Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
met dit schema (wat aangepast wordt op hoeveel push ups je in het begin kan) je 'begeleid' om in 6 weken tijd de 100 pushups te halen. 100 push ups kunnen zal er iig niet voor zorgen dat je echt spieren gaat 'kweken'. de spieren die je gebruikt om push ups te doen zullen wel wat sterker worden, maar als je in de sportschool fanatiek gaat trainen specifiek gericht op krachttraining zal dit allemaal nog veel sneller kunnen en train je ook je hele lichaam ipv alleen een deel van je bovenlichaam. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verder heb je wel gelijk dat je naar de sportschool moet gaan als je snel (maar vooral een goed) resultaat wilt hebben. |
![]() |
||
Citaat:
En met een beetje aanpassingen kun je het ook zo maken dat je meer explosiviteit kunt opbouwen met oefeningen die daar op lijken.
|
Het voordeel van push-ups is dat je je eigen lichaam als gewicht gebruikt en je geen geprepareerde ROM (Range Of Motion) aflegt in je beweging. Je traint dus wel je synergists, en je kan incline en decline trainen door óf je voeten, óf je handen op een verhoging te plaatsen. Tot zover het positieve van push-ups.
Je gaat géén zichtbare spiermassa opbouwen van push ups. Je traint er alleen maar je borstspieren mee, misschien een klein beetje de (front)schouders en een klein beetje biceps, dan houdt het op. Tenzij je met een rugzak stenen traint zal je ook niet daverend in weerstand kunnen stijgen waardoor je al gauw uitgetraind bent. En 100 push-ups klinkt leuk maar is meer een cardio/endurance oefening, en iedere ervaren sporter weet dat je daar juist spieren van afbreekt in plaats van opbouwt. Laat je vriendin (als je die hebt) dan op je schouders zitten terwijl jij push-ups doet, en doe dan setjes van 5. Tipje van mij: koop een paar dumbbells met gewichten en een bankje en ga zelf aan de slag. Dumbbell press, dumbbell flyes, dumbbell military press, squats, dumbbell rows, je kan er zelfs mee deadliften als er genoeg gewicht op zit (anders haalt het niet uit). Voor 150-200 euro ben je klaar en kan je redelijk trainen. Áls je dan gaat trainen, train dan alles.
||
Citaat:
Ik bedoel, als de TS een wedstrijdje wil (kick)boksen en die komt aanzetten met een training die gericht is op bodybuilden wordt het een pijnlijke vertoning. Anderzins heeft wat ik zij over explosiviteit dan weer nul nut als de TS gewoon wil dat zijn armen iets breder worden.
|
Nouja, hij zegt toch: "om meer spieren te kweken"? Je kan er best een pond spiermassa mee kweken (als je maar eet) maar echt zichtbaar zal het niet worden. Voor kickboxen hoef je niet per se breed te zijn, maar wel een fair share of muscle hebben. Neem bijvoorbeeld een Bob Sapp, of Eric Esch. Plompe knullen met veel vet, maar wel meer dan honderd kilo pure spiermassa. Massa beweegt massa, en daarom heeft de zwaarste vaak de overhand, als het niet op techniek aankomt. En dan kan die massa maar beter spier zijn.
Explosiviteit train je het best door enerzijds te bankdrukken (upper body) of squats (lower body). Krachtig het gewicht uitstoten, twee keer zo lang doen over het laten zakken van het gewicht.
||
Citaat:
daarnaast kan je als je hulp wilt bij de uitvoering van de oefening ook nog hulp zoeken in een sportschool (die gericht is op krachttraining en niet zo'n health center geval) en dan daar trainen of eventueel een deel van de week in de sportschool en een deel thuis. (sommige mensen vinden thuis trainen nou eenmaal veel prettiger dan in de sportschool) |
![]() |
|
Mwah, ik raad het hulp zoeken in een sportschool af (dat hangt natuurlijk wel af van de sportschool). De meeste bedrijven hebben CIOS-types rondlopen, die weten niet eens wat krachttraining is. Toen ik daar ooit begon raadden ze me aan om op machines te trainen. Qua voeding wisten ze niet echt tips te geven.
Jezelf aanmelden op dutchbodybuilding.com, jezelf goed inlezen in de (hoofd)topics die over voeding en training gaan en je opgedane kennis in de praktijk brengen, werkt veel beter. Succes!
||
Citaat:
Ik ben nu bezig met pullups, kheb de pushuptraining ook gedaan maarem breek je daarmee echt je spieren af?? hoe komt dat? (ik hoop dat dat wel meevalt xD)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Op de vuisten opdrukken Snickers | 8 | 27-05-2013 20:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
opdrukken - hoe vaak is zinvol blubblubblub | 9 | 16-11-2006 22:16 | |
De Kantine |