Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2007, 13:47
-ne?
-ne? is offline
Hallo,

Op de school waar ik zit moeten we onze schoenen uitdoen.
Wat vind jij ervan? Heb jij dit ook en wat vind je er het slechtst aan?

Groet.
Advertentie
Oud 08-09-2007, 13:57
Verwijderd
Dat lijkt me echt ontzettend stinken.
Oud 08-09-2007, 14:19
-ne?
-ne? is offline
Citaat:
Dat lijkt me echt ontzettend stinken.
Alleen als de meiden met regenweer hun laarzen moeten uittrekken!
Oud 08-09-2007, 16:26
Mephisteus
Mephisteus is offline
De basisschool naast de mijne moest dat. Ik vond het maar niks, de grond wordt toch vies en ik krijg het idee dat 'schoenen' uit gewoon als excuus gebruikt gaat worden of al als excuus gebruikt wordt om niet te stofzuigen als het vloerbedekking is en anders om minder te dweilen

(Niet dat vloerbedekking in een school een briljant idee is maar het gebeurd...)
Oud 08-09-2007, 17:58
PV
PV is offline
doen de leraren dat ook dan
Oud 08-09-2007, 22:29
Lethe
Lethe is offline
Hahaha, daar heb ik echt nog nooit van gehoord Misschien moeten ze laminaat aanschaffen ipv vloerbedekking, dat wordt niet zo snel vies en is dweilbaar. De gehorigheid moet dan maar op de koop toe worden genomen. Trouwens, daar zijn ook wel oplossingen voor.
Oud 08-09-2007, 22:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Dit lijkt me niet serieus
Oud 09-09-2007, 04:03
Neiu
Neiu is offline
In Nederland nooit gehad, wel in het buitenland, maar daar sneeuwde het nogal hevig de hele winter en was het hele gebouw een vieze smeerboel geworden als iedereen z'n stampers aangehouden zou hebben. Het was de bedoeling om daar een stel binnenschoenen mee te nemen, je mocht in ieder geval je winterschoenen die je buiten aan had niet aanhouden. Aan de andere kant heb ik ook nooit iemand gehoord die er problemen mee gehad heeft Iedereen deed dat gewoon.
Oud 09-09-2007, 09:53
Iduna
Iduna is offline
Als je viezigheid aan je schoenen hebt, doe je die toch ook zo snel mogelijk uit? Bij sommige mensen thuis hebben ze slippers in alle maten voor gasten.

Misschien een idee om saunaslippers mee te nemen of binnenschoenen, dan lijkt het me niet verkeerd. Zeker niet wanneer je schoenen onder de modder en sneeuw zitten.
Oud 10-09-2007, 14:15
luchtballon
luchtballon is offline
Was op mijn basisschool wel zo de laatste paar jaar. De reden weet ik niet zo goed, maar wel iedereen had sloffen. En of de leraren dat ook deden weet ik niet meer maar ik neem aan van niet.
Oud 10-09-2007, 15:04
Verwijderd
Op de basisschool moesten we dat bij regen/sneeuw wel, omdat het anders echt vies werd (veel jongens gingen altijd door de modder banjeren voor school, dus ja, dan had je overal moddersporen ). Ik herinner me dat de kleuters slofjes kregen dan, maar de oudere kinderen niet. Mja, ik vond het niet zo'n ramp, 't stonk ook niet ofzo.
Op de middelbare school kan ik het me niet herinneren, bij regen/sneeuw zei de concierge gewoon telkens dat je je voeten moest vegen en verder vind ik het ook overdreven om je schoenen telkens uit te moeten doen.
Maar goed, als je sloffen aan mag, lijkt 't me eigenlijk wel prettig

