd...
Dat heeft een verdachte altijd...
Oud 04-10-2010, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ehm ik voor een chihuahua.
Ik wil mijn kind later Lula noemen.
Oud 04-10-2010, 12:28
Verwijderd
Ik denk bij Lulu aan een prostituee.
Oud 04-10-2010, 12:32
Verwijderd
Van mij hoeft Geert Wilders niet vervolgd te worden hoor. Ik ben geen fanboii hoor maar zijn uitspraken zijn erg mild vergeleken bij andere idiote figuren. Dan hadden we Gretta Duisenberg, Florrie Rost van Tonningen, de meisjes van Halal, Fatima Elatik, Nico Stoevelaar en Dyab Abou Jahjah al lang kunnen vervolgen / aan de hoogste boom kunnen hangen.
Oud 04-10-2010, 12:32
Verwijderd
Misschien moet ik toch maar terug naar mijn oude uni, ik kom net terug van de zoveelste werkgroep die ik heb overleefd met minimale voorbereiding (want al die tijd ging in een ander vak zitten). Dat had in mijn bachelor nooit gekund.
Oud 04-10-2010, 12:33
Verwijderd
Lorelei komt mij straks een fruitmandje brengen <3
Advertentie
Oud 04-10-2010, 12:35
Verwijderd
Ik denk dat weinig mensen hier wel voor vervolging zijn.
Oud 04-10-2010, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Van mij hoeft Geert Wilders niet vervolgd te worden hoor. Ik ben geen fanboii hoor maar zijn uitspraken zijn erg mild vergeleken bij andere idiote figuren. Dan hadden we Gretta Duisenberg, Florrie Rost van Tonningen, de meisjes van Halal, Fatima Elatik, Nico Stoevelaar en Dyab Abou Jahjah al lang kunnen vervolgen / aan de hoogste boom kunnen hangen.
't Gaat natuurlijk niet alleen om de letterlijke uitspraken, maar ook in hoeverre ze haat zaaien en/of aanzetten tot geweld hè, en dat speelt het wel mee dat Wilders een enorm bereik heeft, zijn uitspraken niet alleen openbaar, maar zelfs op tv e.d. doet e.d.
Zelf ben ik er niet uit wat ik vind van die vervolging. Ik ben veel te bevooroordeeld over Wilders en vind het hele vrijheid van meningsuiting een veel te ingewikkeld en netelig (haast extra-juridisch) vraagstuk.
Oud 04-10-2010, 12:44
Verwijderd
Ik ben het met jou eens Madeia.
Oud 04-10-2010, 12:45
Verwijderd
Ik vroeg me nog wel af hoe de verdediging van Moszkowicz Wilders gaat vrijpleiten. In P&W gaf hij aan dat hij ging aantonen dat de uitspraken waarheidsgetrouw zijn. Maar dat maakt voor haatzaaien/belediging toch niet uit?
Oud 04-10-2010, 12:47
Verwijderd
Bah ik heb zo beroerd geslapen. Lag om vier uur nog te woelen door dat brandend maagzuur, ondanks Antagel en Rennies en zesentachtig kussens onder m'n hoofd ;x
Verwijderd
Citaat:
't Gaat natuurlijk niet alleen om de letterlijke uitspraken, maar ook in hoeverre ze haat zaaien en/of aanzetten tot geweld hè, en dat speelt het wel mee dat Wilders een enorm bereik heeft, zijn uitspraken niet alleen openbaar, maar zelfs op tv e.d. doet e.d.
Daarvoor is hij toch ook volksvertegenwoordiger? Daarom vind ik het ook zo raar dat de rechtbank zich bevoegd vond. Althans ik begreep van Bram dat alleen de HR een volksvertegenwoordiger mag berechten.
Verwijderd
waarom deze titel?
Oud 04-10-2010, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg me nog wel af hoe de verdediging van Moszkowicz Wilders gaat vrijpleiten. In P&W gaf hij aan dat hij ging aantonen dat de uitspraken waarheidsgetrouw zijn. Maar dat maakt voor haatzaaien/belediging toch niet uit?
Ik vrees dat ik te weinig van dit onderwerp (haat zaaien in strafrechtelijke zin) weet om er zinnige uitspraken over te kunnen doen.

