Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 18:00
Paperz
Paperz is offline
Mensen, ik wil voor mijn huis even fatsoenlijk laminaat aanschaffen en laten leggen. Iemand goede ervaring met sites en/of vloerenzaken in Amsterdam?
Oud 02-09-2010, 18:53
ganralph
ganralph is offline
Wat wil je? Wil je echt iets degelijks of "gewoon" kliklaminaat. Dat laatste heb je bij alle bouwmarkten en is op zich van prima kwaliteit (ok, het zal geen 60 jaar meegaan zoals andere vloeren) en het is ook nog goed zelf te leggen als je een zaag hebt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:10
Verwijderd
Ik heb bij de Ikea voor in de slaapkamer kliklaminaat gehaald. Dat spul heet Slëtten. Kan er niks aan doen. Voor 3,5 euro per m2. Best aardig spul. En je kunt het daar nog dikker krijgen ook. Dus duurder.

Decoupeerzaagje erbij en je bent lekker on the roll...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:42
Nona
Nona is offline
Over laminaat van de ikea heb ik ook wel minder goede ervaringen gehoord. Gebroken planken overal, moeilijk doen over terugname etc.

Zelf heb ik altijd laminaat bij de bouwmarkt gekocht, en dat gaat prima. In de woonkamer hebben we nu wat duurder laminaat liggen, ook van de bouwmarkt, en dat is mooier maar verder is er weinig verschil betreft krasvastheid. Wel zou het langer mee moeten gaan.
Oud 03-09-2010, 09:46
ganralph
ganralph is offline
In ons oude huis hadden we laminaat van de Macro, 6 euro/m2. (Maar dat hebben ze niet standaard geloof ik.)
(In ons nieuwe huis lag een mooie vloer toen we er in kwamen )
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 12:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had laminaat van de Kwantum, toen gewoon het goedkoopste. Beviel prima. Vaak heb je minimaal 10 jaar garantie op beschadigingen (geen slijtage) en hoelang woon je nou tien jaar in hetzelfde huis of heb je tien jaar lang dezelfde vloer? Dat heeft mij toen doen beslissen gewoon het goedkoopste te kopen. Ik had wel als ondervloer van die blauwe isolatieplaten voor appartementen van de Gamma, stuk makkelijker te leggen dan zo'n ondervloer op een rol en het isoleert echt super goed (zowel warmte als geluid). Zijn wel wat duurder maar ik vond het het zeker waard.
Oud 03-09-2010, 14:20
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Iemand goede ervaring met sites en/of vloerenzaken in Amsterdam?
Geen persoonlijke ervaring, maar Carpet Right aan de Haarlemmerweg heeft nu uitverkoop zag ik net
Daar vlakbij zit Stox Vloeren, dus dan kun je meteen vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 15:37
Paperz
Paperz is offline
Bedankt allemaal... het gaat me niet zozeer om het laminaat zelf maar winkels en de evt. legservice
Oud 03-09-2010, 18:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou gewoon vlak voor je het wil hebben de folders goed in de gaten houden en ergens een leuke aanbieding uitzoeken. Veel zal het niet uitmaken vermoed ik zo. Kijk eens bij Kwantum, Gamma, Ikea, Leenbakker, etc. Bij die laatste weet ik iig dat ze een legservice hebben maar als je huis een beetje recht is, is het ook zelf prima te doen (ook als je niet heel handig bent, reken alleen wel wat extra tijd dan).
Oud 03-09-2010, 21:23
Ivo
Ivo is offline
Pfff. legservice. Als je met een zaag overweg kunt en niet te veel rare hoeken hebt, is een vloertje van kliklaminaat in een dagje gelegd voor een standaard appartement.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 12:52
Adore
Adore is offline
Een vriendin van mij heeft ook problemen (gehad) met Ikea, en dan bedoel ik zowel met de kwaliteit van de vloer als met de service.

Ikzelf was erg ontevreden over de Kwantum. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een vinyl vloer heb, maar mijn ontevredenheid gaat hier dus precies om de service.
Zij besteden het leggen uit aan andere bedrijven. Die werken dus bij mijn weten als ZZP-er of op freelance basis voor Kwantum.
Sowieso kon een medewerker van Kwantum al niet eens goed de maten voor de vloer berekenen. Ik had hem een plattegrond gegeven met álle maten van de woning, zo van de architect/aannemer af gerold, dus simpeler kun je het niet aangeleverd krijgen.
Toen de legger kwam ging het dus niet allemaal passen zoals voorspeld. Nu heb ik 'lapjes' vloer onder mijn bed en in mijn berging, omdat het anders niet uitkwam. Ik zou ook door nieuwe berekeningen ineens veel duurder uit zijn, gelukkig was de legger zo aardig voor mij om dat bij Kwantum te gaan vorderen en niet bij mij.

Misschien was mijn filiaal niet zo snugger, maar veel hoop heb ik er niet meer op! Over de vloer verder ben ik wel tevreden, terzijde.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 19:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb bij Kwantum alleen mijn vloer gekocht. Heb het verder zelf gelegd dus ik heb geen ervaringen met verdergaande service dan advies bij de aankoop.
Oud 02-10-2010, 09:49
Paperz
Paperz is offline
Even een update... uiteindelijk alles besteld bij http://www.vloerenvoordelig.nl sinds het prijsverschil per m2 minimaal 5 euro was tov andere winkels. Levering ging prima (de bezorger had pech, dus was wat later maar toch) en sinds ik m'n hand had gebroken hielp hij zelfs met wat sjouwen. De vloer wordt op dit moment door een klusjes man gelegd, dus nog een paar uurtjes
Oud 02-10-2010, 09:50
Paperz
Paperz is offline
iemand trouwens nog onderhoud/schoonmaak advies?
Oud 02-10-2010, 10:18
ganralph
ganralph is offline
Als het een glanzende vloer is (en dat is bijna al het laminaat), dan kun je het schoonmaken met allesreiniger met een scheutje glansspoelmiddel voor de vaatwasser er in. Doet hetzelfde als speciale laminaatreinigers, maar scheelt weer in de kosten

Gebruik overigens niet te veel water! Gewoon een uitgewrongen dweil is goed genoeg en daarna goed drogen. (Als er ergens water tussen de delen kan komen, kan je vloer heel lelijk beschadigd raken.)

Schoonmaken altijd in de richting van de houtnerf zodat je ook de troep die daar inkruipt goed weghaalt.

Ik weet niet hoe krasvast je vloer is, maar regelmatig stofzuigen zorgt dat je geen kleine steentjes in je vloer loopt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 11:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En altijd stofzuigen met de borstel van je stofzuigermond uit anders krijg je krassen.
Oud 02-10-2010, 18:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
En altijd stofzuigen met de borstel van je stofzuigermond uit anders krijg je krassen.
liever nog: een aparte laminaatmond, die heeft wat zachtere haren. De haren op de gewone borstel zijn meestal alleen voor tegels en linoleum.
Oud 03-10-2010, 09:25
Nona
Nona is offline
Citaat:
Als het een glanzende vloer is (en dat is bijna al het laminaat), dan kun je het schoonmaken met allesreiniger met een scheutje glansspoelmiddel voor de vaatwasser er in. Doet hetzelfde als speciale laminaatreinigers, maar scheelt weer in de kosten

Gebruik overigens niet te veel water! Gewoon een uitgewrongen dweil is goed genoeg en daarna goed drogen. (Als er ergens water tussen de delen kan komen, kan je vloer heel lelijk beschadigd raken.)

Schoonmaken altijd in de richting van de houtnerf zodat je ook de troep die daar inkruipt goed weghaalt.

Ik weet niet hoe krasvast je vloer is, maar regelmatig stofzuigen zorgt dat je geen kleine steentjes in je vloer loopt.
Wat een goede tips, dankjewel. <3
Oud 06-10-2010, 19:15
DaveW
DaveW is offline
laten leggen? dat kliklaminaat kan je vrij eenvoudig zelf leggen hoor. lijkt moeilijker dan het is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten