Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2010, 14:57
Roosje93
Roosje93 is offline
Hi mensen!

Ik ben van plan een nieuw notebook aan te schaffen, maar aangezien ik er niet veel verstand van heb, heb ik jullie hulp nodig. In de winkel geven ze me alleen maar advies om een bepaalde soort notebook te kopen die ze voor ze hebben liggen, maar veel sony vaio's hebben ze niet hier bij mij in de buurt, dus wil ik er een configureren op de site van sony.

Ik weet al wel dat ik er dus een van sony wil. Ik zat er aan te denken van de F serie.
Maar neem ik dan een i5 of i7, 500 GB of 640 GB harde schijf, 4 GB of 6 GB RAM geheugen.
En is een blu-ray speler/writer handig om te hebben, of is dat allemaal overbodig?

nou, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen op weg naar een geschikte notebook voor mij.
thanx in advance
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2010, 15:06
Verwijderd
hangt er vanaf wat je ermee gaat doen. Als je hem gaat gebruiken als computer voor internetten, filmpje kijken en dat soort dingen is een i5 met 4gb wel genoeg. Een Blu-Ray drive kan nog wel van pas komen, dat maakt je laptop meer futureproof
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 16:53
Verwijderd
Ik denk dat een i5 met 4GB zelfs al redelijk overkill is voor internetten. Maar als je 'een keertje gaat gamen' heb je al wel gauw zoiets nodig.

Of je een blu-ray speler nodig hebt hangt er natuurlijk van af of je blu-ray wilt afspelen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat een i5 met 4GB zelfs al redelijk overkill is voor internetten. Maar als je 'een keertje gaat gamen' heb je al wel gauw zoiets nodig.

Of je een blu-ray speler nodig hebt hangt er natuurlijk van af of je blu-ray wilt afspelen.
Ik bedoelde ook niet alleen internetten, maar ook gewoon games enzo
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 01:05
Verwijderd
Zoals hierboven al aangegeven, is een I5 met 4GB werkgeheugen meer dan zat.

Verder is een 500GB hardeschijfje ook meer dan voldoende.
En wat betreft blu-ray, tja dat ligt nu eenmaal aan je budget en of je een film liefhebber bent, anders zou ik het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 08:47
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Verder is een 500GB hardeschijfje ook meer dan voldoende.
En wat betreft blu-ray, tja dat ligt nu eenmaal aan je budget en of je een film liefhebber bent, anders zou ik het niet doen.
Ben dit echt totaal niet met je eens.
Ik ben een grote film liefhebber, maar heb absoluut geen behoefte aan een blu-ray drive gezien ik alles digitaal opgeslagen wil hebben i.p.v. optisch. Voor mij is 500GB dus juist te weinig en een blu-ray drive overbodig.
Oud 26-10-2010, 13:28
Daantjer
Daantjer is offline
er zijn weinig notebooks met veel opslagruimte, dan zit je meestal al aan de gamenotebooks.
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk hier eens tussen, waarom persé een vaio??

Edit: waarom geen externe HD erbij kopen?

Laatst gewijzigd op 26-10-2010 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 18:32
MiBe
MiBe is offline
Er zijn anders aardig wat notebooks die ruimte hebben voor 2 schijven. Wanneer je er bijvoorbeeld een met standaard 640gb hebt en je plaatst er nog zo'n zelfde schijf bij heb je toch aardig wat ruimte en hoef je niet met externe schijven te klooien. Is toch altijd lastig om mee te slepen.
Reageren

Regels voor berichten