Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2010, 09:43
Verwijderd
En wat en waarom?

TS begint.

Vroeger, toen ik in groep zeven of acht zat, waren we altijd met drie vriendinnen: E, I en ik. Het WK, of EK, ik weet het al niet meer, voetbal kwam en de Albert Heijn had als actie van die wuppies. I wilde heel graag een megawup, maar daarvoor had je een soort zegelachtige dingen nodig die aan de kleine wuppies zaten. E en ik gingen dus naar de Albert Heijn van het dorp om aan alle mensen te vragen of wij hun wuppies mochten hebben, maar dat schoot niet op. De wuppiegekte was op zijn hoogtepunt en iedereen had kindjes en kleinkindjes en buurkindjes die dolgraag wuppies wilden. Dan geef je ze niet aan twee kleine meisjes.
Uiteindelijk ben ik de Albert Heijn ingelopen om onder de stoel van de cassière wuppies van de grond te graaien. Er lagen er een heleboel, die waren gevallen ofzo. De cassières hadden helemaal niet door dat ik onder hun stoel zat en wuppies pakte. Wat voelde ik me een meesterdief! Uiteindelijk hadden we genoeg wuppies voor een megawup. Die hebben we aan I gegeven. Ze heeft hem nog steeds . En dat was geloof ik het meest criminele wat ik ooit heb gedaan

En nu jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2010, 10:09
Verwijderd
Vroeger was er een supermarkt vlakbij mijn ouders, echt om de hoek. Toen ik bijna 3 was ging ik daar een keer met mijn buurmeisje naar toe en toen hebben we een liter roomijs gestolen Gewoon gepakt en mee langs de kassa gelopen, geen probleem. Thuis meteen een lepel gepakt en samen begonnen te eten Mijn moeder is het wel gaan afrekenen later
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:12
Rivka
Rivka is offline
Ik heb toen ik ongeveer 8 was een mooie gum uit de Hema gestolen . Heb ik eigenlijk nooit eerder verteld.
Oud 26-10-2010, 10:14
Verwijderd
Oh, ik heb als kleuter ook een keer een mooi balletje gestolen van school. Een rubberen, blauwe bal die heel mooi in mijn hand paste (dus waarschijnlijk was het best een klein ding). Ik was er echt verliefd op
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Vroeger was er een supermarkt vlakbij mijn ouders, echt om de hoek. Toen ik bijna 3 was ging ik daar een keer met mijn buurmeisje naar toe en toen hebben we een liter roomijs gestolen Gewoon gepakt en mee langs de kassa gelopen, geen probleem. Thuis meteen een lepel gepakt en samen begonnen te eten Mijn moeder is het wel gaan afrekenen later
Het is eigenlijk nog knap dat jullie die diepvriesdeuren open hebben gekregen!

Ik heb bij de drogist wel eens schepsnoepjes in mijn mond gestoken als kindje, maar dat is alles.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb bij de drogist wel eens schepsnoepjes in mijn mond gestoken als kindje, maar dat is alles.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:34
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb vroeger eens een stickervel uit een bobo of okki ofzo getrokken toen ik nog een klein rationeeltje was.
toen ben ik in de kraag gevat door de manager
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:37
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Oh, dat doe ik nog wel eens, hihi .
Oud 26-10-2010, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Het is eigenlijk nog knap dat jullie die diepvriesdeuren open hebben gekregen! [...]
Het waren van die open bakken, zeg maar. Ik vond het altijd leuk om met m'n buik op die koude rand te hangen en dan kwam je nét bij het ijs
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:39
Carn
Carn is offline
in de HEMA stond zo`n kauwgomballen-apparaatje wat je kon kopen (incl kauwgomballen); de kauwgomballen zelf waren natuurlijk met een draai aan de knop in het kinderhandje te krijgen.