(Thuis draag ik overigens ook geen schoenen, die doen we in de hal meteen uit. We hebben lichte vloerbedekking, dus in eerste instantie was het om die vloerbedekking te sparen, maar het is ook gewoon fijner; dat merk ik met bezoek ook, mensen voelen zich veel sneller thuis zonder schoenen
Bij een vriendinnetje vroeger moest je ook je schoenen uitdoen, en dan stonden er heerlijke slippers/sloffen onder de verwarming; echt goddelijk )
Oud 10-09-2007, 16:38
Fantôme
Fantôme is offline
wel lekker huiselijk
moet je je pantoffels meenemen ofzo
Oud 10-09-2007, 16:48
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Wat stom, gelukkig hoefde dat bij mij op school niet. Ik heb er ook een ontzettende hekel aan als ik bij mensen thuis m'n schoenen uit moet doen; ik heb namelijk heel snel koude voeten. En dan ook echt koud, dat ik ze niet meer voel.
Oud 10-09-2007, 21:55
Lethe
Lethe is offline
Ik doe in huis ook mijn schoenen uit. Veel fijner vind ik dat, en bovendien is het schoner.
Oud 10-09-2007, 21:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Bij een vriendinnetje vroeger moest je ook je schoenen uitdoen, en dan stonden er heerlijke slippers/sloffen onder de verwarming; echt goddelijk )
Voorverwarmde sloffen... zalig!
Oud 11-09-2007, 12:03
fromBALKAN :D
Citaat:
Voorverwarmde sloffen... zalig!
Agreeeeeeeee <333333333
Oud 11-09-2007, 17:33
marrel
marrel is offline
Wat een vaag iets Moeten we bij ons op school trouwens niet proberen weet nooit of er nog een een of andere bijtende stof op de vloer ligt Heb al een gat in m'n trui en daar hoeven m'n sokken/voeten niet bij. Blijf het vaag vinden op school, maar met sloffen ist wel lekker <3 Doe ik thuis ook. Niet vanwege het vies worden van het huis maar omdat het lekker is(hoewel het wel scheelt dat ik m'n schoenen niet meer na hoef te kijken maar gewoon uit trap).
Oud 11-09-2007, 18:23
Balance
Balance is offline
Ik zou dat echt niet leuk hebben gevonden. Ik heb toen ik 12 / 13 / 14 was een tijdje last gehad van enorme zweetvoeten. Nou, als ik dan net een stuk naar school had gefietst en dus gezweet had, zou m'n schoenen uit doen wel het laatste zijn wat ik wilde. Lijkt me erg lullig voor zulke kinderen, het is toch iets wat bij pubers meer voorkomt dan bij volwassenen. Dan heb je meteen weer een nieuw mikpunt om iemand om te pesten. Bovendien is het voor de omgeving gewoon ook niet prettig
Oud 11-09-2007, 19:29
5803
5803 is offline
Op de basisschool moesten wij dat ook vanaf groep 3 . En dan iedereen sloffen aan! Was vet chill vond ik altijd haha.
Oud 11-09-2007, 20:26
Miracle
Miracle is offline
Op mijn eerste basisschool liepen we altijd op sloffen (montessori-onderwijs), maar van mijn tweede basisschool weet ik het niet meer. Dat was ook montessori, dus ik verwacht van wel, maar ik zou het echt niet meer zeker weten.
Oud 11-09-2007, 21:37
Verwijderd
Oh daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. De enige keren dat ik mijn schoenen uit heb moeten trekken was op de basisschool als het onwijs hard regende, zodat niet alles onder de modder zat. Op de middelbare school heb ik nooit mijn schoenen uitgetrokken (behalve bij gym, maar het gymt gewoon fijner zonder schoenen ).
Bij een vriendin van mij hebben ze ook pantoffels voor de visite, dat is zo lekker gewoon Thuis en bij mijn vriend doe ik altijd mijn schoenen uit. Ik vind het ook helemaal niet fijn om in huis (welk huis dan ook) met schoenen aan te lopen, maarja op verjaardagen ga je ook niet elke keer je schoenen uittrekken
Oud 18-11-2008, 11:36
Verwijderd
Ik vind het een iets te grote up.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten