Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de hele lijn mooi.
Nooit gewaagd, maar dat hoeft ook niet he. ![]() Wél veel mooi beeldend woordgebruik. Persoonlijk zou ik drijfijs zonder tussen-s mooier hebben gevonden, maar ik kom dan ook uit West-Vlaanderen. Mijn woordenboek zegt overigens dat de twee een behoorlijk betekenisverschil hebben. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dank
![]() FA, hoe bedoel je drijfijs? Drijfsijssie is het Amsterdamse woord voor (blok)eend. (Zoals mijn vriend zei: in Amsterdam heb je 3 soorten vogels: alles wat vliegt is een sijssie, dan alles wat drijft, is een drijfsijssie en dan heb je nog de schijtlijsters). En aangezien ik een gedicht over blokeenden wou maken... ![]() Etmakas, drijfsijssie is voor mij het woord van de eeuw. Ik ben mijn ex eeuwig dankbaar dat hij het tegen me heeft verteld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
In West-Vlaams spreken we geen tussen S'n uit, waardoor het uit de mond één mijner soortgenoten drijfijs wordt. Drijvend ijs dus.
![]() Aan de Belgische kust ga je voornamelijk zwaluwen, meeuwen en kleine kraaien zien. Mijn mening over Amsterdammers hou ik overigens op dit forum voor mijzelf, wegens zeer zwaar in de minderheid. XD |
![]() |
|
Het loopt lekker, vooral de tweede strofe stroomt goed.
Drijfsijssie is niet helemaal mijn smaak wat betreft woorden, maar ik kom dan ook niet uit Amsterdam. In de eerste strofe zou ik tussen 'in' en 'bruine' nog 'een' schrijven: in een bruine papieren zak. Dat vind ik lekkerder lezen. Verder leest alles al lekker, behalve dus het 'drijfsijssies en wodka'-stukje. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Eetgelegenheden die het bezoeken waard zijn! Verwijderd | 134 | 08-08-2017 13:45 | |
Lifestyle |
Het Grote Winkeltopic Jules | 187 | 23-07-2006 15:49 | |
Psychologie |
Kinderdromen maken me bang phi | 40 | 09-06-2004 22:52 | |
De Kantine |
Wat is de stomste mop wat je ooit gehoord hebt? Verwijderd | 183 | 09-04-2004 12:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 |