En ik was ooit op een computerbeurs om wat spullen te kopen (waaronder een lange UTP-kabel); en ik wilde dat ding betalen maar de man van het kraampje was te druk bezig met bellen en tegen een collega te ouwehoeren, en na 10m was ik het beu en ben ik met kabel en al maar weggelopen.
Oud 26-10-2010, 11:06
snoopy
snoopy is offline
Nee, nog nooit Zelfs geen koekjes thuis uit de trommel...
Oud 26-10-2010, 11:10
Verwijderd
Ja, kon vroeger makkelijk geld jatten van m'n zusje toen ze nog niet kon rekenen maar dat ging dan over een paar kwartjes of guldens en het was ook niet stelselmatig. Meestal was dat als ik 1 of 2 gulden tekort kwam voor iets.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, kon vroeger makkelijk geld jatten van m'n zusje toen ze nog niet kon rekenen maar dat ging dan over een paar kwartjes of guldens en het was ook niet stelselmatig. Meestal was dat als ik 1 of 2 gulden tekort kwam voor iets.
dit heb ik wel eens waargenomen bij andere kindjes ja grote broertje: jij hebt nu maar 1 muntje he? kleine broertje kijkt naar zijn euro: ja! grote broertje: wil je ruilen voor 2 muntjes? kleine broertje knikt blij, staat zijn euro af, krijgt er twee 20cts voor terug.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 11:14
snoopy
snoopy is offline
Oh, dat is echt geweldig met kinderen! Ook als ik 2 koekjes had en het kindje op wie ik paste maar 1. Dan vond ze dat niet eerlijk. Het enige wat ik dan hoefde te doen was haar koekje doormidden breken (waar ze gewoon bij stond) en dan was ze blij. Want dan had zij er ook 2.
Oud 26-10-2010, 11:15
Verwijderd
Citaat:
dit heb ik wel eens waargenomen bij andere kindjes ja grote broertje: jij hebt nu maar 1 muntje he? kleine broertje kijkt naar zijn euro: ja! grote broertje: wil je ruilen voor 2 muntjes? kleine broertje knikt blij, staat zijn euro af, krijgt er twee 20cts voor terug.
haha ja of een stuiver ruilen voor een 5 gulden muntje

little phoebe niet naamzoek
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 11:18
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Oh, dat is echt geweldig met kinderen! Ook als ik 2 koekjes had en het kindje op wie ik paste maar 1. Dan vond ze dat niet eerlijk. Het enige wat ik dan hoefde te doen was haar koekje doormidden breken (waar ze gewoon bij stond) en dan was ze blij. Want dan had zij er ook 2.
dan had je hem in vieren moeten breken en zelf een kwart erbij moeten pakken
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 13:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
haha ja of een stuiver ruilen voor een 5 gulden muntje

little phoebe niet naamzoek
Citaat:
dan had je hem in vieren moeten breken en zelf een kwart erbij moeten pakken

Wat zijn jullie vals zeg

Ik jatte alleen maar koekjes uit de koektrommel (nog steeds wel eens )
Oud 26-10-2010, 13:21
Verwijderd
Ik nam altijd 1 hap uit alle koekjes in de trommel, ik dacht dat dat minder op zou vallen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 13:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik nam altijd 1 hap uit alle koekjes in de trommel, ik dacht dat dat minder op zou vallen

Mijn zusje liet altijd de laatste liggen zodat m'n moeder niet kon zeggen dat ze alle koekjes had opgegeten
Oud 26-10-2010, 14:18
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik ben al een tijdje heel diep aan het nadenken, maar ik kan echt niets bedenken.
Ik was daar vast veel te braaf voor altijd.

Edit: alhoewel, ik jat wel eens een chocoladereep uit de kast hier thuis, als ik denk dat toch niemand 't zal missen.
Hoor ik een paar dagen later ineens:
''Hè? Waar is die chocoladereep nou ineens weer gebleven? EMMAAA!!''
Oud 26-10-2010, 14:51
Verwijderd
ik heb een keer een avondvierdaagse medaille gestolen, omdat die zo mooi glom
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 14:53
Verwijderd
Ik durf niet meer te reageren hier, iedereen is zo vreselijk braaf.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 14:55
Lorelei
Lorelei is offline
Rationeel says:
je moet in het stelentopic even zeggen dat je ook pas mijn hartje hebt gestolen /kwijl

Dusssssss :>
Oud 26-10-2010, 14:56
Verwijderd
Ik heb trouwens ook een tijdje nog een boekje gehad uit de bieb van de middelbare school toen ik van mijn eerste kamer in groningen naar mijn tweede kamer verhuisde, kwam die ineens te voorschijn, een boekje dat ik in de vierde heb geleend ofzo ik weet niet meer wat ik er mee gedaan heb, ik heb 'm nu niet meer, maar ik weet wel dat ik 'm niet terug heb gebracht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2010, 14:56
Rationeel
Rationeel is offline
hey, bitch
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 16:27
Henck
Henck is offline
Ik had een aantal jaren terug zo nu en dan kleptomane trekjes in de supermarkt. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ik had een aantal jaren terug zo nu en dan kleptomane trekjes in de supermarkt. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd
Nou, dit dus.

onder andere.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 23:18
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb wel eens in een aangeschoten bui een handje biermuntjes gepakt uit een bak die op de bar stond. Maar verder ook niets
Oud 26-10-2010, 23:40
Verwijderd
een hart
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 23:55
wour
wour is offline
Mn school staat vlakbij een c100 (de c ) en in de pauze gingen we een x wat blikjes energy halen. Ik was mn zakken aan het vullen ( ik merk nu pas hoe verkeerd dit lijkt 0_o), zie ik ernaast goedkopere staan! Ik zet de blikjes in mn handen terug, maar vergeet die die in
mn zakken zitten. Ik merkte de 2 blikjes pas toen ik weer op school aankwam
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 00:09
Verwijderd
Ik heb vrij vaak dingen gejat. Labello's en scheermesjes vooral. Omdat dat heel makkelijk ging en ik op een gegeven moment had besloten dat ik er geen geld meer aan ging uitgeven.
Nu niet meer hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Ik durf niet meer te reageren hier, iedereen is zo vreselijk braaf.
Nu wel?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 10:35
Verwijderd
Ik heb echt nog nooit wat gestolen.
Zelfs geen snoepje
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 10:40
Verwijderd
Ja ik heb het twee keer gedaan. Ik was samen met een vriendin en zei vertelde dat ze het wel eens had gedaan. Dus leek het mij tof.
De eerste keer heeft zij een shirt meegenomen en een bril. De bril mocht ik hebben.
De tweede keer heb ik zelf iets meegenomen maar toen ik buiten stond was ik er wel op afgeknapt ik hield een schuldgevoel en heb het ook nooit meer gedaan. Ik werk veel liever voor mijn geld dan alles 'gratis' te krijgen. Ik snap ook niet dat mensen het doen en dat zal dan wel weer heel hypocriet klinken maar ik vind stelen echt not done.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nee, nog nooit. Ik heb een veel te sterk eerlijkheidsgevoel om dat te doen. /moraalridder

Eén ding komt er wel dicht in de buurt. Mijn hartsvriendin (wat een heerlijk basisschoolprincipe was dat) was de dochter van vrienden van m'n ouders, waarmee we vaak op vakantie gingen. Toen ik een jaar of 10 was ofzo waren we in een vakantiehuisje in Denemarken, waar mooie kaarsjes in van die potjes stonden. Vriendin T (die altijd veel meer durfde dan ik, tegen wie ik opkeek en voor wie ik niet onder wilde doen) wilde ze wel meenemen. Ik heb nog tegengesputtert, maar we hadden een paar Deense muntjes (twv iets van 50 cent), en ze zei "maar we leggen er geld voor in de plaats, dus dan betalen we toch?" Ik durfde niet tegen haar in te gaan en we hebben ze meegenomen. Het ergste is misschien dat ik me er nog steeds een klein beetje schuldig over voel.
Oud 27-10-2010, 12:35
Chikey
Chikey is offline
Citaat:
En wat en waarom?

TS begint.

Vroeger, toen ik in groep zeven of acht zat, waren we altijd met drie vriendinnen: E, I en ik. Het WK, of EK, ik weet het al niet meer, voetbal kwam en de Albert Heijn had als actie van die wuppies. I wilde heel graag een megawup, maar daarvoor had je een soort zegelachtige dingen nodig die aan de kleine wuppies zaten. E en ik gingen dus naar de Albert Heijn van het dorp om aan alle mensen te vragen of wij hun wuppies mochten hebben, maar dat schoot niet op. De wuppiegekte was op zijn hoogtepunt en iedereen had kindjes en kleinkindjes en buurkindjes die dolgraag wuppies wilden. Dan geef je ze niet aan twee kleine meisjes.
Uiteindelijk ben ik de Albert Heijn ingelopen om onder de stoel van de cassière wuppies van de grond te graaien. Er lagen er een heleboel, die waren gevallen ofzo. De cassières hadden helemaal niet door dat ik onder hun stoel zat en wuppies pakte. Wat voelde ik me een meesterdief! Uiteindelijk hadden we genoeg wuppies voor een megawup. Die hebben we aan I gegeven. Ze heeft hem nog steeds . En dat was geloof ik het meest criminele wat ik ooit heb gedaan

En nu jullie.
Haha best grappig verhaal
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:45
Geel
Geel is offline
Schepsnoep uit de kruidvat, schoolartikelen uit de HEMA en één keer Dragon Ball Z kaarten uit een vaag winkeltje.
Oud 27-10-2010, 12:56
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik stal altijd snoepjes bij zo'n winkel. En een keer kwam er zo'n man naar mijn vriendin en ik, en die zei: "jullie zijn toch niet aan het stelen?". Wij heel lief nee schudden, en toen gaf hij ons gratis wat snoepjes.
Oud 27-10-2010, 13:00
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
ik heb een keer een avondvierdaagse medaille gestolen, omdat die zo mooi glom
Zoiets heb ik ook gedaan! Ik zou met mijn vader de avond vierdaagse (of zoiets) lopen, maar toen zijn we onderweg een ijsje gaan eten en hebben we een tussendoorweg genomen en op het eind weer meegelopen, en toen heb ik toch een medaille gekregen! (was echt 6. )
Oud 27-10-2010, 15:32
Verwijderd
In de brugklas betaalde ik met een knoop , die zag het apparaat aan voor 2 euro dus daar kocht ik een zak snoep van en had toen nog 80 cent over lolz

Voor de rest ben ik niet zo crimineel
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 17:36
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 10:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb toen ik nog heel jong was een keer een haarclipje uit de kruidvat gepakt. Mijn moeder kwam erachter en toen moest ik het terugbrengen en voelde ik me superschuldig.
Oud 28-10-2010, 11:06
Verwijderd
zo moet dat

In groep 8 gingen sommige mensen meedoen aan de kneedgum rage en mij leek het wel een heeeeel spannend plan om al dat kneedgum te stelen. Dus ik al dat kneedgum stelen en spannend dat het was! Maar eenmaal al dat kneedgum zo in mijn la deed ik er niks mee, het was allemaal tot 1 grote bal verwerkt.
Toen de volgende dag in de ochtendkring, jaja die kennen we nog wel, de ochtendkring.
"Iemand heeft die en die en die de kneedgum gestolen!" Al die kinderen waren ook behoorlijk boos want hun dierbare kneedgum was pleite! Terwijl dit gesprek doorging rolden er langzaam tranen over m'n wangen, oei wat voelde ik me schuldig.
Dus had ik het maar opgebiecht en de enorme bal kneedgum op tafel neergezet zodat iedereen hun eigen hoeveelheid kneedgum terug zou kunnen pakken.
Toen kwam iets moois, wat ik toen ook al prachtig vond:
Niemand had genoeg kneedgum terug.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 11:08
Tink*
Tink* is offline
Ik heb nog nooit met opzet wat gestolen. Ik kwam er een keer achter dat ik een zakje pokemonkaartjes teveel had meegenomen en ik voelde me zo ontzettend schuldig, maar dat was per ongeluk.
Oud 28-10-2010, 13:11
Uice
Uice is offline
Ja, vroeger stal ik weleens dingen bij grote supermarktketens, als ik weinig geld had maar toch iets wilde. Soms voelde ik me zelfs schuldig tegenover mezelf als ik alles had afgerekend.
Ik vind niet dat het iets met moraal te maken heeft. Supermarktketens nemen ethiek over het algemeen niet in beschouwing als het gaat om de producten die ze verkopen, dus waarom zou ik dat moeten doen? Het is eigenlijk moreel minder verantwoord om geld te geven aan de AH, dan om van ze te stelen.

Niet dat ik nu nog steel, hoor.
Oud 28-10-2010, 14:02
Rivka
Rivka is offline
OMG dat is mijn Hema
Reageren

Regels voor berichten