![]() |
|
Verwijderd
|
En wat en waarom?
TS begint. Vroeger, toen ik in groep zeven of acht zat, waren we altijd met drie vriendinnen: E, I en ik. Het WK, of EK, ik weet het al niet meer, voetbal kwam en de Albert Heijn had als actie van die wuppies. I wilde heel graag een megawup, maar daarvoor had je een soort zegelachtige dingen nodig die aan de kleine wuppies zaten. E en ik gingen dus naar de Albert Heijn van het dorp om aan alle mensen te vragen of wij hun wuppies mochten hebben, maar dat schoot niet op. De wuppiegekte was op zijn hoogtepunt en iedereen had kindjes en kleinkindjes en buurkindjes die dolgraag wuppies wilden. Dan geef je ze niet aan twee kleine meisjes. Uiteindelijk ben ik de Albert Heijn ingelopen om onder de stoel van de cassière wuppies van de grond te graaien. Er lagen er een heleboel, die waren gevallen ofzo. De cassières hadden helemaal niet door dat ik onder hun stoel zat en wuppies pakte. Wat voelde ik me een meesterdief! ![]() ![]() ![]() ![]() En nu jullie. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
in de HEMA stond zo`n kauwgomballen-apparaatje wat je kon kopen (incl kauwgomballen); de kauwgomballen zelf waren natuurlijk met een draai aan de knop in het kinderhandje te krijgen.
En ik was ooit op een computerbeurs om wat spullen te kopen (waaronder een lange UTP-kabel); en ik wilde dat ding betalen maar de man van het kraampje was te druk bezig met bellen en tegen een collega te ouwehoeren, en na 10m was ik het beu en ben ik met kabel en al maar weggelopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Oh, dat is echt geweldig met kinderen! Ook als ik 2 koekjes had en het kindje op wie ik paste maar 1. Dan vond ze dat niet eerlijk. Het enige wat ik dan hoefde te doen was haar koekje doormidden breken (waar ze gewoon bij stond) en dan was ze blij. Want dan had zij er ook 2.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() little phoebe niet naamzoek ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik jatte alleen maar koekjes uit de koektrommel ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Mijn zusje liet altijd de laatste liggen zodat m'n moeder niet kon zeggen dat ze alle koekjes had opgegeten ![]()
|
Ik ben al een tijdje heel diep aan het nadenken, maar ik kan echt niets bedenken.
![]() Ik was daar vast veel te braaf voor altijd. Edit: alhoewel, ik jat wel eens een chocoladereep uit de kast hier thuis, als ik denk dat toch niemand 't zal missen. ![]() Hoor ik een paar dagen later ineens: ''Hè? Waar is die chocoladereep nou ineens weer gebleven? EMMAAA!!'' ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb trouwens ook een tijdje nog een boekje gehad uit de bieb van de middelbare school
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Mn school staat vlakbij een c100 (de c
![]() mn zakken zitten. Ik merkte de 2 blikjes pas toen ik weer op school aankwam ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja ik heb het twee keer gedaan. Ik was samen met een vriendin en zei vertelde dat ze het wel eens had gedaan. Dus leek het mij tof.
![]() De eerste keer heeft zij een shirt meegenomen en een bril. De bril mocht ik hebben. De tweede keer heb ik zelf iets meegenomen maar toen ik buiten stond was ik er wel op afgeknapt ik hield een schuldgevoel en heb het ook nooit meer gedaan. Ik werk veel liever voor mijn geld dan alles 'gratis' te krijgen. Ik snap ook niet dat mensen het doen en dat zal dan wel weer heel hypocriet klinken maar ik vind stelen echt not done. |
![]() |
|
Nee, nog nooit. Ik heb een veel te sterk eerlijkheidsgevoel om dat te doen. /moraalridder
Eén ding komt er wel dicht in de buurt. Mijn hartsvriendin (wat een heerlijk basisschoolprincipe was dat) was de dochter van vrienden van m'n ouders, waarmee we vaak op vakantie gingen. Toen ik een jaar of 10 was ofzo waren we in een vakantiehuisje in Denemarken, waar mooie kaarsjes in van die potjes stonden. Vriendin T (die altijd veel meer durfde dan ik, tegen wie ik opkeek en voor wie ik niet onder wilde doen) wilde ze wel meenemen. Ik heb nog tegengesputtert, maar we hadden een paar Deense muntjes (twv iets van 50 cent), en ze zei "maar we leggen er geld voor in de plaats, dus dan betalen we toch?" Ik durfde niet tegen haar in te gaan en we hebben ze meegenomen. ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In groep 8 gingen sommige mensen meedoen aan de kneedgum rage en mij leek het wel een heeeeel spannend plan om al dat kneedgum te stelen. Dus ik al dat kneedgum stelen en spannend dat het was! Maar eenmaal al dat kneedgum zo in mijn la deed ik er niks mee, het was allemaal tot 1 grote bal verwerkt. Toen de volgende dag in de ochtendkring, jaja die kennen we nog wel, de ochtendkring. "Iemand heeft die en die en die de kneedgum gestolen!" Al die kinderen waren ook behoorlijk boos want hun dierbare kneedgum was pleite! Terwijl dit gesprek doorging rolden er langzaam tranen over m'n wangen, oei wat voelde ik me schuldig. Dus had ik het maar opgebiecht en de enorme bal kneedgum op tafel neergezet zodat iedereen hun eigen hoeveelheid kneedgum terug zou kunnen pakken. Toen kwam iets moois, wat ik toen ook al prachtig vond: Niemand had genoeg kneedgum terug. ![]() |
![]() |
|
Ja, vroeger stal ik weleens dingen bij grote supermarktketens, als ik weinig geld had maar toch iets wilde. Soms voelde ik me zelfs schuldig tegenover mezelf als ik alles had afgerekend.
Ik vind niet dat het iets met moraal te maken heeft. Supermarktketens nemen ethiek over het algemeen niet in beschouwing als het gaat om de producten die ze verkopen, dus waarom zou ik dat moeten doen? Het is eigenlijk moreel minder verantwoord om geld te geven aan de AH, dan om van ze te stelen. Niet dat ik nu nog steel, hoor.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Biecht maar op! Welke zondes/stoute dingen/overtredingen heb jij begaan? Missy | 64 | 14-08-2019 06:46 | |
De Kantine |
Hoeveel euro heb jij? Applepie | 63 | 18-08-2012 10:51 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: Zin in school DarkRain | 28 | 07-11-2006 19:15 | |
De Kantine |
Inbreken Robert12 | 42 | 16-06-2005 17:57 | |
De Kantine |
Heb jij wel eens iets gestolen? telluriet | 130 | 24-03-2004 19:49 | |
Liefde & Relatie |
60 openingszinnen/versiertrucs voor ons mannen Mark | 49 | 08-04-2003 06:46 |