Overigens ben ik ook met Medeia in deze, ik weet het allemaal niet zo goed wat ik er van vind. Ik heb veel voors en veel tegens.
Oud 04-10-2010, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Idd, dat vraag ik me ook af. Ik heb hier niet echt een mening in, ik ben het niet eens met wat Wilders zegt en hoe hij dat doet, maar ik vind dat zelf niet meteen haatzaaien, maar goed, dat kan aan mijn definities liggen. Ik vind het proces wel erg interessant om te volgen en ben erg benieuwd naar hoe dit proces gevoerd gaat worden.
Oud 04-10-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
En Felix Rottenberg ernaast.
Oud 04-10-2010, 12:56
Verwijderd
Opzich vind ik dat Bram wel gelijk heeft en we nieuwe rechters moeten krijgen. Ik neem dan even aan dat de schijn van partijdigheid een reden is om de rechtbank te wraken. De rechters hebben gewoon duidelijk een visie gegeven over de persoon Wilders en hoe ze denken dat hij handelt. Zonder dat dit in het dossier staat of zelfs maar feitelijk juist is.
Oud 04-10-2010, 12:57
Lorelei
Lorelei is offline
Is er hier iemand lid van de openbare bibliotheek in Utrecht toevallig?
Oud 04-10-2010, 13:02
Verwijderd
Toevallig echt een maand niet meer ofzo ;x
Oud 04-10-2010, 13:03
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een halfjaar geleden of zo besloten m'n lidmaatschap niet te verlengen
Oud 04-10-2010, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Opzich vind ik dat Bram wel gelijk heeft en we nieuwe rechters moeten krijgen. Ik neem dan even aan dat de schijn van partijdigheid een reden is om de rechtbank te wraken. De rechters hebben gewoon duidelijk een visie gegeven over de persoon Wilders en hoe ze denken dat hij handelt. Zonder dat dit in het dossier staat of zelfs maar feitelijk juist is.
Nou ja de hele rechtbank? 1 persoon heeft zich, voorzover ik weet, uitgelaten over de persoon Wilders. (Meervoudige kamer, dus 3 rechters). Wat die ene persoon betreft ben ik het met je eens, zeker omdat de hele samenleving meekijkt en er geen twijfel over mag bestaan of de rechter partijdig is of niet.

Ik ben benieuwd of de rechter uit zichzelf opstapt of dat ie het op een onderzoekscommissie laat aankomen.

Ik vind het zo'n domme stap van 'm (de rechter) hij heeft hoogstwaarschijnlijk al maanden en maanden werk in de zaak zitten, mocht er nu een nieuwe rechter komen gaat 't weer maanden en maanden duren .

Edit: @LL de schijn van partijdigheid is inderdaad precies de reden waarom je mag wraken.
Oud 04-10-2010, 13:07
Verwijderd
Backup
Oud 04-10-2010, 13:07
Lorelei
Lorelei is offline
Wat heeft de rechter gezegd waardoor mensen nu twijfelen aan zn onpartijdigheid? (ik heb maar een deel van het proces meegekregen)
Oud 04-10-2010, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Backup

Citaat:
Wat heeft de rechter gezegd waardoor mensen nu twijfelen aan zn onpartijdigheid? (ik heb maar een deel van het proces meegekregen)
De raadsman struikelde vooral over de opmerking van rechtbankvoorzitter Jan Moors die zich tijdens het proces afvroeg of de proceshouding van Wilders voortkwam uit zijn door sommigen geconstateerde neiging stellingen te poneren maar de discussie uit de weg te gaan.

''Het lijkt er een beetje op dat u dat nu ook doet'', aldus Moors. Zijn uitspraken volgden op een korte toespraak van Wilders nadat hij zich op zijn zwijgrecht beriep.

+ "ik zie aan uw ogen dat u wat wilt zeggen" (rechter tegen wilders, althans dat heb ik van rationeel gehoord)
Oud 04-10-2010, 13:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

De raadsman struikelde vooral over de opmerking van rechtbankvoorzitter Jan Moors die zich tijdens het proces afvroeg of de proceshouding van Wilders voortkwam uit zijn door sommigen geconstateerde neiging stellingen te poneren maar de discussie uit de weg te gaan.

''Het lijkt er een beetje op dat u dat nu ook doet'', aldus Moors. Zijn uitspraken volgden op een korte toespraak van Wilders nadat hij zich op zijn zwijgrecht beriep.

+ "ik zie aan uw ogen dat u wat wilt zeggen" (rechter tegen wilders, althans dat heb ik van rationeel gehoord)
Ja.. dat van die ogen heb ik inderdaad gezien Dat was echt belachelijk
Oud 04-10-2010, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Nou ja de hele rechtbank? 1 persoon heeft zich, voorzover ik weet, uitgelaten over de persoon Wilders. (Meervoudige kamer, dus 3 rechters). Wat die ene persoon betreft ben ik het met je eens, zeker omdat de hele samenleving meekijkt en er geen twijfel over mag bestaan of de rechter partijdig is of niet.
Nee Bram heeft eerst nog gevraagd of de andere 2 rechters achter de woorden van de voorzitter stonden en dat deden zij. Daarop heeft hij besloten de hele rechtbank te wraken.
Citaat:

Ik ben benieuwd of de rechter uit zichzelf opstapt of dat ie het op een onderzoekscommissie laat aankomen.
Hoe bedoel je onderzoekscommissie? De rechtbank stapt niet op (daar was een of andere term voor bij de behandeling in de wrakingskamer). Als morgen de wrakingskamer uitspraak doet, dan zijn we toch klaar?
Citaat:

Ik vind het zo'n domme stap van 'm (de rechter) hij heeft hoogstwaarschijnlijk al maanden en maanden werk in de zaak zitten, mocht er nu een nieuwe rechter komen gaat 't weer maanden en maanden duren .

Edit: @LL de schijn van partijdigheid is inderdaad precies de reden waarom je mag wraken.
O ok.
Oud 04-10-2010, 13:12
Lorelei
Lorelei is offline
Godver wat is advocatentaal irritant.
Oud 04-10-2010, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Nee Bram heeft eerst nog gevraagd of de andere 2 rechters achter de woorden van de voorzitter stonden en dat deden zij. Daarop heeft hij besloten de hele rechtbank te wraken.

Hoe bedoel je onderzoekscommissie? De rechtbank stapt niet op (daar was een of andere term voor bij de behandeling in de wrakingskamer). Als morgen de wrakingskamer uitspraak doet, dan zijn we toch klaar?

O ok.
Ik heb het nieuws dus niet gevolgd . Maar dan snap ik het inderdaad En ik bedoelde de wrakingskamer maar ik wilde dat iedereen me begreep

De rechter mag zelf bepalen of ie op wilt stappen na een wrakingsverzoek, doet ie dat niet dan oordeelt de wrakingskamer. (Volgens mij mag de rechter dat ook nog beslissen nadat de wrakingskamer uitspraak heeft gedaan)
Oud 04-10-2010, 13:13
Verwijderd
Oh, is dat nu bezig? ;o
Verwijderd
Citaat:
Ja.. dat van die ogen heb ik inderdaad gezien Dat was echt belachelijk
Dat is niet opgenomen in het wrakingsverzoek. Het gaat specifiek om de regel: Dat lijkt u nu OOK WEER te doen. Het kwam er kort gezegd op neer dat Bram van mening is dat de rechtbank nu al een oordeel heeft gevestigd over de persoon Wilders en zich daarbij heeft laten beinvloeden van buiten af.
Verwijderd
Citaat:
Godver wat is advocatentaal irritant.
ik word er stiekem altijd een beetje opgewonden van *huppel*
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten