Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2010, 18:10
essje1
essje1 is offline
hallo iedereen,
ik wil ontzettend graag naar het vwo omdat al mijn
vrienden daar zitten en ik nu op de Havo niks hoef
te doen en nog steeds hoge cijfers haal, nu vroeg
ik me af, omdat ik niet wil dat het te zwaar word,
of het verschil nou werkelijk zo groot is? en is het
eindexamen echt veel moeilijker dan die van havo?
ik wil niet dat ik elke dag 10 x zo veel moet doen op
vwo dan havo.. ik wil er wel me best voor doen
antwoord a.u.b! ik sta voor een hele moeilijke keuze,
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2010, 18:29
Em.
Em. is offline
Je kunt het proberen, toch? En als je na een maand vindt dat het toch te moeilijk is, dan ga je gewoon weer terug naar havo. Zoiets moet toch wel mogelijk zijn? Ik weet alleen niet in welke klas je zit, want je kunt niet zomaar van havo naar vwo. Misschien kun je eens met je mentor overleggen of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 18:43
Verwijderd
Het ligt er vooral aan in welke klas je nu zit. Als je in de 1e zit dan is dat een heel groot verschil vergeleken met 4 havo.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 19:57
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik vind het wel mee vallen. Heb vorig jaar havo gedaan, dus doe nu vwo. Het verschil is er wel, maar zó groot... Het is wel super veel, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 20:01
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je gaat gewoon dieper op de stof in maar als je op het havo nauwelijks problemen hebt zou je hebt vwo ook moeten kunnen halen als je gewoon de stof bijhoudt. Dat is voor een gemiddeld persoon iets van een uurtje huiswerk buiten school om.
Oud 03-11-2010, 20:02
kopin
kopin is offline
in klas 1 verschilt het bijna niets. vanaf de 4e wel. dus je kunt nu gewoon vwo gaan doen, eind de 2e kun je toch weer kiezen als dat goed is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 21:03
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je gaat gewoon dieper op de stof in maar als je op het havo nauwelijks problemen hebt zou je hebt vwo ook moeten kunnen halen als je gewoon de stof bijhoudt. Dat is voor een gemiddeld persoon iets van een uurtje huiswerk buiten school om.
Volgens mij is het 'officieel' twee uur, of ik hoor dat altijd als, nou ja, waar vanuit gegaan wordt. En mijn mentor zei ook dat veel mensen dat opschrijven (twee uur) als ze moeten vertellen hoe lang ze aan hun huiswerk zitten. Maar inderdaad, het is vooral dieper en meer.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 21:12
Mali
Mali is offline
Ik vraag me ook af wat voor vervolgopleiding je wilt doen. Wil je straks wel naar de universiteit? Zo niet dan zou ik nog eens erover nadenken of het wel nodig is om vwo te doen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 06:44
kimvdbos
kimvdbos is offline
Natuurlijk is er een verschil, maar de mate waarin ligt denk ik aan jou. Als je het nu makkelijk heb dan zal je best vwo wel kunnen, maar wel met wat harder werken. Je kunt het op zijn minst proberen!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het 'officieel' twee uur, of ik hoor dat altijd als, nou ja, waar vanuit gegaan wordt. En mijn mentor zei ook dat veel mensen dat opschrijven (twee uur) als ze moeten vertellen hoe lang ze aan hun huiswerk zitten. Maar inderdaad, het is vooral dieper en meer.
Naar mijn ervaring is twee uur eerder wat mensen maximaal aan hun huiswerk besteden (als het een dag echt veel is) dan wat ze gemiddeld aan hun huiswerk besteden. Gemiddeld lijkt me eerder richting een uur. Tenzij het vwo veel moeilijker is geworden de afgelopen jaren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten