Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 19:45
Associated
Associated is offline
Ik maak liever samenvattingen dan lappen tekst te leren.
Ik kan volgens klasgenoten hele goede samenvattingen maken ( Mijn handtekening hehe)
En jullie? Schrijf of typ je ze? Maak je veel pijltjesschema's enz.
Post je ervaringen met verschillende vakken hier.
Oud 01-10-2010, 16:10
Verwijderd
ik vind schema's vaak handig idd, dan heb je een duidelijk overzicht, ik ben zelf echt barslecht in samenvattingen maken, ik ben altijd bang dat ik belangrijke dingen vergeet te typen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 16:13
Verwijderd
Meestal typ ik mijn samenvattingen en schrijf ik gewoon teksten met afentoe wat punten eronder. Als ik aan het leren ben maak ik ook een soort samenvatting en die schrijf ik dan, dan maak ik wel een samenvatting met allerlei pijltjes en alles. Zo weet ik eigenlijk al meer van de helft wat ik moet leren.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 16:56
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik let op in de les en dan heb ik geen samenvatting nodig. Dan nog even een halfuurtje het hoofdstuk goed doornemen en een 8 is weer binnen.

(Wel opdrachten maken trouwens)
Oud 02-10-2010, 19:03
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het fijner om samenvattingen te schrijven, omdat ik dan niet hoef te gaan zitten lezen bij de computer in de buurt. Om mijn schriftelijke aantekeningen over te typen vind ik sowieso teveel werk. Het verschilt per leerstof hoe de samenvatting eruit ziet. Vaak is het gewoon tekst, begrippen met uitleg en soms pijlen voor oorzaak-gevolgrelaties.
Oud 02-10-2010, 22:46
CyberRage
CyberRage is offline
Schrijven, het kost wel wat meer moeite maar je onthoudt er wel veel meer door omdat je actiever met de stof bezig bent. Vooral het opschrijven van voorbeelden en denkpaden zijn zeer handig om voor het examen door te nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:07
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Ik maak vrijwel nooit samenvattingen. De enige uitzondering is geschiedenis: daarbij bestaat mijn volledige leersessie uit het maken van een samenvatting. Als ik dat gedaan heb, ben ik klaar voor de test.

Bij de rest van de vakken helpen samenvattingen mij niet echt - ik formuleer ze liever in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 11:21
Infidel
Infidel is offline
Op dit moment maak ik ze wel, omdat me dat wel handig lijkt voor mijn examens. Meestal bestaat een samenvatting natuurkunde uit één A5je per hoofdstuk. Daar staan dan alle formules in en de belangrijkste definities (de eerste hoofdwet etc.), die ik dan vervolgens in mijn rekenmachine pleur. Ik maak dus niet echt een 'echte' samenvatting, maar misschien dat dat in een betaprofiel sowieso al minder van toepassing is.
Reageren

Regels voor berichten